Dag dames, loop altijd tijdje rond met het idee om straks na de bevalling voor een aantal dagen per week als gastouder aan de slag te gaan, gewoon aan huis. Dit naast mijn vaste werk 20 uur + inval. Zijn er mensen met ervaring, valt dit te combineren? En levert het uiteindelijk wel wat op, of betaal ik me scheel aan belasting? En maakt het dan verschil hoeveel dagen? Naast dat het me erg leuk lijkt, gaat het me er om dat ik extra inkomsten binnenhaal. Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.
Ik ben zelf GO. Heb er dan wel een andere baan bij. Kijk eerst eens of je wel aan kindjes kunt komen. Dat is hier in de regio erg moeilijk op het moment. Verder lijkt het me zeker te doen naast een gewone baan. Denk wel dat je zelf belasting moet afdragen of het bedrag wat je krijgt. Dus zet een deel opzij. Als je maar 1 of 2 kindjes hebt moet je niet denken dat je rijk wordt. Maar hoor van mensen om me heen die 4a5 dagen 5a6 kindjes hebben. Elke maand aardig wat binnen halen.
kan heel lastig zijn om kindjes te krijgen. Als ik onze oppas hoor moet ze maar afwachten als ze haar huidige gezinnen kwijt raakt of ze weer andere krijgt. Hoor dat ook van andere gastouders.