Ik heb even een vraag.... Wij verwachte eind januari 2014 ons eerste kindje, dus dit is allemaal nieuw voor mij. Ik hoor in mijn omgeving telkens dat ik achter kinderopvang moet gaan. Nu heb ik een kinderopvang gevonden vlak bij ons in de buurt! Maar wat is gebruikelijk? Eerst langs gaan om te kijken of het wat lijkt? Of kan ik me gewoon in gaan schrijven en afwachten op de intake? Ik krijg namelijk wel een heel goed gevoel al van de website! Ik hoor graag jullie ervaringen!
Intake was bij ons pas 2 weken voordat hij daadwerkelijk naar de creche ging, dus dat zou geen optie zijn. Als je wilt kijken dan moet je dat nu doen. Wij hebben het zelf niet gedaan omdat ik in een dorp woon met 1 creche die net open ging op het moment dat de eerste naar de creche moest.
hier heb ik wel eerst gekeken. rondleiding gekregen en de manier van werken. toen pas ingeschreven. een paar weken voor ze werkelijk geplaatst werd heb ik nog een gesprek gehad en daar werd alles wat meer afgesproken en duidelijker uitgelegd. code deur, welke ritualen je voor kind heb enz.
Ik werk zelf in de kinderopvang en de meeste ouders komen voordat ze inschrijven langs voor een rondleiding. Maar als je er al zeker van bent dat je toch dat kinderdagverblijf wilt, dan kan je je natuurlijk ook gewoon meteen inschrijven. Maar dan krijg je vaak pas een intakegesprek 1 of 2 weken voordat je kindje er naar toe gaat. Het lijkt me toch fijn om al eerder te hebben gezien waar je je kind naar toe gaat brengen. Veel ouders vinden het toch moeilijk om hun baby voor het eerst weg te brengen. Dan is het fijner als je het al gezien hebt en er een goed gevoel bij hebt.
Ik zou zeker langsgaan als die optie er is voor het inschrijven aan. Een website kan vol staan met mooie foto's en verhalen maar daar kun je de sfeer niet goed proeven.
Meteen inschrijven en een rondleiding plannen. Je zit nog niet meteen vast, ze moeten toch eerst een handtekening hebben en overeenkomst van dagen etc.
Het 1e kdv heb we uitgekozen nav goede ervaringen van anderen. We zijn van te voren wel gaan kijken en hebben een rondleiding gehad. Ons zoontje had het hier echter helemaal niet naar zijn zin, na een aantal maanden hebben we hem hier vanaf gehaald. Dit keer wilde ik meerdere kdv's bekijken en eea doornemen met de leidsters. We zijn bij 3 verschillende kdv's geweest voor een rondleiding. Uiteindelijk 1 van deze 3 gekozen en hier heeft ons zoontje het super naar zijn zin. Zijn zusje zal hier ook naartoe gaan per oktober. Ik zou persoonlijk dus meerdere kdv's bezoeken en op je gevoel afgaan. Pas als de kleine er zit weet je natuurlijk echt of het bevalt.