Slaapzaal op KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mariek29, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariek29

mariek29 Lid

27 jun 2007
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi,

Mijn dochter is 10 maanden oud en gaat al een tijd naar een heel fijn KDV, waar ze bovendien 1 persoons-slaapkamertjes hebben.

Nu hebben we de mogelijkheid om over te stappen naar een nieuw KDV hier bij ons in de buurt en het heeft verder nog heel veel voordelen tov het huidige dagverblijf.
    Alleen, het grote nadeel vind ik dat het een grote slaapzaal heeft voor alle kinderen. Persoonlijk vind ik dat onrustig voor de kinderen.

Mijn dochter slaapt overdag licht en dan komt er van slapen toch niets met al die die kinderen bij elkaar? Wat is jullie ervaring?

Nu twijfel ik dus over overstappen terwijl ik het vanwege de andere voordelen wel zou willen.

Groetjes,
    Marieke

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Om hoeveel kindjes bij elkaar gaat het? Thijmen heeft altijd met de kindjes van zijn groep op een zaaltje gelegen. En soms lag het door elkaar. Op zich was dat geen probleem hoor. De kindjes gingen echt wel slapen :) Er wordt natuurlijk ook wel op gelet door de leidsters dat het geen bal wordt.

Eénpersoons kamertjes heb ik eigenlijk nog nooit gehoord op een kdv. Is wel erg luxe!

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het erg verschilt met hoeveel ze bij elkaar liggen. Ons meisje is ook een lichte slaper, maar op 'haar' kamertje liggen er maximaal 4 tegelijk en dat gaat op zich best goed. Ze is wel met een vriendinnetje uit elkaar gehaald want als die twee tegelijk op bed lagen was het bal. Kun je je niet voorstellen maar nog geen jaar oud en keet trappen als een stel groep achters op kamp :D.
    Vraag het gewoon eens na bij de leidsters hoe ze dat doen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier sliepen ze ook met zn allen op een slaapzaaltje
    ging eigenlijk altijd prima

ook toen ze naar de peutergroep ging trouwens

en de keetschoppertjes.. die lagen zo dat ze elkaar niet konden zien :)
    (dat was vooral bij de peuters overigens.. bij de babygroep slaapt iedereen op een ander moment natuurlijk)

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    wij proberen zo veel mogelijk rekening te houden met de kinderen, en te kijken naar hoe de kinderen zijn.. wij hebben ook maar 1 slaapkamer, en deze moet dus gedeeld worden met alle kinderen van de groep. herrieschoppers worden bij ons zo neergelegd dat ze de andere kinderen niet kunnen zien, en als ze dat wel kunnen, hangen we er een lakentje voor. meestal blijft een van de leiding op de slaapkamer tot (bijna) iedereen slaapt.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier altijd op een grote zaal geslapen. Jongste gaat 2 dagen in de week ( eigenlijk halve dagen, maar van 10 tot 15 uur ).
    Hij slaapt daar net zoveel als thuis, maakt écht helemaal niks uit.
    Bijkomend voordeel; hij slaapt overal door heen!

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    wel thuis slaapt ze nooit 2 uur achter elkaar en in kdv zonder problemen en liggen zeker met 8 op een kamer :)

gr

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 1 slaapzaal per groep, dus max 9 kinderen. Nooit een probleem geweest, terwijl ze thuis vroeger een slechte slaper was.

Deel Deze Pagina