Tja, de vraag is dus, Wat zijn de "openingstijden" van jullie KDV. Hier passen de oma's/opa's op de kleintjes als ik ga werken. Maar wij vinden het eigenlijk niet zo fijn dat wij onze ouders 'opschepen' met onze kindjes. En dat ze dus altijd verplicht zijn die dagen dat ik werk thuis te blijven. Vandaar dat we willen gaan kijken om ze in te schrijven op een kinderdagverblijf. Maar dan komt dus gelijk de vraag bij mij op, vanaf hoelaat kun je je kindje brengen en tot hoelaat kan je ze weer ophalen?
Bij ons vanaf half 8 brengen (tot ongeveer 9 uur) en halen tot half 7. Best ruim vind ik. Het verschilt volgens mij wel echt van creche tot creche, meestal staat het wel op de site van het kdv. Groetjes Rosa
Hier verschilt het heel erg per KDV De ene is van 7-19 open. Een ander weer van 8-18 Even zoeken op KDV's in de buurt, meestal staat het er wel bij op de site.
Volgens mij heb je niet veel aan de antwoorden hier. Het is zo verschillend per KDV. Ons KDV is open tussen 05.30 en 23.30. Halen en brengen kan de hele dag door.
Haha pendrag, ik denk dat je gelijk hebt, ik dacht dat het ongeveer overal hetzelfde zou zijn. Niet dus Maar ik zou eens gaan kijken wat de tijden zijn bij de kdv's hier in de buurt. Bedankt in ieder geval voor de antwoorden hoor!
Nou, dat is een mooie tegenvaller. Vandaag de site's bekeken van alle 3 de KDV's hier in de buurt, 1 in ons dorpje, en 2 in het dorp waar ik werk. Bij ons in het dorp is brengen tussen 8.00-9.00. (zou dus net kunnen als ik wat later begin met werken) Maar het halen is van 16.00-18.00. (en ik ben dus pas om 18.00 klaar met werken, zonder uitloop) Niet zo handig dus....... Maar ik werk ook 2 dagen maar een half dagje, tot 13.00 uur. Op dit kdv is het tussen de middag ook halen en brengen van kindjes. Van 12.00 tot 13.00, dus ik ga maar eens bellen of het heel erg is als je dan te laat bent. Dan is het namelijk alleen de maandag dat ze naar opa/oma hoeven. De twee in het dorp waar ik woon, hebben beide dezelfde openingstijden. Brengen om 8.00-9.00, Halen om 17.00-18.00. Dat schiet dus ook niet op. We kijken dus nog maar even verder en anders blijven we ze toch bij de opa's/oma's brengen.
Jammer bolbuikje. Blijft soms lastig, die tijden van het KDV. Ik ben echt heel erg blij met die van ons.
Idd, maarja, die mensen willen natuurlijk ook om een redelijke tijd klaar zijn op hun werk en naar huis. Gelukkig dat jullie een fijn kdv hebben!
Herma, jou kdv zou prima uitkomen voor ons Ons idee over het kdv gaat dus uiteindelijk niet door. Heb die bij ons in het dorp gebeld, en na 13.00 zit de deur dicht, kan je niet meer binnen om te halen. En ik laat ze echt niet tot 16.00 daar terwijl ik rond 13.15 al thuis ben. Helaas dus voor ons, we houden het maar bij de opa's/oma's.
Waar wij ons hebben ingeschreven zijn de openingstijden van half 7 tot 19:00 uur. Ik vind het wel ideaal dat ze zo vroeg al open zijn.. ik woon in Almere en moet naar Utrecht voor m'n werk, dus dan kan ik gelukkig de files een beetje voorzijn! En zodoende ook weer mooi op tijd naar huis (voor de ergste files).