Ik ben net gebelt van het bureau dat er een gezin is met twee kindjes een baby en een kindje van vier de oudste gaat vrijdags de dag dat ze opvang zoeken nog niet naar school maar in aug volgend jaar wel die school is een kwartier rijden van hier. Hoe doen jullie dat? Mij lijkt dat lastig om de kleinsten dan wakker te moeten maken. Heb gezecht at ik er over na ga denken.
dat kun je toch bespreken met het gezin? Hoe zien zij dat? Misschien hebben ze zelf wel een oplossing?
Ik doe het gewoon niet, maar goed, daar heb je natuurlijk niks aan Ik neem aan dat je met augustus volgend jaar, volgend schooljaar bedoeld? Dus nog wel in 2013? Kan je inschatten hoe je op dat moment met kindjes zit? Hoe oud de kindjes zijn, de slaaptijden, of het sowieso te doen is qua aantal kinderen in de auto/fiets... Ik zou inderdaad even in overleg gaan met de ouders. Het zou al heel fijn zijn als het kindje kan overblijven of als er continurooster is. Dan kunnen de overige kindjes gewoon op tijd naar bed en weer op tijd eruit. Misschien is er iets te regelen met vervoer anders? Ik weet niet of een taxi een optie is en of de ouders dat er voor over hebben natuurlijk. Kortom, gewoon even in overleg gaan. Bekijk de mogelijkheden en schat de haalbaarheid in. Denk er rustig over na.
Ik ga er vanuit dat je het kindje dan ook blijft opvangen als het naar school gaat? Het lijkt me geen probleem, omdat de jongste thuis ook gewend is aan een bepaald ritme van het schoolgaande kindje. Maar als je nog meer kindjes wil gaan opvangen, wordt het lastig. Want ik zou het niet waarderen dat mijn kindje niet zijn eigen ritme kan blijven.
Niet met 4 jaar?? Ik zou het ook bespreken, en het is idd afhankelijk van aantal en leeftijd van andere opvangkindjes.
Bedenk voor jezelf of je echt BSO wilt gaan doen. Ik heb er bewust voor gekozen om dit niet te doen. Dit vanwege meerdere redenen: de slaaptijden van de andere kinderen met name als een kindje niet overblijft, als je meerdere BSO kindjes hebt nemen die dus een plek in die je meestal niet meer kan opvullen en je loopt dus geld mis, het is gewoon zonde van je dag als je eens een keer weg wilt moet je perse op tijd op school staan. Maar goed, genoeg gastouders die wel BSO aanbieden en die het wel prima te doen vinden. Hopelijk lezen die hier ook mee en kunnen ze hun mening en misschien tips geven.
ik doe wel bso, omdat mijn eigen zoon ook op school is. maar hier blijven de kids tussen de middag over. alleen mijn eigen zoon wordttusse de middag opgehaald door mijn vriend die is overdag thuis en werkt savonds. dan kunnen de kids op tijd naar bed en zijn ze smiddags op tijd wakker als ik naar school moet. en als ze een halve dag naar school gaan op woe en vrij dan neem ik de kids mee en gaan ze iets later naar bed en kunnen ze ook iets langer slapen