Vlekken op kleding na dagje kdv, jullie ook last van?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door aardbei1707, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hebben die van jullie dat ook? Heel vaak als mijn dochter naar t kdv is geweest zitten er vlekken in haar kleren die ik er echt niet uit krijg:( ik geef al wat oudere kleren aan maar vraag me toch af hoe andere dat doen.. of hebben jullie daar geen last van?;)
    Baal toch altijd weer als er weer een vlek op zit die er met t wassen niet is uitgegaan moet zo uitkijken wat ik aangeef...

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik kan me hier totaal niet druk om maken. Als ze vies worden, hebben ze lekker gespeeld. Daar zijn het kinderen voor. Ik trek ze ook niet perse de oudste kleding aan. Goed vlekkenmiddel werkt meestal ook wel en anders pech. Als ze ouder worden, slijt kleding alleen nog maar harder merk ik : )

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Jep altijd vlekken. Eetvlekken.
    Terwijl ze dat thuis op haar shirt echt bijna nooit heeft...

Daarom hier ook oude kleren aan naar de creche
    Eventueel met vlekken doe er niet uitgaan die dus wel gewassen zijn

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Hier juist andersom... Thuis zitten ze altijd onder de vlekken en doe ik 3x p dag wat anders aan. Op het kdv zien ze er aan het eind van de dag nog smetteloos uit! Ik snap niet hoe de juffen dat doen, ik grap weleens dat ze alle kindjes uitkleden en een vuilniszak aantrekken en vlak voor de ouders komen halen ze weer hun eigen kleertjes aan doen ;)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja hoor, onze zoon heeft ook vlekken op zijn kleding na een dagje gastouder. En vlekken op zijn kleren na een dagje bij opa & oma. En vlekken op zijn kleren als mijn man een dag met hem thuis is geweest. En oh ja: ook vlekken op zijn kleding als ik zelf voor hem zorg die dag.

Afhankelijk van de vlek vraag is "Was het lekker?" Of "Heb je leuk gespeeld?" Ik kan daar miet wakker van liggen. Jongetjes (en ook meisjes) van 2 3 4 (en ouder) hebben nu eenmaal vaak vlekken op hun kleren.
    Als wij ergens heen gaan (feestje) waar hij er fatsoenlijk uit 'moet' zien, kleed ik hem vlak voor vertrek aan en laat ik hem meteen na aankomst even een rondje draaien voor de gastvrouw en gastheer. Zo ziet hij er uit, ik heb mijn best gedaan. :D Daarna mag hij gaan eten en spelen en dan hoop ik dat hij er van geniet. ;)

6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Hier was dat precies hetzelfde :D

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb het ook andersom. Thuis onder de vlekken maar hij komt schoon van de gastouder haha. Terwijl ze daar veel buiten spelen toch. Ook geen etensvlekken. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt :D

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh. Ja, dat gebeurt. Want ze heeft gespeeld en gegeten en is dus eigenlijk gewoon een kind geweest. Hoe moet de opvang dat vermijden dan?

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hebben jullie dan nog tips hoe ik eruit kan krijgen, ik krijg t er gewoon niet meer uit en ja soms zit er goed zichtbare vlekken op...

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Nee nooit maar moet zeggen dat wij nogal een precies meisje hebben haha ;)

Wel heel vervelend weet je niet wat voor vlekken zijn?

11. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik gebruik altijd Ariel vlekkenverwijderaar. De vloeibare.
    En als het er niet uitgaat en het ziet er niet meer draagbaar uit, gaat het in de vuilnisbak. Al krijg ik bijna altijd alles er wel uit.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    hmm oke toch die ariel maar is proberen..
    Laatst dacht ik dat t fruit vlekken waren maar gezocht op internet en gedaan bij oudere vlekken maar helaas zit er nog in... maar zou niet weten wat t anders kan zijn..

13. adi

adi Niet meer actief

Hahaha ik hoor mezelf praten!!!! Dit was bij ons precies zo! Ik heb weleens express witte bloesjes aangedaan, en die kwamen smetteloos terug!

Andersom zou het echt niet uitmaken. Heb ook tot nu toe vrijwel alle vlekken uit kunnen krijgen
    Ts, misschien de wasmiddel veranderen?

14. adi

adi Niet meer actief

Ik doe de was zo:
    - Alle vlekken inspuiten met ossewas gel (antivlekken.spray) en in de wasmachine stoppen
    - 2 scheppen vanish in het voorwasbakje, verder normale hoofdwasmiddel en wasverzachter;
    - Alles wassen op 40 graden + voorwas.

Alle vlekken gaan eruit, anders herhaal ik het bovenstaande en dan gaat de vlek er de tweede keer eruit.

15. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hier sinds een paar maanden ook met oude kleren naar de opvang. Zijn fruitvlekken zeggen ze en ze gebruiken een slab volgens zeggen. Thuis nergens last van. Ik zal de tips hierboven eens proberen en kijken of ik ze er nog uit krijg.

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ja echt 2 volle schepjes van vanish? ook bij gekleurde was? voorwas doe ik eigenlijk nooit. zou dat echt helpen? Dan doet de wasmachine er wel erg lang over toch?

17. adi

adi Niet meer actief

Hier helpt het echt goed! 5 jaar en 3 kinderen later heb ik misschien 5 kledingstukken waar de vlekken niet uitgingen.
    Je hebt ook vanish voor gekleurde was, en huismerk vanish van kruidvat werkt ook prima.

De was draait dan idd een stuk langer, ik gebruik ook pas voorwas sinds we kinderen hebben.

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Zo, da's een duur grapje! Ik zet alles altijd eerst in de week in een sopje biotex. Even goed boenen. Soms ook met ossegalzeep. Dan meedraaien in een gewone was, zonder voorwas en zonder vanish. Meestal is de vlek er dan uit. Die enkele keer dat de vlek er niet uit is, gebruik ik inderdaad ook vanish.

19. adi

adi Niet meer actief

Ik heb echt geen tijd voor sopjes en het weken enz, daar is ons leven te druk voor.
    Ik gebruik overigens meestal huismerk van kruidvat: half kilo voor 3euro en werkt net zo goed.

20. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, dat begrijp ik dan ook wel weer. Ik wist trouwens niet eens dat er een huismerk variant van de kv bestond. Hoe heet die? Ook iets met oxy?

Deel Deze Pagina