Ik vind het niet vals spelen...soms is het echt niet meer te doen en zul je wel moeten ... En als je eenmaal bent afgevallen kun je inderdaad daarna makkelijker sporten en je levensstijl verder aanpassen... Heel veel succes
Hier sinds vorig jaar oktober een mini gastic bypass (1x darmomleiding ipv 2). Heel tevreden, nergens last van en inmiddels 23 kg afgevallen. Kan lekker sporten, en ja, je borsten slinken ook. Ben nu van cupmaat D naar C gegaan. Succes donderdag!
Ik ben 8 sept vorig jaar (dus 2015 ) geopereerd aan een gbp. Na heel lang wikken en wegen, maar op een gegeven moment woog ik 130 kilo en ik heb denk ik elk dieet wel geprobeerd wat bestaat. Ik schaam mij er niet voor. Vinden mensen het vals spelen, moeten hun lekker weten. Ieder zijn eigen manier om weer gezond te gaan leven. Ik ben nu 32 kilo kwijt. Alleen mijn cup 95F is nog steeds F maar dan 85F Ik voel mij trouwens veel beter. Ik sport weer, veel lekkerder ook dan voorheen omdat ik de extra kilo's niet meer heb. In het begin vond ik het trouwens wel onwijs pittig. Ik heb direct na mijn operatie (2 dagen er na) een buikgriep gehad dus ontzettend overgegeven. En dat maakte er wel lastig. Nu 4 maanden later gaat alles weer normaal. Mijn eet patroon is wel verandert. Ik heb haast geen behoeften meer aan zoet en ben ook niet meer zo gefocust op eten. Vroeger kon ik sochtends al bezig zijn met wat ik savonds at. Dat ben ik kwijt, ik geniet weer gewoon van eten. Hier ben ik, 25 kilo lichter (vraag dadelijk of ze de foto weer weg halen)
wauw mooi zeg( je kan trouwens zelf je fotos weghalen in je bijlage tapje van je instellingen.. ) je ziet er heel goed uit
gebruikersinstellingen .. dan staat er links een hele rij en staat er ook bijlage dan kan je erop klikken en staat er een verwijder knop..
Ik hoop dat de dames die hier voor gekozen hebben Eem paar korte vragen voor mij kunnen beantwoorden. Iets wat mij tot nu toe tegen houdt. - ik lees veel mijn leven is compleet veranderd en je mag een aantal dingen niet meer eten en drinken. Klopt dit? Zo ja wat dan? - de dames die over de 50 kilo zijn afgevallen, hebben jullie geen overgebleven huid (weet even niet hoe je dit noemt), zo ja hoe los je dit op? - Als jullie lichamelijke klachten hadden, is dit ook minder geworden (bijvoorbeeld spierpijn, buiten adem, snurken etc, de dingen die je vaker hoort bij overgewicht) - hoe lang moest je herstellen? En is dit te combineren met werk/moederschap. - moet je verplicht veel sporten om gewicht er af te houden of is gewoon beter/gezond/kleine beetjes eten voldoende. Alvast bedankt
Ik heb nu 20 maanden een gbp en ben van 133 kilo naar 62 gegaan bij lengte van 1.76m. Mijn herstel duurde 6 weken, man is 2,5 week thuis gebleven door zorgverlof op te nemen. Dat ging prima. Ik mag alles, maar kan niet overal tegen. Appelsap van de lidl dump ik bijv op. Soms word ik beroerd van een snoepje moet dan half uurtje liggen. De kinderen weten dat en zijn eraan gewend, gebeurt niet zo heel vaak (eens per 2 maand?) en dan lig ik gewoon in de woonkamer op de bank. Prima te doen. Al mijn lichamelijke klachten zijn verdwenen. Ik voel me fantastisch. Sporten moet, en iedere controle wordt er ook naar gevraagd. 3-4x per week levenslang adviseert ons zkh. Ik heb huidoverschot, maar minder dan verwacht. Het weegt echter totaal niet op tegen het gemak en genot van een slank lichaam. Miet meer dik zijn is echt fantastisch en zoveel makkelijker! Het is het echt ontzettend waard.
En vals spelen.. Het is nooit goed. Je wordt veroordeeld om je gewicht, vecht daar enorm tegen (geen enkel slank persoon begrijpt hoe erg dat gevecht is) en dan doe je er iets tegen en dan "speel je vals.." Ja daaaaag! Bekijk het even!
Ik ben nu 8 maanden verder 46 kilo afgevallen vanaf de operatie. Mijn borsten zijn van een grote F cup nu naar een kleine D cup gegaan dus bij mij echt wel. wel ook wat slapper geworden maar als dat het ergste is. Hier is het enorm meegevallen, heb wel een lactose intolerantie had ik al maar reageer daar enorm op als ik er niet voldoende op let dump ik de hele dag, maar bij goed opletten zo min mogelijk aan lactose binnen te krijgen heb ik nergens last van en voel ik mij super fit, balen dat ik niet meer zoveel kan eten nee doe ik niet als ik zie wat ik nu allemaal kan op het gebied van sporten en omgaan met de kinderen zelfs als mama ben ik vele malen leuker geworden, ik kan weer op de grond liggen zonder het takel bedrijf te moeten bellen, kan hele dagen op pad met de kids, dat is mij alles waard Heel veel succes vast donderdag
- ik lees veel mijn leven is compleet veranderd en je mag een aantal dingen niet meer eten en drinken. Klopt dit? Zo ja wat dan? met een gastric bypass ben je wel de rest van je leven bariatisch patiënt. Je moet vitamines slikken. Want dat kan je niet meer goed opnemen uit je voeding. Ook moet je het altijd benoemen bij als je bijv naar een arts moet en je krijgt medicatie. Je maag is kleiner dus medicatie in pil vorm kan niet meer zo uit elkaar vallen dan in een normale maag. Dus de kans is dan dat je voortaan medicatie moet gaan spuiten of in vloeibare vorm. Maar je kans op bepaalde ziektes (waar je een vergrote kans bij had met overgewicht) neemt af. Dat is het medische gedeelte waar je denk ik over na moet denken. Er is overigens onderzoek naar gedaan, bij mensen met een bmi van boven de 40 (dus morbide obesitas) die op zich afvallen en blijvend afvallen is heel klein. Maar zoveel procent kan dit, dit heeft te maken met je cellen enzo. Moet je anders maar eens opzoeken. Iedereen kan namelijk wel 50 kilo afvallen met drastische levensveranderingen. Maar deze operatie word voornamelijk aangeraden voor blijvend resultaat. En verander je dan niet je eet gewoontes kan je wel weer gewoon dik worden. Want elke dag fast food is voor niemand goed. Denk wel dus na over het medische gedeelte. Op dat gebied verandert je leven wel. Een kennis van mij doet het bijv niet om die redens. Ik kan en mag alles eten. Ik heb niet alles geprobeerd en merk alleen dat ik vruchtensappen minder goed kan hebben. Ik was voor mijn operatie geen grote fruit eter en dat is nu helemaal verdwenen. Ik heb meer leren luisteren naar mijn lichaam en eet bijv meer vis. Omdat ik daar meer trek in heb. Mijn smaak lijkt ook te zijn verandert. Of ik alles beter proef. En je moet langzamer eten. Ik eet niet meer zoveel als vroeger maar ik eet geen kleine hoeveelheden zoals een eierdopje en dan zit je vol. Na mijn operatie kon ik misschien een halve boterham op. Nu anderhalve, als ik maar rustig eet. En sommige kunnen niet meer drinken tijdens hun eten. - de dames die over de 50 kilo zijn afgevallen, hebben jullie geen overgebleven huid (weet even niet hoe je dit noemt), zo ja hoe los je dit op? Ik ben 32 kilo kwijt, maar hier nog geen last van. - Als jullie lichamelijke klachten hadden, is dit ook minder geworden (bijvoorbeeld spierpijn, buiten adem, snurken etc, de dingen die je vaker hoort bij overgewicht) Ik snurk niet meer, heb minder gewricht pijn, minder snel buiten adem en ben minder moe. - hoe lang moest je herstellen? En is dit te combineren met werk/moederschap. Er staat 6 weken voor. Na 2 weken kon ik al veel weer. Alleen niet tillen. Ik heb 4 weken niet gewerkt. En je mag 6 weken geen zware dingen tillen. Ik was wel heel erg moe. Maar ik reageer ook slecht op narcoses - moet je verplicht veel sporten om gewicht er af te houden of is gewoon beter/gezond/kleine beetjes eten voldoende. Nee, ze raden sporten wel aan. Het liefst hebben ze dat je 10.000 stappen zet per dag. Dat zou in theorie voldoende moeten zijn. Ik sporten van te voren al. Dit doe ik nu gemakkelijker Alvast bedankt Graag gedaan!
Is gesloten zie ik. Maar je kan altijd nog teruglezen http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/375089-meiden-een-maagverkleining.html
Dank je wel dames ik reageer nu even via telefoon ben straks op de pc dan zal ik antwoorden op idereen
@vertel ik niet.. mooi zeg! goede gedaan ! hoe voel je je verder nu ? Kan je alles eten? @loekie daar heb ik al gelezen en hij was inderdaad gesloten jammer genoeg. Bedankt voor een hoop antwoorden !
Als ik rekening houd met de lactose vrije producten kan ik bijna alles eten, ik reageer alleen heel erg op zoet, met name chocola, nu ben ik altijd van het hartige geweest maar als ik het nu eet word ik standaard misselijk de behoefte om te snoepen of wat dan ook heb ik helemaal niet meer. het heeft best wel even geduurd voor ik mijn draait had gevonden maar inmiddels kan ik zeggen dat het gewoon een onderdeel van mijn leven is geworden.
Hoii Ik heb ook de sleeve in plaats van de gbp. Ben 3 juni 2015 geopereerd dus 7 maanden geleden en ben van 145.9 naar nu 97.6 gegaan. Dus 48.3 afgevallen. Ik ben middels door de mmm 36 kilo aangekomen. En altijd al wat dikker geweest. Heb heel lang nagedacht over de operatie een beetje te lang als je het mij vraagt. Zou willen dat ik het 10 jaar eerder had gedaan. Sporten kan ik niet ik heb een dubbele hernia door de ruggenprik bij bevalling overgehouden. Waar ik nu jammer genoeg na afvallen nog steeds veel last van heb. Borsten zijn hetzelfde gebleven alleen de omvang is van 110 naar 85 gegaan. Overgebleven vel mwuaa ik vond het wel meevallen had veel erger verwacht. Rust viel ook wel mee liep 45 min na operatie al over de gangen van het zkh. En 2 dagen later stond ik weer te stofzuigen. Wel werd hij klaargezet voor me😁 Ik voel me goed en voel niet dat het een beetje vals spelen is. Want ik werk me te pletter om de kilo's eraf te krijgen. Ik kan alles eten en drinken maar in super mini porties😁 Ik zal er ook even een fototje bij doen.