Mijn zoontje heeft tot begin december 's avonds voor het slapen gaan borstvoeding gehad, dus toen had ik er niet veel zicht op hoeveel hij dronk. Sinds een paar weken krijgt hij geen bv meer en nu merk ik dat hij 's avonds eigenlijk geen 200 ml meer hoeft. De eerste 100 ml gaan nog wel, daarna is het een beetje wisselend.. Ik kan natuurlijk het flesje wat kleiner maken, maar ik vroeg me eigenlijk af tot welke leeftijd jullie dit flesje hebben gegeven. Nog even ter volledigheid, hij eet om 17.30-18.00 warm, gevolgd door een klein toetje (vla/yoghurt) en dan krijgt hij zijn fles om 19.00. Hij gaat vervolgens naar bed en slaapt dan lekker door tot de volgende ochtend 7.00-7.30.
Mijn zoon van 2 en dochter van 3,5 drinken beide nog 150 elke avond. Nummer 5 dan wel. Ze vinden het lekker
Ik ben gestopt met de fles voor het slapen gaan toen onze zoon 1werd (de avond voor eerste verjaardag) Hij at toen al gewoon volledig met de pot mee en had die fles echt niet meer nodig. Het was alleen een extra knuffelmomentje voor mama: hij kon/kan zo heeeeeeeerlijk in slaap vallen van zo'n flesje warme melk! En dan lekker tegen je aan liggen
Zo rond het eerste jaar zijn we bij de oudste gestopt met de avondfles en bij onze jongste gaan we het ongeveer weer zo doen. wel werden de toetjes toen iets groter (en de potjes of de verse groente zijn vanaf 12 maanden natuurlijk ook groter)
Wij zijn met anderhalf jaar gestopt met de laatste fles. Wij gaven de fles meer voor ons eigen gevoel, omdat ze niet echt een goede eter was en slecht groeide. Maar om nou te zeggen dat ze die fles zo geweldig dronk. Wij gaven wel gewone koemelk, geen melkpoeder meer..
Bij de oudste zijn we er rond de 10 maanden mee gestopt, en de jongste drinkt de ene keer nog wel een fles leeg, en de andere keer weigert hij.
Hier krijgt de jongste nu een flesje gewone melk als hij gaat slapen. Met een flesje warme melk valt hij heeeerlijk in slaap. Bij de oudste op dezelfde manier gedaan. Denk dat we daarmee gestopt zijn toen hij een jaar of anderhalf/2 was? Gewoon doen waar je je goed bij voelt en waar je kindje tevreden mee is.
Onze oudste is 26 maanden en krijgt nog steeds een flesje van 120ml koemelk voor het slapengaan. Hoort een beetje bij het bedritueel, het is voor de voedingsstoffen niet meer nodig vanaf 1 jaar. Maar we vinden het beide heerlijk om nog even te knuffelen 's avonds.
Alle twee de fles gekregen tot 16/17 maanden. Wel gewone melk (uit een pak) En warm gemaakt in de magnetron. Ze wilde altijd perse een fles hebben om +/- 19.00 uur. Toen gaven ze zelf aan dat het niet meer wilden.
Tot een jaar bood ik een 200cc fles aan, al dronk hij dat heel variërend. Soms alles, soms niks. Vanaf een jaar krijgt hij half thee, half koemelk. Nu drinkt hij nog steeds soms alles, soms niks. Dus ik bied het aan, ons thee-moment om 7 uur met de oudste (5) ook, dus dat is gewoon gezellig en even rustig worden voor bedtijd.
Mn dochter is 2 en drinkt nog een fles voor het slapen; ze eet haar avondeten erg slecht eigenlijk gewoon niet. Dus dan is het kiezen; een fles voor het slapen of een alternatief aan het avondeten aanbieden. Ik geef liever een fles als elke avond een boterham ipv warm eten.