Brrrr Wanneer zijn ze gekocht dan? Wij hebben wel eens beschimmelde afbakbroodjes uit de kast hier gepakt. Maar dat was dan echt bij ons thuis gaan schimmelen.
Das knap, door een flink filter heen. Elke vracht melk die gehaald wordt bij een boer wordt gemonsterd door de tankwagen chauffeur . Bij verontreiniging krijg je strafpunten of boete . Je kijkt dus wel uit als boer zijnde. Daarna wordt de melk in de fabriek nog eens gepasteuriseerd of gesteriliseerd. Zal er nog veel poep in zitten... Wij drinken het hier rauw, nog nooit wat van gehad.
Echt... BARF... Gatverredamme (ik ook altijd met m'n nieuwsgierigheid.. Zal me leren om altijd op alles te klikken)
Gisteren las ik dit topic en heb daarna nog met smaak mijn broodjes gegeten. Ik heb vannacht gedroomd over maden. En broodjes. En overal maden.
Als het een klein beetje de dikte van kwark krijgt weet je dat er een hele vlaai in zit en als er stukken in zitten weet je dat de koe niet goed herkauwd heeft.
Precies dit. Mijn toenmalige vriend werkt op een Campina wagen al jarenlang en idd als er iets van verontreiniging in zit kan het hele zooitje door de put......
Ik zeg niet dat je er iets van krijgt. En wat er nog in zit na pasteuriseren en steriliseren weet ik niet. Maar wat ik wel uit zeer betrouwbare bron van iemand die zelf heeft gemelkt weet is dat het nooit altijd 100% valt te voorkomen dat er iets aan koeienpoep in de melk terecht komt. Pas boven een bepaalde meting krijg je een boete/strafpunten.
Haha ja, maar als je zegt koeienpoep in melk denken mensen misschien melk met stukjes. Misschien het proberen waard.
Misschien zaten ze er wel echt in en door de hitte dat ze naar buiten kwamen. Kan me alleen voorstellen dat het zo is gebeurd anders zou je het zien toch zelfs als man zijne haha