Nou, ik word hier langzaamaan gek. Ik ben wel een beetje gewend aan muizen. Woon al ruim tien jaar in (heel) oude huizen. Maar dan ging het altijd om 1 of 2 muisjes. En dan plaatsten we wat gif en zagen we ze tijden niet meer. Totdat we ze weer zagen en dan hetzelfde riedeltje. Niet leuk, maar "ik kan ermee leven". Maar nu. In dit huis had ik ze wel eerder gezien. Maar zelfde verhaal: beetje gif plaatsen en weer een jaar niet gezien. Bovendien zag ik ze dan alleen in de woonkamer. Nu (aaarghhhh) lopen ze over het plafond in onze aanbouw (dus tussen plafond en plat dak). En dat is waar wij dus nu 'gezellig' tv zitten te kijken. Om de haverklap rent er een hele muizenfamilie van de ene naar de andere kant, en weer terug. Misselijkmakend echt. Wat kunnen we hier in vredesnaam aan doen? Ik trek dit niet veel langer. Ik heb een kind rondlopen en ben zwanger. Ik vind het gewoon vies. Wat wel vreemd is, is dat we ze in huis eigenlijk niet meer zien. Ze komen nog wel in de gangkast, maar daar zitten ze niet aan het eten (in de keuken ook niet) en het gif laten ze daar ook links liggen. Hoe ze in het plafond komen: geen idee.
ieuww, ik denk dat ik nu toch een verdelgingsdienst zou bellen ofzo, hier helpen geen muizenkorreltjes meer tegen.
Hier zullen ze dan het hele plafond weg moeten halen, en onze huurbaas is niet verplicht daar voor te betalen. Ohja, een kat helpt dus ook niet, wij hebben 16 volwassen katten hier rond lopen..
Nou, daar ga ik niet aan beginnen hoor. Het plafond weghalen. Eerst maar eens een verdelgingsdienst bellen. En ik ga zo maar naar bed. Hier word ik gewoon kotsmisselijk van. Ik trek dit niet. Vanavond is het wel heeeeel erg.
mijn man bellen Die werkt bij de ongediertebestrijding, hihi Wat voor plafond is het? kun je die niet een stukje open maken, zodat je daar gif of een klem met pindakaas er in kan plaatsen?
Hier niet, schuin dak, gipsplaten met schrootjes. Ik ga niets weghalen, dan stort het hele plafond in.. (been there done that boven de garage) En ach, nog een jaartje en dan zijn we weg, dan hebben we last van slangen en aligators, kijken wat erger is
Dat wilde ik. Maar mijn vriend denkt dat het geen nut heeft, omdat ze toch niet eten van het gif. Wat bedoel je met een klemmetje? Een val?
wij wonen in gelderland, maar het bedrijf waar hij werkt zit in veenendaal, als je googled op veenendaal en ongediertebestrijding kom je op hun site terecht. Mijn man werk iig door heel nederland, zijn heel druk!