1 tip niet aan beginnen veels te verslavend heb het 1 jaar gespeeld heel leuk maar je als je goed wilt worden kost het gewoon veels te veel tijd maar in grote lijnen je speelt een karakter en je moet steeds beter worden. Dit doe je door quests te doen en beestjes te killen. Als je dan verder bent kun je dan met een groep in een "dungeon" gaan om daar beestjes samen te killen omdat dat in je eentje niet lukt. Het gaat dan echt om het samenspel. Omdat ieder een aparte rol heeft. Je hebt ook nog PvP (person versus person) dit is dat je een andere speler moet doden in een arena. maar daar vond ik niets aan.
Jah wat Miron al zei, en je er komen elke keer nieuwe expansions (uitbreidingen) dus je blijft bezig beter te worden, je kan er inderdaad verslaaft aan raken, gelukkig heb ik dat niet en speel ik zo af en toe. Het kost ook geld per maand trouwens weet niet of je dat wist.
aantal jaar gespeelt. maar werd gehackt op WoW dus geen wow meer voor mijn. en hoezo verslavend hahah
Speel t 3 jaar nu ,een hele tijd heel hevig gespeeld , nu doe ik alleen nog maar raids af en toe. Een raid is met 10 of 25 man een instance in gaan en bazen neer proberen te halen.. erg leuk Questen vond ik in het begin het leukste.
Ik ben een WoW widow geweest. Mijn man was echt superverslaafd. (vond ik dan he). Hij heeft meerdere malen geprobeerd om mij er ook aan te krijgen, maar heb bedankt. Nu speelt hij geloof ik LoTRO. Maar hij werkt te veel om er nog echt tijd voor te hebben en we hebben een kleine inmiddels.
Het is een veelzijdig spel. Je kunt in je eentje quests doen. Dat zijn opdrachten zoals maak 20 beestjes van een bepaalde soort dood, of zoek 10 dozen. Maar je kunt ook met meerdere mensen samen spelen. Samen maak je dan 'bazen' dood die je alleen nooit aan zou kunnen. De groepsgrote is verschillend voor verschillende moeilijksheidgraden. Je hebt 5-man groepen, 10-man groepen en 20-man groepen. Bij het groepsgedeelte (wat niet per se nodig is) komen de verschillende rollen van de spelers aan bod. Je hebt characters die andere spelers genezen, characters die met hun zwaardje/bijl of met spreuken de beesten doodmaken en je hebt characters die de aandacht vasthouden van hetgeen dat je aan het aanvallen bent zodat de zwakkere spelers niet de pineut worden. Vaak komt er ook nog iets speciaals bij kijken in de zin dat iedere baas iets anders doet. Bij de ene baas moet je tijdens het vechten je regelmatig verplaatsen omdat er lava omhoog komt uit de grond, bij de andere moet je een dubbelganger van jezelf doden voordat je verder kunt etc etc. Verder heb je inderdaad het speler vs speler gedeelte, maar daar hoef je niet aan mee te doen als je op een speler vs omgeving server speelt. Het is verder gewoon een virtuele samenleving. Mijn man en ik leidde samen een gilde (groep spelers) van op het hoogtepunt geloof ik iets van 200 mensen. Dat bracht de nodige organisatie met zich mee. Het regelen wie mee mocht/kon gaan naar het groepsgedeelte, het sussen van ruzietjes, het organiseren van 'leuke dingen' zoals een vriendschappelijk toernooi of een quiz, en verder het contact houden met iedereen. Omdat ik het niet leuk vind om casual te spelen, met andere woorden gewoon af en toe, ben ik er mee opgehouden. Mijn dochter gaat voor en met alle andere dingen die brood op de plank brengen en het huishouden kon ik niet meer de tijd ervoor vrij maken die ervoor 'nodig' was. Mijn man is er ook mee opgehouden, maar die speelt nu een andere MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game). Maar niet meer zoals vroegâh. Wij houden nog steeds contact met een aantal spelers die we hebben leren kennen. Bij lange na niet allemaal, maar er kunnen echt vriendschappen ontstaan als je meer dan 3 jaar samen speelt. Zo is Kyra met een van haar doopnamen vernoemd naar een WoW vriendin die is overleden en waar ik toendertijd ook naar de begrafenis ben gegaan ondanks dat het in de UK was.
Ik zou het ook willen spelen, maar die kosten houden me tegen. En voorlopig ben ik nog wel zoet met RPG's op de Xbox.... Ik zou nu eigenlijk in de zon moeten gaan zitten, maar ik heb zooooo'n zin om weer een paar questjes te doen