Gatver, wat zouden jullie doen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mammie1982, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

    mammie1982 Fanatiek lid

    25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

    Effe een vraagje.
    Ik heb een badkamer die slecht te ventileren is en nu zitten er behoorlijke schimmelplekken op het plafond.

    Normaliter gebruik ik hier die HG spray voor en dat werkt prima.
    Alleen dit is zo chemisch dat ik het nu niet durf.

    Zodra ik bevallen ben gaan we het insprayen en over schilderen.

    Nu is mijn vraag, zijn die schimmels zelf niet schadelijk voor de baby?
    Ik weet dat het niet gezond is, en je staat toch elke dag te douchen.
    Het is kiezen tussen 2 kwade bijna. Wat zouden jullie kiezen? Wachten met verven, of zou die schimmel slechter zijn dan die verf?

    Ik kan dus moeilijk ventileren daar.....
     
  2. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    wij hebben ook schimmel op de badkamer plafond had er nooit bij stilgestaan dat dat ook kwaad kon eigenlijk
     
  3. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    #3 Carlien, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
    Wij hebben dat ook gehad. Laat je man het anders schilderen (desnoods met hulp van iemand anders) en ga zelf even 2 dagen ergens anders douchen.. Zoiets zou ik doen.

    Of het gewoon laten zitten, denk dat die schimmels (zolang je ze met rust laat) minder schadelijk zijn dan schoonmaken met al die chemische troep!

    Gr.
    Carlien

    Ps. Hier hebben wij de boel mee ingespoten, eerst alles netjes schilderen. (Wij hebben alles betegeld) En daarna het hiermee inspuiten.. Seal Guard Benelux - Tile, Lijm & Metselwerken Voegkitten Producten
     
  4. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Vervelend dat je het daar niet goed kunt ventileren. Heb je daar niet iets van een roostertje in het plafond waar je een mechanisch rooster van kunt maken zodat ie als het ware wat afzuigt?
    Ik zou denken dat alleen schilderen geen zin heeft, omdat de schimmel dan net zo hard door de verf heen gaat komen. Is er niet iemand anders die de schoonmaak van het plafond voor je kan doen?
     
  5. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    heb je niet iemand die het voor je kan insprayen met dat spul??? hier heeft vriendlief het gedaan. Na 30 min goed nagespoeld, en de badkamer deur open laten staan zodat het een beetje doorlucht.
     
  6. Esthertie

    Esthertie Niet meer actief

    Hi ik heb hetzelfde probleem maar ga de schimmels van de week te lijf het HG ik doe een mond kapje op. Wil liever nu die schimmels alvast weg hebben. Succes!
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik denk dat het beter is om het in te sprayen dan met schimmels te blijven zitten. schimmels zijn denk ik gevaarlijker dan even 5 min in die lucht
     
  8. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik ventileer hier door de douchedeur de hele dag open te hebben staan: onze badkamer is binnenpands en dis erg slecht te luchten op een andere manier.
    Dat zou ik dus ook doen als ik jou was :)

    Verder zou ik ook gewoon sprayen en schilderen, maar dat gewoon ff niet zelf doen en (de bovenverdieping?) goed luchten, (deuren en ramen hele dag open).
     
  9. disney1986

    disney1986 Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook verven!
     
  10. Gravid

    Gravid Niet meer actief

    mammie1982, Onze badkamer ventileert ook slecht, met als gevolg dus ook schimmel en vocht plekken.
    Wij hebben toen Schimmel vreter gekocht van Bizon.
    Mijn vriend heeft dat 's avonds laat ingespoten op de vlekken, en de volgende ochtend waren alle vlekken verdwenen, en konde we gewoon weer douchen, naar wc.. etc.
    Als je het inspuit op de vlekken begint het na kwartier a 20min al te werken, en binnen no time alles weg!!
    Dus misschien een tip!
     
  11. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij is dat bijna hetzelfde als die hg, Gravid.

    Hier heeft mijn man het ook even gedaan toen ik zwanger was. Gelukkig hoeven we maar 2 keer per jaar te sprayen.
     
  12. Gravid

    Gravid Niet meer actief

    Oh geen idee of dat zelfde als Hg is, maar volgens mijn vriend is het minder chemisch en dus minder schadelijk..
    maar ik ben daar ook maar een leek in ;)
     
  13. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Je kunt ook een beetje bleekwater pakken en dat erop sprayen. dat vervliegt in een paar uurtjes maar is de schimmel wel even tijdelijk weg en kun je als de kleine er is alsnog verven...
     
  14. xd24

    xd24 VIP lid

    27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik maak de badkamer gewoon schoon met HG, doe alleen een washandje voor mn mond en neus zodat ik het niet teveel inadem.. Ff laten inwerken, afspoelen... Schimmels zijn weg!
    Deur goed open laten staan, die hg lucht blijft niet hangen als het goed afgespoeld is.
     
  15. ToTheMoon

    ToTheMoon Fanatiek lid

    2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Wij hebben ook een inpandige douche die slecht te ventileren is. Ik heb anderhalve week terug de boel nog onder handen genomen met HG. Een dubbelgeslagen theedoek voor mijn neus en mond en sprayen maar! Goed luchten is een vereiste. Ik had alle deuren en ramen tegen elkaar opengezet en dan is de boel weer snel vervlogen na afspoelen.

    Ik zal de schimmel in ieder geval niet laten zitten. Erg ongezond, zeker als je tijdens het douchen een dampige vochtige lucht inademt. Daarin kunnen de sporen van die schimmel misschien in rondhangen...
     
  16. Kibbeling

    Kibbeling VIP lid

    21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hoi,
    Wij hebben het in ons oude huis ook gehad. We hadden daar ook geen mogelijkheid om een raam open te zetten. Mocht je nu niet willen sprayen met HG dan kan je ook met schoonmaakazijn of gewone azijn aan de slag. Neem een oude doek en doe daar wat azijn op. Dit haalt in elk geval de ergste schimmel weg, zonder nare (helaas ruikt azijn niet lekker) en schadelijke stoffen. Anders idd vragen of iemand je kan helpen.
    Ik hoop dat je wat aan mn tip hebt. Succes ermee.
     
  17. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hmmm, ondanks dat wij een raam in de badkamer hebben die altijd op een kiertje staat en wij altijd na het douchen de badkamerdeur ook nog eens wagenwijd open laten staan (en over mechanische ventilatie beschikken!), begint er zich bij ons ook al schimmel op het plafond te vormen.

    Denk dat wij (lees: mijn vriend) ook maar even met anti-schimmel bezig gaan. Te zijner tijd zullen we het plafond wel weer opnieuw moeten schilderen.
     
  18. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Heb het nog net voor mn zwangerschap kunnen verhelpen gelukkig, maar zou OF het je man laten doen en zelf de badkamer even vermijden OF wachten tot na je bevalling.

    Het liefst het eerste als dat mogelijk is.
     
  19. Muts76

    Muts76 Actief lid

    21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zo heb ik het ook gedaan, mondkapje op en goed ventileren. Ik had nog even opgezocht maar volgens mij kon die stof sowieso niet veel kwaad.
     
  20. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Je kan beter niet gewoon overschilderen, binnen no time komt de schimmel dan weer door. Je zou echt eerst de schimmel aan moeten pakken met zo'n speciale reiniger. Misschien is er iemand in je omgeving die dit voor je kan doen?

    Ik zou het wel doen voor de baby er is hoor.
     

Deel Deze Pagina