man vindt al mijn ideeen niks..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daantje1, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey dames,

Ik ben zwanger van de derde.
    Ik heb sowieso een paar dingen die ik gedaan wil hebben, sommigen dingen al voor de zwangerschap eigenlijk zoals de kozijnen en vensterbank op onze slaapkamer wit/creme verven..maar daar zegt ie steeds nee op, onzin etc...is nu niet belangrijk..

Zo zijn er meer dingen; ik wil de kinderkamers opleuken, wat gezelliger maken..wil een paar leuke dingetjes kopen enzo maar mag allemaal niet van hem..we hebben niet super veel geld ofzo maar we kunnen dat best kopen maar vind ie dus allemaal niet goed...
    en een paar keer naar de bios per maand met een vriend kan dan weer wel..

Ook wil ik de box of opgeknapt hebben of verkopen en een andere kopen (via mp) maar ook dit: nee, niet nodig gaat niet gebeuren..is goed zat..

Kinderwagen: het is zo'n quinny freestyle en wel een hele fijne wagen ja,maar onze jongste zit ook nog vaak daarin..
    wil dus eigenlijk goedkoop, max 200 euro, een andere complete wandelwagen kopen. maar nee: ook dit gaat niet gebeuren, niet nodig en geen geld...
    geen geld,geen geld, geen geld..dat zegt ie overal op..het valt echt wel mee hoor,maar dat zegt ie al vanaf dat we iets hebben eigenlijk(10 jaar...)..zo kent iedereen hem ook,behoorlijk vervelend!
    en nee, ik ben absoluut niet koopverslaafd, sterker nog, ik heb niet eens tijd om wat te kopen!dus ook dat is niet het geval.

Maar echt hoor...ik heb zoveel dingen die ik wil doen, en dat zijn echt niet allemaal dure moeilijke dingen..maar niks vind ie goed...wat moet ik hier nu mee??Is dat bij jullie ook wel eens zo?? of bemoeit jullie partner zich er niet mee??

Ik baal wel...ik ga het er nog maar eens over hebben..

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Goed dat je het er nog eens over gaat hebben, er zullen ergens compromissen gesloten moeten worden.
    Misschien geen nieuwe box en kinderwagen maar wel bijvoorbeeld de kamertjes opknappen.
    Het is geven en nemen hoor...

Gelukkig herken ik het niet. Wij verwachten ons eerste kindje en liggen aardig op 1 lijn. De keren dat het niet zo was hebben wij ook een compromis gesloten. Hij wilde perse een witte box, ik niet omdat ik denk dat het niet zo leuk staat bij onze meubels. Ik wilde heel graag een ladenkast als commode van de Ikea, hij niet omdat ie bang was dat het te goedkoop aan zou doen.
    Dus gezegd: oke prima, jij je witte box, ik de commode.
    Zo gezegd zo gedaan... ;)

Al moet ik er wel bij zeggen dat hij inmiddels de witte box een beetje laat varen en toch ook denkt dat een andere kleur beter zal staan, sssst :D

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant

Zo doen wij het hier ook...!~
    Is ook wel het eerlijkste.. niet altijd dezelfde moet z'n zin krijgen!

4. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zal het eens op die manier gaan proberen idd haha :D
    alleen is hij helemaal niet zo van: ik wil dat of dat...hij vind een box bijv sowieso niet mooi..
    Ik heb in ieder geval net boven de 2 kinderkamers flink geruimd enzo..hij zei net zelf al: oh, dan haal ik die oude commode wel even uit elkaar..(de oudste heeft geen commode meer nodig)ziet er erg leuk uit nu al zeg ik het zelf, alleen de muren..kijken of ik ander behang voor elkaar krijg..al is het behang wat er nu op zit ook super leuk hoor, niet zo oud (2jaar ofzo) maar wil iets met roze ruitjes (niet heel de kamers hoor)

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Pfff lijkt mijn vriend wel wat betreft geld!
    Hij is kostwinner en ik verdien niets op het moment (gestopt met werken) en zijn geld is heilig, en vooral van hem.
    Alles wat hij wil moet maar kunnen en alles wat ik wil moet 100 keer over nagedacht worden en dan nog liever niet 'want dat kost geld'.

Toch, de laatste tijd lukt het redelijk om compromissen te sluiten.
    Idd zoals hierboven ook wordt gezegd; Jij dit en ik dat.
    Denk dat dat de beste manier is om dat soort dingen aan te pakken.

6. marlucje

marlucje Lid

25 dec 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij verwachte de tweede en hebben eigenlijk niet veel meer nodig. Alleen wil ik graag adapter om op de kinderwagen te zetten zodat de maxi cosi er op kan. Maar helaas past er geen op de xaventure quicksilver. Dus zou ik aan een nieuwe buggy beginnen (130 euro). Maar we zitten wel op een lijn hoor. Haha we vinden het beide duur voor een buggy die niet in ligstand kan.:D
    Maar verder laat hij mij gaan en ik hem. Ik verdien zelf dus heb meestal wel geld om iets zelf te kopen. Hoef dus niet altijd geld te vragen. Ik over leg wel dingen hoor haha we doen het samen. Maar de kamer van ons meisje opknappen die ik zonder vragen.:D;)

7. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Compromis is het sleutelwoord, vind ik. Mijn vriend en ik zaten gelukkig veel op 1 lijn, dus ik kan niet spreken uit ervaring. Maar uiteindelijk moeten jullie beide wel gelukkig zijn met de situatie.

Inderdaad een goed idee, om nog eens met hem te praten, zoek naar de gulden middenweg en dan komen jullie er vast prima uit! :)

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    We overleggen wel alles, maar komen eigenlijk overal samen uit, gelukkig. We hebben niet helemaal de zelfde smaak dus we moeten vaak een paar keer rond kijken tot we iets vinden waar we allebei blij mee zijn.
    Mijn man is de kostwinner en ik ben thuismoeder, maar dat is nooit een probleem geweest. Ons gezin, onze uitgaven, van ons geld. De grote aankopen doen we toch altijd samen :)

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    kan me behoorlijk in jou sitiuatie thuis vinden, zolang het hier voor onze kleine meid is, is het prima, maar moet er iets nieuws in huis komen of ik graag iets anders wil, dan is het echt niet makkelijk...... het is niet echt een kwestie van geen geld hebben, maar het hoeft gewoon niet....

Weet je wat ik gedaan heb, omdat ik heel graag een andere bank wilde (hij uiteindelijk ook) en keukentafel (hadden nu een oude tafel staan al voor 6 jaar die we van familie hadden gekregen) heb het oude op MP gezet en verkocht, zo mocht ik het nieuwe kopen, we hebben maar een klein beetje extra uitgegeven, zo ook met een andere kinderwagen/maxicosi die wel op de nieuwe past (is trouwens geen splinternieuwe linderwagen, maar ook via MP, die wel aan al mijn wensen voldoet)

kan je heel goed begrijpen, wij moeders zijn vaak degene die heel de dag in huis wonen/werken...mama zijn en met de kindjes bezig zijn, wij willen ook wel eens wat anders, zaken die voor mannan waarschijnlijk niets of weinig betekenen, zou het er met hem over hebben.

Ik hoef lang niet alles te vragen kan wat bestellen als ik het wil, grote uitgaven beslissen we wel samen. Maar nu is het hier ook wel genoeg geweest, dit heeft manlief gezegd, en hier heeft hij ook wel een klein beetje gelijk in, ik had niet alleen nesteldrang voor de tweede maar ook een koopdrang...:p:p:p

10. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties!
    Als ik het van mij teruglees lijkt het wel een beetje alsof mijn man best vervelend is ofzo..maar dat is helemaal niet zo hoor!Hij is superlief en heeft veeel voor ons over..maarja, zo heeft iedereen wel zn minder leuke eigenschappen haha.
    Nou, ik heb dus de kinderkamers gedaan vandaag, opgeruimd, anders ingedeeld etc..
    toen begon ik straks weer over behang. Ik zei: is wel leuker zo de kamers, nu alleen de muren nog..zo'n lichtroze ruitjes behang lijkt me wel leuk! Toen zei mn man: ja, dan kun je dat het beste nu doen want nu is er die 20 procent korting! :D :D dus dat is fijn!
    Nu ga ik denk ik toch die box verkopen en zelf dan een andere regelen. heb een paar mooie gezien op mp maar die kosten veel, maar heb ook leuke gezien voor minder.
    Hmm..eerst maar eens een fotootje opzoeken van de box haha, dan op mp.

Schaapje: ja, ik vind het idd ook wel fijn als het er leuk uitziet ,en soms wil je gewoon iets anders...vooral nu..als ik zwanger ben nou, dan zie ik ineens zoveel dingen die moeten gebeuren ofzo..haha :D
    maar ik vraag het wel altijd lief..misschien te lief dan..:D

Deel Deze Pagina