Gatverdamme een muis!!

Discussie in 'De lounge' gestart door keano, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Een lijmplank is een plank waarop lijm en een lokmiddel zijn aangebracht. Een lijmplank kan worden gebruikt voor het vangen van muizen, ratten of ander ongewenst gedierte.
    Wanneer muizen, aangetrokken door het lokmiddel, in de lijm stappen kunnen ze niet meer vluchten en kunnen ze gemakkelijk worden gedood. De verkoop van lijmplanken voor dit doel is legaal, echter, deze manier van muizen vangen is, in Europa, alleen in Nederland verboden omdat dit als dierenmishandeling wordt beschouwd, waar maximaal twee jaar celstraf op staat [1] [2].

en nog een link: Dierenvrienden tegen lijmplank voor ongedierte - Katten nieuws van de Poezenweide

2. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    die lijmplanken komen gewoon bij een dierenwinkel vandaan. dus neem echt wel aan dat ze niet verboden zijn.

@devilchase: hij zat op het plankje en manlief heeft hem direct gedood. door het plankje gaan ze namelijk niet dood. dat bedoelde ik ermee.

ik zlef vind het ook heel zielig hoor zo'n plankje,maar na een paar weken ben je het zooooo zat dat die gore beesten alles onderpoepen en piesen. het is gewoon goor die beesten en ze zitten overal aan te knagen. kunnen overal in en onder en achter komen. bah.

heb ook na dat we ze hadden gevangen direct alles gezogen en gedweild.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

zielig hoor...zou dat niet over mn hart kunnen krijgen. Ik had hier vorig jaar ooj een stuk of 60 muizen oo zolder. heb gewoon de schotten dichtgetimmerd en meer niet. Kwamen me huis niet in en er stond niets achter wat stuk kon gaan. Schijt etc later opgezogen.

Ga die beesten echt niet vermoorden. die hebben het koud en zoeken een warme plek, meer niet.

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Liever een muis dan een vieze spin :$

Sterkte ermee!

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hmmm.... ik had ze een jaar of 4 terug toen ik nog in Friesland woonde in een oud huis wat wel helemaal tiptop was gerenoveerd maar de muizen waren mee gerenoveerd zeg maar. :) We hadden een grote houtkachel ingebouwd in een grote stenen schouw en onderin zaten van die luchtdoorlaters. Onvoorstelbaar, maar daar kwamen ze dus door naar binnen! :$ Echt piepkleine kiertjes waren dat, weet niet hoe ze het deden, ze moeten wel zo'n beetje elastisch zijn geweest.
    Maar goed, ik merkte het toen aan mijn hond toen hij begon te piepen 's nachts en ik snapte in eerste instantie maar niet waarom. Ik had een open trap naar boven en ben 's stiekem op het randje gaan zitten om te kijken wat er nu eigenlijk met 'm was. Zag ik daar gewoon een muis voor zijn neus heen en weer lopen!! ;) Ik ben toen op gaan letten en zag dat er in elk geval één steeds of in de haard, of achter de kast kroop als de hond of ik eraan kwam. Ik heb toen vallen gezet, die hielpen niet, daarna vergif onderin de haard gezet en toen was het over. Niet lang daarna ben ik verhuisd en bij het schoonmaken vond ik er 2 en een soort van schuilplaats / poepplek :) achter de kast.
    Ik vond het verre van leuk om ze te moeten doden, maar mijn huis stond te koop en ik wilde toch niet dat de koop niet doorging i.v.m. muizen. De makelaar raadde het daarom ook aan om vallen te zetten. Zou het niet weer zo doen maar inderdaad met die diervriendelijke vallen.
    Maar mijn vriend heeft 2 katten dus gelukkig geen muizen meer, de buitenkat komt regelmatig eentje half aangevreten showen, da's mij ook net iets teveel van het goede, maar ze komen dus niet meer in huis. ;)

6. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Als ze me huis in zouden komen, zou ik ze echt wel dood maken.. Het zijn ranzige beesten, ze kunnen ook ziek zijn, het is toch ongedierte.. zeker als je kleine kinderen in huis hebt..

Gelukkig komen ze bij mij niet met 5 katten, dat overleven ze niet :D

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik geloof dat wij ook een meis hebben op de zolder. We hadden daar een plantje staan maar die is afgebroken zonder dat wij eraan zijn geweest. Maar ik ben echt niet bang voor muizen, vind ze wel schattig. Alleen niet als ze je eten gaan opknagen.

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Deze heeft mijn man een paar weken geleden in de badkamer gevangen. Gisteravond zag hij een muis in de woonkamer lopen, maar die kreeg hij niet te pakken.

9. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben als de dood voor muizen!!
    vrienden van ons hebben al een aantal keer een muis in huis gehad!!
    ik heb altijd gezegd, als ik bij ons een muis in huis zie ga ik ergens anders slapen totdat ie gevangen is!!

en jawel een aantal maanden geleden was ik alleen thuis.. en jawel ik zag de schrik van mijn leven lopen!! (ben er echt zoooo bang voor)
    ben naar boven gegaan met de deur dicht en gewacht totdat mijn man thuis kwam!!
    heb mijn spullen gepakt en ben bij mijn moeder gaan slapen!!
    echt waar zooo bang ben ik voor die beesten!! (zat ook echt te huilen als een klein kind op de kamer)

mijn man de volgende dag ook lijmplanken gezet (hij wist dat ik anders niet snel weer thuis was haha!)
    ik weet het die dingen zijn volgens mij verboden maar ja,.... je moet iets!!
    hij even uit huis geweest zodat het stil was en een paar uur later was ie gevangen!!
    dus ik zeg wil je het goed oplossen doe het op een diervriendelijke manier! sta ik echt heel erg voor maar bij muizen is het bij mij een ander verhaal.
    het duurt dan waarschijnlijk wel wat langer voordat je er daadwerkelijk vanaf bent!
    en anders op onze manier, maar die moet je ook liggen natuurlijk!
    succes

10. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    @devilchase: tja op zolder. misschien zitten ze hier ook wel. ik weet het niet. maar deze 3 zaten bij ons in de keuken. onder de keuken,koelkast en vaatwasser. ze liepen dan door de kamer en kwamen onder in de kooi van mn vogel eten (dus lokken met voer op een val werkte niet omdat er genoeg onderin de kooi lag om te eten) en dan gingen ze achter mn schouw zitten en daar lag allemaal troep en poep en zeik. ook konden ze in de keukenkastjes komen. nou dank je. maar dan moet je wat en helemaal als je een klein kereltje hebt rondlopen. die ook van alles in zijn mond stopt.

11. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Muizen doodmaken vind ik zooo zielig :( Ze zijn zo lief. Ik heb er laatst eentje gevangen die in de kelder liep en gewoon buiten gezet. Maar ik heb ook 3 katten die ze vangen en als ik het zie pak ik de muis af en zet ze buiten neer.

12. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Hallo dames...

Het is even geleden maar heb de muis tot nu toe 2 dagen niet meer gezien..
    We hebben klemmen gezet en vergif...vanavond gaan we even kijken of we hem hebben gevangen..

Gr Lisnane

Deel Deze Pagina