Is dit maagzuur of....? Waar heb ik last van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Ik heb al een hele poos een 'raar' iets.. Mijn schoonzusje zei dat ik wel eens maagzuur kon hebben, maar dan zonder een brandend/zuur gevoel. Ik heb, met name in de middag en avond een 'misselijk' gevoel halverwege m'n slokdarm zeg maar, dus bij m'n borstbeen. Daarbij heb ik veel speeksel in m'n mond.. Het is een heel akelig gevoel, net of alsof ik heel misselijk word. Ik heb het ook wel eens gehad als ik bijvoorbeeld iets at waar ik niet tegen kon. Nu ben ik erg bang dat ik hartproblemen heb. Pijn bij het borstbeen, steeds veel 'water' in m'n mond.. Herkent iemand dit en wat is mijn probleem?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Is heel goed mogelijk dat het maagzuur is. Mijn zoon heeft ook last van maagzuur, zonder dat hij zure oprispingen krijgt. Het maagzuur komt dus wel omhoog, maar niet verder dan halverwege/bovenin de slokdarm. Ook klaagde hij over pijn in zijn borststreek. Dit komt doordat de (pijn)zenuwbanen van de slokdarm heel dicht langs die van het hart lopen, zodat de pijn die ontstaat door maagzuur lijkt op hartproblemen.. Toen we nog niet wisten dat het maagzuur was, hebben we zelfs een keer bij de huisartsenpost gezeten waar zijn hart werd gecontroleerd, zoveel leek het op hartproblemen..

Hier even een link;
    Last van maagzuur. Veelgestelde vragen | Gaviscon

Als ik jou was, zou ik wel even naar de dokter gaan met deze klachten. Sowieso om uit te sluiten dat het je hart is en mocht je maagklachten hebben, dan krijg je via de huisarts goede maagzuurremmers. Mijn zoon heeft Nexium (zakjes met poeder die opgelost moeten worden in een beetje water) en dit helpt heel erg goed...

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    juist omdat je meer speeksel krijgt denk ik dat het echt maagzuur is.
    (als ik moet gaan overgeven heb ik dat ook meteen)
    Had het ook erg en sinds ik maagzuurremmers slik ( omeprazol) is het over

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik denk ook maagzuur. hier ook gehad en nog regelmatig. zonder oprisperingen. ik doe soms niet anders dan speeksel wegslikken. zo heb ik het weg geslikt en zo is het er weer. net of het ook niet weg wilt zakken.
    probeer op die momenten anders eens een maagzuurremmer of zo te nemen. bijv. een rennie. even paar dagen uitproberen en als het minder wordt dan weet je dat het iets met je maag te maken heeft.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klinkt als maagzuur. Even langs je huisarts voor juiste diagnose, niet zelf gaan dokteren.

Deel Deze Pagina