Oh ik ben zo blij! Onze vakantie naar Maleisië/ Borneo gaar door! We vertrekken 17 augustus om voor 20 dagen daar te trekken en te eindigen op een 5* resort. Ik heb lang getwijfeld omdat het misschien zo kan zijn dat ik heel misschien dan wel in verwachting ben. Uiteindelijk er toch voor gegaan, want wie weet duurt het nog heel lang. En als ik deze maand in verwachting raak dan ben ik nog niet heel erg ver tegen die tijd. De reis is lichamelijk niet zo zwaar, maar wel intensief omdat we van plaats naar plaats reizen. Ben nu wel blij dat we de knoop hebben doorgehakt en onze gedachten daar op kunnen zetten. Wie weet helpt het en zijn we daardoor wat ontspannender... Moest ik ff kwijt. Liefs Sabine
Klingt gaaf! Heb je iets moois om naar uit te kijken! Goede beslissing, ik weet hoe moeilijk het is om dingen te plannen als je zwanger wilt raken!
Gaaf! Ik zou als ik jou was wel alvast inentingen halen voordat je zwanger bent. Tenzij je de inentingen niet wil of al geent bent. lekker genieten in ieder geval!
hehee ik ook hoor geen vakantie voor mij dit jaar denk ik althans.. niet buiten nederland waarschijnlijk
Wij zijn vorig jaar naar Borneo/Malaysie geweest. (Heeej daar zat ik nu.... precies een jaar terug!) Echt een super vakantie! Geniet ervan! Je kunt er echt heerlijk wandelen dus neem goede wanderschoenen mee! Veel plezier!
leuk voor je, erg mooie omgeving. Ik zou me wel goed voor laten lichten. De gezondheidsrisico's zijn vele malen groter dan in NL. Bovendien kan je geen malaria tabletten slikken als je zwanger bent, die je op die plekken heeel hard nodig hebt. Inentingen nu al halen! Wij hebben om deze redenen bewust besloten te stoppen met de pil, na dat we terug kwamen van een tropische vakantie afgelopen jaar, omdat de risico's op allerlei enge ziektes en kwalen die slecht zijn voor je kindje heel erg groot zijn.
Heerlijk naar Azie,dat wordt genieten! Wij waren met kerst in Jakarta,was super,ik zou zo met je meewillen! Voor ons ook geen vakantie dit jaar,gaan volgend jaar emigreren dus elke spaarcent gaat daar naar toe. Veel voorpret toegewenst ook!
Lieve mensen, Dank jullie wel voor jullie reacties en tips., Gelukkig heb ik DTP en Hepatites A al een paar jaar geleden gehad. Vanavond hebben we samen een afspraak bij de GGD en zullen we ook melden graag in verwachting te raken. Mocht ik nog iets anders nodig hebben dan kan het nu gewoon, want mijn menstruatie is net weer doorgebroken. Wat betreft malariapillen zou dat waarschijnlijk alleen voor de dagen in Borneo zijn en ook daar is het niet zeker dat we ze in moeten nemen. Ik ga vanavond gewoon een vragenuurtje houden zodat we precies weten wat we moeten doen. Verder ook weer heel druk met een nieuw huis bezig, dat zal nieuwbouw worden. Als het doorgaat proberen we ons huis z.s.m. te verkopen en dan een aantal maanden bij mij schoonouders in te trekken. Is niet ideaal maar wel de kans om veel te sparen. Een eventueel kleinkind is daar ook wel welkom, mijn schoonmoeder is al 30 jaar kraamverzorgster en wil niets liever dan oma worden. Ach ja het zal soms op ons lip bijten zijn, maar we zijn blij dat ze meteen voorstelde om bij hen te wonen...het is voor een goed doel! Liefs Sabine