gave?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wat fijn dat je er nu achter bent "wat" je eigelijk bent!

soms is het idd moeilijk om dingen een plekje te kunnen geven als je niet weet waar het mee te maken heeft of als je er met niemand over kan praten.

bij ons zit het ook in de fam. mijn zus droomt dingen...niet altijd hoor maar als er iets belangrijks staat te gebeuren ofzo weet zij het altijd door haar dromen..

ik droom zelf ook vaak, maar er zijn maar kleine dingen die uitkomen.. gelukkig maar haha want ik droom ook heel vaak nare dingen.

ik geef nogmaals de links naar de pagina die een vriend van mij en ik hebben gemaakt en die veel info bevat.. je kan er zelf ook dingen aan toevoegen of opzetten! graag zelfs!

http://paranormaalbegaafd.hyves.nl/

liefs marieke

2. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Ik voel wat ik kan niet echt als een gave, ik help er ook zelden mensen mee als ze er om vragen. ik kan dat gewoon niet

als ik bewust ga proberen te zoeken bij iemand dan pik ik gewoon niets op, en ik vind het prima zo.

heb een tijd gehad waarin ik mij er erg mee bezig hield. Ik woonde toen in een 500 jaar oud huis waar veel was gebeurd
    en ik had daar gewoon geen rust. dus ik ben me weer gaan verdiepen en ik heb me weer opengesteld. Op het moment dat ik samen met iemand die mij daarmee hielp had geconstateerd dat in mijn douche de ziel van een meisje was die daar levend is verbrand en het moment telkens opnieuw beleefde heb ik iets heel heftigs mee gemaakt.

Ik ben in mijn bed gedrukt ik kon geen adem meer halen en er werd heel hard tegen mij geschreeuwd dat ik moest helpen. Vanaf dat moment houd ik mij afzijdig en pik ik alleen dingen op die heel belangrijk zijn.

Ik kan soms ook voorspellende dingen voelen bij mensen, bijvoorbeeld als ze zwanger zijn of ziek of als er iets staat te gebeuren, maar ik houd dit ten alle tijden voor mijzelf. Als je zo iets van te voren tegen iemand zegt kan je zo erg iemands leven beinvloeden ik vind dat dat niet goed is.

Maar ik voel ook niet altijd wat er precies staat te gebeuren. een goed voorbeeld is nog van heel recent. ik ben net verhuisd en 2 weken geleden op vrijdag avond had ik met mijn vriend afgesproken dat de de dag erna op zaterdag de plinten in de slaapkamer er op zouden doen en vloerbedekking zouden leggen.

toen belde mijn schoonvader op dat we dat wel meteen konden doen hij zou helpen. Ik zat al tegen mijn vriend te gebaren doe het niet ik wil het niet. maar omdat ik niet wist warom dan niet zette hij het door. Ik was zo boos. heb hem helemaal verrot gescholden omdat hij het nu op vrijdag avond ging doen ipv zaterdag en warom?

nu weet ik het. Die avond kreeg hij een spijker in zijn oog en moest hij opgenomen worden in het ziekenhuis het oog is permanent beschadigd en hij ziet er niets meer door.

Met een operatie komt het wel goed maar niet zo als het was. Tja ik kan moeilijk tegen hem zeggen zie je wel ik zij dat je het niet moest doen.

maar zo is het eigelijk wel

3. ja dat is idd altijd heel moeilijk, ik heb dat ook dan heb ik het gevoel dat er iets niet klopt ...t liefst zou ik dan ook een afspraak oid af willen zeggen... maar mensen willen vaak een duidelijke reden.. je kan moeilijk zeggen want dat voel ik zo...dan krijg je weer dat mensen denken : die spoort m ook niet..

wij hadden op t mbo een meisje in de klas en die zei dat ze ook entiteiten enzo kon zien... ze liep daar zo mee te koop dat ze op een gegeven moment "t medium" werd genoemd. en dan dus niet op een leuke manier...

tis gewoon jammer dat mensen er bang voor zijn... maar helaas is dat zo..wat ze niet kunnen verklaren is eng, en gaan ze er luchtig over doen...

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hoi Sjaak

Ja dat is lastig, in die zin is het ook helemaal geen gave. Je hebt er zo best last van.
    Een tante van mij is ook helderziend/heldervoelend, maar zij kiest er voor om er helemaal niets mee te doen. Een enkele keer laat ze zich wel uit over een familielid. Dat zijn geen hele ernstige dingen maar ze zit altijd wel goed. Er zijn meer familieleden die dit hebben. Mijn pa bijvoorbeeld. Dus het is bij ons ook wel een beetje een familietrekje.
    Kan me voorstellen dat het een enge ervaring was daar in dat huis.

Dromen doe ik ook veel! :) Vroeger schreef ik vaak hele dromen op. Nu nog weleens en soms ontdek ik dan wel leuke dingen. In een bepaalde mate toch toekomstvoorspellend.

5. t lijkt me wel makkelijker als je familie ook hetzelfde heeft.. dan kan je erover praten lijkt mij... mijn ouders of opa en oma hebben dit niet. of iig niet dat ik weet.. ik heb dan van mn zus gehoord dat ze dromen heeft maar verder praat zij er niet over.. dus dan is t moeilijk om je verhaal kwijt te kunnen... gelukkig heb ik sinds kort een goede vriend waarmee ik t wel kan delen... mijn vriend staat er wel voor open maar vind het ook een beetje eng en heeft dus öok geen sterker gevoel of wat dan ook..dat is soms dus ook lastig om erover te praten...

6. melloncollie

Ik voel zelf niet zo de behoefte om erover te praten. De hooggevoeligheid, de lichtwerker. Ik zit op een forum en bespreek daar alles wat me dwars zit. Niemand weet het verder eigenlijk. Ik heb geen zin om erover te beginnen omdat ik dan zoveel moet uitleggen.

Maar iedereen is daar weer anders in natuurlijk.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb veel deja-vu's. En met name vroeger, toen mijn zusje en ik nog in 1 huis woonden, had ik heel vaak dat ik haar pijnen aanvoelde of onrustig werd als er iets met haar was (ze werd veel gepest). Daarnaast moesten we ALTIJD tegelijk naar de WC. ;)

Ni Siem er is, heb ik tot voor kort vaak gehad dat ik altijd exact een minuutje wakker werd voordat hij begon te huilen. Ik had op een gegeven moment zelfs het idee dat hij juist wakker werd, doordat ik aan hem dacht. Sinds hij doorslaapt is dit helemaal weg, maar ik heb het wel 4 maanden elke nacht zo gehad. Ik vond dat wel mooi, maar ook raar.

Ik ben spirutueel ingesteld en geloof in bovennatuurlijke krachten. Ik denk ook dat iedereen dit soort dingen zou kunnen voelen, maar dat het beter lukt als je erin gelooft en er voor open staat. Ik zelf ben er niet naar op zoek en zou er ook geen mensen mee willen helpen, maar ik neem mijn eigen (voor)gevoelens wél serieus.

8. daar heb je ook weer gelijk in.. ik praat er ook nooit over dat t me erg interesseerd enzo hoor en ik heb ook niet echt een gave ofzo.. kan er niemand mee helpen iig. alleen met mensen die dus t zelfde hebben daar praat ik dan mee.. maar verder weten mn vrienden enzo t ook niet.. ja mn beste vriendin weet t en die vriend dan.. maar verder loop ik er ook niet mee te koop

9. dat geloof ik ook, dat iedereen wel dingen kan zien en voelen maar dat je er wel voor open moet staan.. ik ben er van overtuigd dat de mens meer kan als dat we misschien weten..
    en het is net zo met reliegie...je moet je geloof niet opdringen...als mensen erover willen praten prima, maar ik ga mensen niet pushen ofzo als mensen aangeven het allemaal maar onzin te vinden en dat overal een "normale" verklaring voor is...prima..dan houd ik er verder ook over op..

10. melloncollie

Weet je wat eigenlijk het mooie bij mij is? Ik heb heel snel door met wie ik erover kan praten. En ik geloof dat het universum dat ook stuurt. Iedereen kom je tegen voor een reden. Het moment is altijd juist. Zo ben ik een poos terug een hele aardige man tegengekomen op een drumforum en we hebben echt zulk mooi emailcontact. Veel mensen zouden denken dat we een verhouding hebben maar dat is niet zo. We zitten echt op hetzelfde 'niveau' en hij is heldervoelend. Een heel relaxt persoon en gelukkig is mijn vriend er nu ook van overtuigd dat we niets hebben. Hij is zelfs mee geweest op visite ;)

11. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Er zijn zoveel factoren die mee spelen, al denk ik zelf dat vrouwen er meer voor open staan. Maar ik vind zelf dat je element het belangrijkst is, althans is mijn ervaring

12. @melloncollie ik ken het! die vriend van ons voelt mij aan en ik hem.. heel apart.. en ook mijn vriend was even bang dat wij meer hadden dan vriendschap. maar dat hebben we hem samen op t hart gedrukt dat dat dus niet waar is.. wij voelen mekaar goed aan en worden op de een of andere manier rustig bij mekaar.. stralen dat naar mekaar uit ofzo.. heel apart..

@morgain ik weet niet of vrouwen dit meer hebben als mannen.. omdat die vriend van mij dit dus ook heeft en dat dus echt een man is hihi wel ben ik er overtuigd van dat vrouwen t misschien eerder naar buiten brengen dan mannen.. en er makkelijker over praten..

13. melloncollie

Ja wij stralen dat ook wel uit. Ik ben niet zo snel op mijn gemak bij de meeste mensen, op een paar na. En bij hem was ik echt extreem open op de korte termijn. Ik ben blij dat mijn vriend is meegeweest, dan kon hij hem zelf zien. En hij mocht van mij alle mailtjes lezen.
    Het is ook een heel apart gebeuren, het gaat zoveel verder en dieper dan aardse liefde die vaak in verband wordt gebracht met verliefdheid en lichamelijke aantrekkelijkheid. Heel anders. Trouwens, zielverwanten en tweelingzielen. Ook een razend interessant onderwerp :)

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik ook, hij maakt dan zo'n geluidje. :p

15. hahaha wat flauw annabel!

idd tweelingen enzo hebben me ook altijd geboeid omdat die sowieso al een aparte band hebben... en zielsverwanten.. ik geloof idd wel dat iedereen zo iemand heeft ja! weet nog niet of ik de mijne heb gevonden...

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    zal ik jllie nog een heel mooi verhaal vertellen!
    Echt heel apart en zo zie je ho sterk de band tussen mij en mijn vader is!

Ik was zwanger, maar de laatste weken moest mijn vader werken.Hij werkt op een booreiland dus midden op zee!

Hij vertrok de donderdag en ik zei nog dat ik het erg jammer vond en heb erg gehuild maar hij kon niet anders .

Ik ben die zaterdag bevallen, en zondag gaat mijn telefoon de vriendin van mijn vader! Ze vroeg of ik soms bevallen was want mijn vader had gedroomd dat hij vastgeketend zat en dat hij die nacht dus bevrijd was!

Ik zakte zowat door de grond en vertelde idd dat ik bevallen was! Zij helemaal door het dolle heen natuurlijk ( zij belde nooit ! ) En begreep nu hoe diep onze band eigenlijk is!

Mijn vader heeft later zelf nog gebeld, en hij zei ja ik heb gedroomd dat je bevallen ben, het was zo sterk ik kon er niet omheen.

Als ik weer terug denk aan dat gesprek moet ik weer huilen ik had zo graag gewild dat hij er bij zou zijn.....
    En hij was er! alleen op een hele andere manier :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

pff haha krijg het weer even kwaad!

17. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik ben ook een hsp'er!
    Maar dit vind ik niet iets paranormaals! Dit is gewoon een vorm van karakter, inzicht.
    www.hooggevoelig.nl

Nu kan ik er goed mee om gaan, maar in het verleden heb ik er wel mee geknokt hoor! Zodra iemand een ruimte in komt, merk/voel ik direct hoe die persoon is! Heb al regelmatig gehad dat ik mensen niet moest, en dat andere dat gek vonden, en steeds of het nu dagen of maanden is, het komt uit!
    Zo trek ik me andermans ellende ook erg aan, kan er echt in mee gaan, ben overgevoelig voor geluidjes(slaap met oordoppen, wordt gek van het tikken van de regen en de klok, de kat die zich wast..)

Het kan iets moois zijn, en ik benut dit nu ook, maar voorheen, was ik de hele dag bezig met andere en hun gevoelens, voelde me rot als een ander stil was, als een ander voor mij duidelijk niet in zijn hum was...Nu probeer ikd at van me af te zetten, en geniet juist van het feit dat ik andermans geluk ook 100 keer zo sterk aan voel!

maar zoals eerder gezegt, dit vind ik dus niet iets paranormaals, er zijn gewoon mensen dit dit hebben....

kus miek

18. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hsp staat in conectie met nieuwetijdskinderen of sensitiviteit. lichtkinderen en zo veel meer!

Er staat binnenkort ( schaal van nu en 5 jaar ong.) een grote verandering te gebeuren.
    En dan moet je denken in de richting van het spirituele!
    Om de zoveel tijd worden er kindjes geboren zoals toen de nieuwetijdskinderen en daarvoor was het de volgens mij indigokinderen. dat er wat in de kosmos hangt is omdat er weer een hele grote switch staat aan te komen! De kindjes die nu gebroen worden hebben dus een bepaald doel..

ik kan er echt uren over kletsen wnat het trek mij ook echt ontzettend. Ik lees er geen boeken over maar het is meer mijn gevoel!

Trouwens miekie ik kan wel meer voelen dan dat je je rot of vrolijk voel!

Ik klets weleens met mijn hele goede vriendin van me! En dan kan ik beelden zien wta er gebeurt of is gebeurt! Zo heb k aan de han van een foto de jeugd van dat meisje vertelt, terwijl ik haar niet ken.. dat is ook ene gedeelte van een HSP'er.

hsper is zoveel meer!

19. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik doe aan psychometrie :)

20. melloncollie

Oh Nachtvlinder dat is PRECIES wat ik bedoelde! De veranderingen die voor de deur staan. Dan zegt het jaar 2012 jou ook wel wat? Ik kan er ook uren over doorkletsen hihi. Ik wil zo graag zien hoe dit zijn vorm gaat aannemen. Want ik voel me eigenlijk helemaal niet thuis in de huidige maatschappij, zoals alles nu gaat en van je geeist wordt.

En wat mooi zeg die ervaring met je vader....een geschenk voor jou dat hij op die manier, via zijn droom, toch bij de bevalling kon zijn. Misschien heb je zijn aanwezigheid wel gevoeld tijdens je bevalling?

@marieke1610: ik bedoelde echt tweelingzielen :) Dat zijn gewoon 2 mensen, vaak elkaars tegenpolen, die een hele vreemde en grote aantrekkingskracht tot elkaar hebben. Kan ook van hetzelfde geslacht. Zonder seksuele aantrekkelijkheid.

Hoog sensitieve kindjes, nieuwetijdskinderen, kristalkinderen, indigokinderen, het is allemaal nauw verwant. Er zijn kleine nuances te vinden, daar zijn veel sites over die je daar meer over kunnen vertellen. Feit is dat elk kindje dat nu geboren wordt een nieuwetijdskindje is. Die maken zich klaar voor de nieuwe tijd die komen gaat in 2012. Althans, zo heb ik het gelezen en zo voelt het goed voor mij.
    Er zijn echter uitzonderingen die al eerder geboren zijn. Er zijn dus ook volwassen nieuwetijdskinderen hoor :) Vaak mensen met een hele eigen visie op het leven, spiritueel ontwikkelt, een goede connectie met de natuur....zo herken je ze vaak een beetje in het dagelijkse leven.

Deel Deze Pagina