gave?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wat een interessant onderwerp wordt hier aangesneden zeg! Ik heb me een tijd bezig gehouden met 2012 en alles wat ermee in verband kan worden gebracht. Alles gelezen wat los en vast zit, alleen...... je wordt zo bang gemaakt op sommige sites vind ik. Dat er een verandering gaande is, is al lang duidelijk (zie de tsunami's, 9-11, alle andere rampen). Ik woon aan de zee bijvoorbeeld en ze voorspellen dat de helft van Nederland er niet meer zou zijn in 2012. Dat vind ik dan persoonlijk wat ver gaan. Maar inderdaad, dat alle kindjes nu geboren worden met een doel geloof ik wel, maar ook jij en ik zijn geboren met een doel denk ik dan. Iedereen wordt geboren met een doel (persoonlijk doel of meer algemeen doel) en heeft hier zijn lessen uit te werken.

Zelf doe ik dan wel eens bijenwas tekeningen maken waar dan een "boodschap" bij komt. Ik schrijf met mijn gids (een monnik) en voel van alles. Nu ik een kind heb gekregen is alles een beetje naar de achtergrond verdwenen. Je moet het toch NU doen. En ZELF doen. Wat iedereen ook zegt of schrijft..over 2012 of wat dan ook, het is geschreven met de mening van die persoon. Dus het is niet objectief. Iedereen die "boodschappen" krijgt interpreteert die met alles wat in zijn vermogen ligt, een ander zou die dingen misschien heel anders interpreteren. Het is zo subjectief......

Tweelingzielen en zielsverwanten....ja die heeft iedereen geloof ik. Je komt zo nu en dan iemand tegen die je maar aan hoeft te kijken en je weet wat die bedoelt. Als je die voor het eerst ziet, heb je het gevoel dat je hem al jaaaaren kent. Ik denk dan dat het iemand is die je ook al jaren kent, uit een vorig leven, of meerdere levens. Dat je die tegenkomt nu om iets uit te werken met elkaar, of als steun. Voor mijn gevoel is er zoveel meer dan we allemaal kunnen zien....

Ik heb ook gemerkt dat hoe meer ik me hier mee bezig hield hoe meer vragen er omhoog kwamen. Hoe meer onderwerpen erbij kwamen. Steeds meer en uiteindelijk zoveel dat ik vergat dat ik NU leef en NU dingen moet leren, doen enz. Het allerbelangrijkste is volgens mij genieten van het moment, van alles wat je hebt en alles wat je tegenkomt. Het is er om van te leren......

En inderdaad....dit is een onderwerp waar je uuuuuuuren over kunt bomen.

2. goeiemorgen!
    ja dit is ook wel een onderwerp wat je helemaal mee kan zuigen.. als je niet oppast ben je er zoveel mee bezig dat je idd vergeet nu te leven!
    maar als je dat gewoon in de hand kan houden vind ik dat erg mooi.

een vriendin van me kwam vorige maand met een verhaal bij me, ze durfde t niet zo goed te vertellen maar wist dat ik er voor open stond..:

haar schoonmoeder had al een tijdje kanker en t ging niet zo goed met haar. ze was nog altijd vol humor en had tegen haar man gezegd: ik kom terug als mug (omdat die man van haar daar zon hekel aan had) dit heeft ze weken lang geroepen en echt op t laatste moment zei haar man: wil je me dan een lol doen en terug komen als vlinder..
    die schoonmoeder overleed... tijdens de condoleance heeft er de hele avond 1 mugje boven de kist gevlogen...en dat in november...na de crematie de dag erna kwamen ze thuis en zat er een inmens grote zwarte vlinder bij hun voordeur..
    nou dan weet ik genoeg.. ze wist niet of ze t moest geloven...
    ik geloofde haar meteen en daar was zij ook wel blij om.

3. :D en wat houd dat precies in?

4. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Laat die paranormaal begaafden dan maar eens voorspellen wanneer ik ga bevallen...!

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hoi Merel69,

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik werd ook bang van alle voorspellingen. Ik ben er toen op een spiritueel forum een topic over gestart en daar heb ik veel wijsheid uit mogen halen. Mensen die voorspellingen doen, kunnen dat doen uit angst. Er is iets in hen, een onzekerheid, waardoor ze dit doen. Iedereen heeft zijn eigen waarheid en je moet doen wat goed voor jou voelt. Ik woon zelf ook aan de kust, Den Haag en mij werd verteld door iemand die voorspellingen van Jomanda aanhing, dat ik moest verhuizen naar Frankrijk want daar zou het beter zijn. Er zou hongersnood komen en mijn dieren zouden worden opgegeten. Ze gaf direct allerlei tips over waar ik meer kon lezen over de voorspellingen. Zij mag geloven wat zij wil, daar zal ik niets over zeggen. Maar ik vond het toch angstaanjagend. Maar oke, als je het relativeert: er zijn ook onderzoeken gedaan die het tegendeel bewijzen, vele voorspellingen komen ook niet uit, etc.
    Misschien heb je zelf ook een deel angst in je Merel, het is allicht interessant om er eens naar te kijken :)
    Natuurlijk wordt iedereen geboren met een doel. Maar nieuwetijdskindjes hebben een taak meekregen; namelijk om de mensen spiritueel bewuster te laten worden. Ze zijn een soort pioniertjes op dat gebied. Ze zijn niet meer of minder dan andere mensen. En dat eigen doel wat iedereen heeft; dat is natuurlijk voor iedereen weer anders. Maar als jij leert in je eigen licht te staan, je hart te volgen, kun je daarmee net zo goed een lichtwerker zijn. Iedereen heeft het in zich :) Al help je de bejaarde buurvrouw met haar boodschapjes. Dan ben je ook bezig met licht zijn voor een ander. Het is allemaal niet zo bijzonder en uniek als sommige boeken doen beweren. Is mijn mening hoor :)

Wat je zegt niets is objectief. Ik zeg altijd maar: ook de waarheid is relatief. Ik ben zelf weleens bezig met mandala's tekenen. intuitieve mandala's alleen voor mijzelf. Moet er nog een beetje mee om leren gaan maar ik vind het een prettige manier van werken.

Genieten van alle momenten, ja dat is eigenlijk een collectieve les die we moeten leren ;) Als je in het nu leeft vanuit je hart.

6. Jep, ben ik ook. Niet altijd even leuk...

7. hoi veertje,
    en doe jij er ook wat mee of houd je t meer voor jezelf?

8. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dat is dingen kunnen doorkrijgen door middel van persoonlijke spullen, bv een foto van iemand, een ring of zoiets. Dus ik kan aan de hand van een voorwerp een hoop vertellen over die persoon, ook overleden personen. Ik kan ook bijenwas tekeningen ontcijferen, en zie aura's..dat laatste is niet zo bijzonder meer want dat zie ik al vanaf mijn 16de :)

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dat soort dingen heb ik echt totaal niet. Soms vraag ik me af of ik me er niet voor afsluit.

10. Ik zie het niet als iets paranormaals. Ik ben gewoon overgevoelig. Als ik een ruimte met mensen binnenstap weet ik meteen welke sfeer er hangt. Ik kan mensen heel snel op hun gemak stellen en mensen voelen zich prettig bij mij. Zo prettig dat het niet lang duurt of ik hoor allerlei privé zaken en gebeurtenissen die die persoon blijkbaar graag kwijt wil aan iemand. Soort psycholoog-gesprek zeg maar.
    Als voorbeeld komt het heel erg veel voor op mijn werk dat collega's tegen mij zeggen: Niet verder vertellen hoor maar ik ben op zoek naar ander werd". Etc...
    Ik voel mensen ook aan. Als iemand mijn woonkamer binnenstapt merk ik meteen of er iets is. Ik vraag dan ook meteen of er iets aan de hand is. Meestal klopt het. Eerst zeggen ze dan nog: Neuh, er is niks...Maar naar even aandringen komt het hoge woord er dan toch uit.

Er zijn hele mooie sites waarop je dit HSP gebeuren verder kunt bestuderen. Ik heb er een boek over gelezen waar ook een vragenlijst in staat die je in moet vullen om te zien of jij HSP'er bent.

11. @veertje
    hmm dan ga ik eens even speuren op t internet.. ik heb namelijk die dingen die jij noemt ook.. ik weet dus niet precies wat ik namelijk ben... ik weet dat ik niet paranormaal begaafd ben dat vind ik te ver gaan voor de dingen die ik zie/voel.. maar dat wat jij bent een hsp zie ik mezelf heel erg in.

@patricia01
    ik zie heel soms aura's als ik me er voor open stel. de eerste keer dat ik ze zag..schrok ik me wild.. ik dacht dat er iets met mn ogen was hihi ik heb t nog maar een paar keer gezien bij mensen..

12. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Alles wat je voor de eerste keer waarneem is eng, maar je went er ook snel aan hoor :)
    HSP is normaal bij mensen die meer voelen/zien, het kan soms heel vervelend zijn omdat je veel emoties oppikt van andere mensen, het is belangrijk om te leren hoe je jezelf kan afsluiten zodat je er zelf niet te lang mee rondloop, meditatie kan hierbij goed helpen.

13. heb zon test gevonden op t inet: en ja hoor kwam dus ook uit dat ik hsp ben..
    t stomme is dat ik wel altijd van mezelf wist wat ik had maar het geen naam kon geven..omdat ik ook het idee in t begin had dat iedereen dat zo had..

14. een tijd geleden was er een dag in de jaarbeurshal met schrijver van boek Hoog Sensitieve Personen (elaine Aron) wie was daar ook?
    ik vond het persoonlijk een tegenvaller hoor.

15. Precies! En al helemaal als je een baby hebt die in bedje huilt en jij als overgevoelige moeder het advies krijgt om haar even te laten huilen!
    Dat bedoel ik onder andere met dat het niet altijd even leuk is.

Check deze site maar eens: http://www.hsponline.nl/

16. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik kan ook niet echt zeggen dat ik paranormaal ben,maar ik heb vaak dromen die uitkomen.Ik droomde vorig jaar in febr dat ik begin nov zou bevallen van een dochter.De volgende ochtend met mijn man erover gegrapt.Had een testje liggen en die gedaan.Bleek ik zwanger te zijn en ben 28-10 van een dochter bevallen!Als ik mensen ontmoet,dan voel ik ook eigenlijk altijd wel goed aan hoe dat diegene inmekaar steekt.Soms hoop ik dat ik het mis heb,maar eigenlijk zit ik altijd goed.En ook als ik het over dingen of personen heb,dan gebeuren ze vaak kort daarna,of hoor of zie je dat.Ik sluit me er niet voor af.Mijn moeder heeft het ook,maar die sluit het bewust af.Maar kan het niet zomaar oproepen.Zelf vind ik dat wel erg interessant...

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Zuid Holland
    Nope ben ik niet geweest, maar HSP is voor mij gewoon een bijzaak..niet iets wat k gebruik bij het paranormale. Ik heb zelf jaren begeleiding van een bekende paragnost gehad uit Rotterdam, die man heeft mij veel belangrijke dingen geleerd. Het is ook niet zo dat je alles uit het paranormale kan halen, ik ben heel sterk in psychometrie maar ik kan bv niet goed magnetiseren. Ben toen een paar keer gevraagd om op een beurs te gaan zitten, maar heb dit geweigerd. Het is een gave en ik wil daar geen geld aan verdienen, ik doe het bv ook niet voor naaste vrienden of familie want ik wil niet achter dingen komen waar ik niets van wil weten. Ik kom zelf ook niet op beurzen, heb daar niets te zoeken..ik ken het zelf ook doen en mensen die daar voor het 'echie' zitten merken gelijk aan mij dat ik op hetzelfde niveau zit..ga dingen dan tegenhouden ;) Op beurzen moet je sowieso uitkijken, want iedereen kan daar voor een paar 10jes een tafel huren..

18. ja idd sommige mensen maken er ook wel misbruik van...
    die vriend van mij die kan ook pijn van je overnemen.. zo heeft hij laatst mijn kiespijn even overgenomen... (klinkt even simpel he dan "even overnemen" maar zo lag t niet hoor) hij kan ook wel meer maar hij zegt ook.. ik ga er geen geld voor vragen en doe t ook niet voor iedereen... vaak zijn de mensen die er zo geld voor vragen mensen die alleen maar aan je willen verdienen!

19. je hebt gelijk in die zin dat je moet uitkijken. wat mij tegenstond is dat het en hype was, en dat zag ik toen pas echt. ik heb de boeken toen op zolder gelegd en ben er niet meer mee bezig geweest.
    de beurs zelf was echt een tegenvaller.

daarnaast vind ik het mooi als je met je gave geen geld wilt verdienen. dan gebruik je je gave op een goede manier.

20. t lijkt idd dan wel een hype ja.. de nieuwste mode ofzo om daarmee bezig te zijn.. maar toch zullen dan de mensen die t alleen daarom te doen is door de mand vallen... want je kan niet doen alsof je iets voelt/ziet/hoort... op een gegeven moment val je gewoon door de mand!

Deel Deze Pagina