gave?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dat zal je nog verbazen, maar mensen vertellen uit zichzelf al een hoop..zonder er erg in te hebben ;)
    Ze kunnen met bepaalde vragen en de antwoorden die ze daarop krijgen vaak een verhaal in elkaar breien. Zoals: Een Dierbaar iemand in je omgeving wil contact met je, ik zie een B...iemand met de letter B..? Let maar op hoeveel mensen hele verhalen gaan vertellen over familieleden ofzo, en daar springen de leken dan op in.
    Mensen die beurzen bezoeken zijn vaak mensen die met vragen rondlopen en niet echt kritisch kijken of diegene echt ervaring heb, of begeleiding heeft gehad..dat is zo jammer eraan. Maar denk dat je bij ieder "beroep" wel zulke mensen kan vinden...helaas

2. ja daar heb je gelijk in...
    ik heb bij char ook nog wel eens zoiets van ja tuurlijk... sorry dat ik het zeg maar dat is in feite t zelfde verhaal als wat jij net zei: is t een b? is t een c? is t een d? ik ben wat dat betreft nog wel nuchter genoeg om te zeggen dat wil ik eerst zelf mee maken voor ik het echt kan geloven. ik geloof wel dat zij bepaalde gaves heeft.. maar zoals ze te werk gaat vraag ik me soms nog wel eens af of dat wel klopt...

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Dat zou ik zelf niet durven zeggen. Er zijn genoeg mensen met uiterst goede bedoelingen, maar die ook brood op de plank moeten krijgen. Lijkt mij een hele mooie combi; mensen helpen en je geld ermee verdienen :) En een beetje HSP pikt de nepperts er zo uit;) Nee, maar serieus, ik durf niet te zeggen dat veel mensen het voor het geld doen. Ik ben wat dat betreft heel vertrouwensvol.

Trouwens uit HSP zich bij mij meer in andere klachten: gevoelig voor sfeer, kan er niet tegen als iemand me op de vingers kijkt, snel bang, vroeger erg verlegen als kind, snel in de stress schieten, ontroerd raken door muziek/kunst/film...de meer 'aardse' dingen. Overigens kan ik er nu veel beter mee leven dan een aantal jaren terug :)

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    @mellocollie

Inderdaad heb ik vast ng wel ergens een angst zitten (wie niet ;) )

Niet alleen de kindjes van nu zijn nieuwetijdskindjes. "Wij" waren ook nieuwetijdskindjes, onze ouders misschien ook wel. Telkens als er kindjes worden geboren worden de ouders met hun neus op dingen gedrukt (eigenschappen van zichzelf die ze niet kennen of niet willen kennen) dus die kindjes zijn ook nieuwetijds...die laten mensen (hun ouders) ook dingen inzien. Nieuwetijdskindjes zijn er altijd al geweest......niet alleen nu.

ik ben ook HSP en heel vervelend inderdaad als je je kindje "moet" laten huieln. Verschrikkelijk, heb dat dus ook niet gedaan....

5. die aardse dingen heb ik ook melloncollie...
    maar ik kan ook aanvoelen als iemand niet op zn gemak is. of als we in een groot gezelschap zijn kan ik vaak degene er zo uitpikken die erge hoofdpijn heeft ofzo.. ik voel dat dan... dus ik ben een beetje van beide hihi
    ik voel ook snel aan als mensen buiten een groep vallen... ik ga ook altijd bij mensen zitten die dan meteen hun hele levensverhaal bij me neerleggen... soms wel heftig hoor want je hebt er niet altijd zin in, maar ik laat mensen dan maar gewoon praten!

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo,

ik kom wel eens bij een vrouw die ook paranormaal begaafd is, en die zei dat mijn kindje een nieuwetijdskind zou zijn, weet nu niet wat me te wachten staat, ze zei ook dat mijn eerste dat niet is. die vrouw waar ik bij kom heeft ook een opleiding gedaan daarover enzo

7. hoi
    heeft ze je niet verteld dan wat t inhoud enzo?
    anders moet je eens op internet speuren...

liefs marieke

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Een nieuwe tijdskind zoals omschreven staat op internet:

Veel huilen
    vaak allergieen
    voelen veel van anderen
    kunnen vaak geen aansluiting vinden bij andere kinderen
    worden vaak niet begrepen
    kunnen adhd, ppd-nos enz hebben
    leven vaak in eigen wereld
    zijn óf heel intelligent, of kunnen niet meekomen (door onzekerheid)

Er wordt vaak gedaan alsof het bijzonder is om een nieuwetijdskind te hebben (dat is ook zo, net zo bijzonder als een "gewoon" kind krijgen), maar jhet kost ontzettend veel geduld, uithoudingsvermogen en je krijgt vaak met allerlei instanties te maken.....

ELK kind is bijzonder......nieuwetijdskind of niet (ik vind het sowieso al in hokjes plaatsen). Wat wordt een kind er anders van als hij een naam nieuwtijds krijgt? Het is JOUW kind dus is sowieso al bijzonder.

9. merel69
    daar ben ik t mee eens... ieder kind is bijzonder!
    en als ik dat zo lees.. nou liever dan maar een " normaal' kind! jeetje wat zal zo'n kind ongelukkig zijn!

10. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Een gave durf ik het niet te noemen maar voel dingen heel goed aan.
    Ook ruik ik dingen die bv ergens gebeurd zijn.
    Zo ruik ik op een kerkhof altijd kerkwierrook,en hier heeft een oud stel gewoond en ruik soms echt een bejaardenhuis lucht.
    Heel vaag soms!

11. dat hoor je niet zo vaak, of iig ik niet.. ik hoor veel over zien/en voelen maar ruiken veel minder.. lijkt me idd ook wel heel vaag als je dat hebt/kan!

12. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik ben er ook erg in geintresseerd , heb ook veel boeken gelezen erover ... ik heb zelf geen gave maar ik weet bijna zeker dat er wel iets af en toe in mijn buurt blijft ... zie af en toe een schaduw uit het niets en als ik wakker wordt zie ik een soort van wolk wegschieten , heel vreemd ...

maar wat ik mij afvraag , zijn er ook mensen hier die " in de toekomst " kunnen kijken ?

13. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Goh wat interesant onderwerp heb alle pagina's aandacht zitten lezen!
    Mijn tante is helderziend/voelend. Ze magnetiseerd mij ook vaak.
    Toen ik net bevallen was belde ze ook naar mijn oma met de vraag: wat is er met Rach d'r baby'tje? Zonder dat ze wist wat er gebeurd was.
    Ze was zelf heel ver weg op vakantie, dus ze kon niet op de uitvaart komen. Ze is toen een week later geweest en ze zag de foto en ze zei: aaah haar heb ik ook gezien! Ze heeft toen via haar overleden zoontje Jaylie* gezien in een heelkamer waar ze aan het uitrusten was van haar reis. Waar het mooi licht en warm is.

Na 13 weken was ik nog niet ongesteld geweest en toen heeft ze mijn baarmoeder helpen helen. En werd heel warm, zij zegt dat die warmte liefde is.
    Ze heeft mijn vriend ook nog even geholpen en toen zei ze wel dat Jaylie* meer bij hem is dan bij mij, omdat hij haar harder nodig heeft.

Door dit soort dingen te weten maakt het makkelijker om te dragen, we nemen geen afscheid, alleen afscheid van het aardse coconnetje. Daarbij laat die tuttebel van ons ons vaak nog eventjes weten dat zij nooit helemaal weg zal gaan.

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wat mooi!
    Vind het echt bijzonder!

Hier heeft een oud stel in gewoond.
    Echt een bejaard stelletje.
    Die vrouw moest weg omdat ze ziek was en haar man niet meer voor haar kon zorgen.
    Ze zijn naar een bejaardentehuis gegaan en zij is overleden aan de gevolgen van kanker.
    Ik heb hier in huis altijd een apart gevoel gehad.
    Ook echt de geur van een bejaardenhuis.
    Ik had dit al langer en hoorde pas later het verhaal van de mensen die hoer gewoond hebben.
    De vrouw schijnt het huis niet los te hebben kunnen laten en hier helemaal niet weg heeft willen gaan maar het wel moest ivm haar ziekte.
    Heb ook 1x toen ik op de bank lag en Lieve sliep en mn man weg was die ene avond voetstappen gehoord in de hal.
    Dacht sirieus dat mn man terug was gekomen en ook de honden reageerden er op.
    Ik kijken...Is er helemaal niks :confused:
    Was best even bang toen haha
    Lieve zit vaak als ze boven op haar kamertje is en eigenlijk moet slapen soms echt een hele tijd te kletsen.
    Als ik boven kom zit ze echt te wijzen en die te zeggen.
    Maar ik zie niks...
    Toch apart vind ik.
    Vaak voel ik aan of iets wel of niet klopt.
    Mn gevoel heeft er zelden naast gezeten,heel bizar want ik weer dan echt niet wat er precies gaat gebeuren ofzo
    Maar ik doe er niks mee verder.
    Vind het best zolang het niks doet en geen kwaad kan maar durf me er niet veel in te verdiepen

15. wat een mooie verhalen!

wat fijn rachje20 dat jullie nu weten dat jullie mooie dochtertje er altijd zal zijn, als ik het niet op aarde maar toch dicht bij jullie!

denise, wat een bijzonder verhaal van je dochter die dan wijst en praat... kinderen staan er vaak meer voor open als volwassenen..en ook omdat jij al dingen in je huis hoort kan t best zijn dat er iets is.. ooit wel is laten onderzoeken? of heb je daar geen behoefte aan?

t schijnt dat honden en katten dus ook meer kunnen zien:
    nu slapen wij hier op zolder.. en hebben 3 katten.. toen ze nog op de slaapkamer mochten gingen ze vaak alle 3 naar 1 en t zelfde punt zitten staren. en dan niet even nee echt uren konden ze dat volhouden.. als wij vervolgens bij die plek gingen kijken was er echt nix te zien.. laatst werd ik wakker van 1 kat die normaal altijd heel stil en schuw is, zij was achter iets aan aan het rennen en miauwde daar heel vreemd bij.. toen ik schreeuwde dat ze moest kappen was t wel over maar toch.. vreemd allemaal..

16. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ja kinderen hebben zich er nog niet vooraf gesloten. de meeste volwassenen wel. dat heb ik ook gehoord van dieren.

Apart is dat he denise? Je wilt niet bang zijn maar bent het dan even wel. Gewoon omdat je het niet kan zien.

Heb nog wel een apart verhaal:
    Zaterdags hebben we afscheid genomen van Jaylie* en daar hebben tientallen roze ballonnen met witte lintjes opgelaten.
    Maandags ging me zusje naar school. 290 km hiervandaan. Ze stond een sigaretje te roken op het schoolplein. En daar komt een roze ballonnetje met een wit lintje naar beneden dwarrelen. Dwarrelt haar voorbij en gaat in de draaideur zitten. Draait daar wat rondjes, mijn zusje loopt er door heen, kijkt nog 1x om en poef! Ballonnetje spat kapot.
    Ik was stom verbaasd toen ik dat hoorde. Maar mijn zusje en Jaylie* hebben ook een speciale band met elkaar. Jaylie's* tweede naam is Romeny en ze is vernoemd naar mijn zusje die zo heet.

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Wauw wat een mooi verhaal Rachje!
    ik geloof echt dat Jaylie ervoor heeft gezorgt dat die ballon bij je zusje in de buurt kwam!

18. ja daar geloof ik ook in! een teken aan je zusje denk ik :D

19. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wat bijzonder Rachje!
    Ik geloof er ook echt in dat het een teken van je
    dochtertje is geweest naar je zus toe.
    Heel mooi!

En net wat je zegt over het bang zijn maar het niet willen.
    Ik was echt bang toen ik het hoorde maar uiteindelijk had ik iets van als het echt wat is zal het wel vaker gebeuren en als het verder geen last veroorzaakt dan vind ik het wel best
    Had nog een flau grapje gemaak van; Dan mag hij of zij wel meebetalen aan de huur!
    Mja helaas... haha

Ik heb het trouwens nooit laten onderzoeken in huis.
    Wel paar weken terug op de paranormaalbeurs nagevraagd en ze zeiden dat er wel een aanwezigheid in huis is maar ja ze zeggen het best gauw...
    Misschien dat ik het eens ga navragen.
    Ben toch wel benieuwd.
    En dan zeg ik er niks over en als ze er vanzelf mee komen dan geloof ik het pas!
    Maar hoe Lieve doet en praat enzo geloof ik er ergens wel in dat er iets is in huis.
    Kinderen gaan toch niet zomaar tegen een muur zitten klesten uren lang? haha

20. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    zelf ben ik ook vrij gevoelig.. ook als mensen ergens pijn hebben dan neem ik gegarandeerd de pijn over.
    Ook orbs op foto's staan en voel ik dat mijn oma altijd in de buurt is.

Deel Deze Pagina