gave?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke1610, 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik hoorde laatst weer iets over Robert. Hij heeft weer nieuwe graancirkels ontdekt.

Char heeft een flink laagje 'Amerikaans sentiment' over zich en dat is denk ik wat veel (nuchtere) Hollanders tegen staat. Ik vind het zelf in ieder geval weleens irritant.
    Toch voel ik een hoop liefde en oprechtheid bij haar, prik als het ware door het Amerikaanse 'meeleven' heen. Je moet niet vergeten dat RTL de touwtjes in handen heeft en een uitzending kan knippen en plakken wat ie wil. Char zal ook weleens moeite hebben of er naast zitten, maar dat laat men op tv niet zien. Wat weer in het nadeel werkt van Char. Want er zullen altijd een aantal skeptici zijn die zonder 'bewijs' gaan lopen schreeuwen: zie je nou wel, ze is nep!

Robert kwam op mij ook over als een oprecht persoon. Hij voelt heel anders aan dan Char maar ook in hem zit denk ik veel liefde. Een soort liefde die veel mensen nog niet kunnen bevatten. Ik denk zelf dat Robert een goed voorbeeld is van hoe het vaak gaat: als mensen het niet snappen, worden ze bang. Het is onduidelijk. Uit (zelf)bescherming is het dan wel makkelijk om te doen alsof het niet echt is. Er kunnen ook mensen zijn die oprecht er niet in geloven. Die moeten zich dat allemaal weer zien te her-inneren.
    En wederom is het RTL die de touwtjes in handen heeft en zijn er bij hem wel skeptici die bewijs hebben tegen de dingen die Robert doet.

Zo denk ik er dus over, uiteraard kan iemand anders er weer anders over denken. Denk wat goed voelt voor jou :)

2. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik heb het boek van robbert en ik moet zeggen dat je daar ook meer achtergrond informatie krijgt. Je stapt een beetje in zijn wereld en ziet meer dan op tv.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @ Ingeltje hey meid, wel grappige beide spt. mama's en wij lijken veel op elkaar. Ik ben ook "zacht" van aarde, zweverig of hoe je het ook wilt noemen. Mijn man houdt mij ook vast op het grond. Ik kan ook niet tegen mensen die mij confronteren etc. moet ik ook van huilen. Mijn man heeft mij harder gemaakt maar soms niet hard genoeg. :) :(

4. Bianca79

Bianca79 Actief lid

4 nov 2007
    142
    0
    0
    Mijn oudste dochterje van 7 weet vaak dingen die ze niet kan weten...
    Ze verteld me vaak iets en als ik het dan natrek blijkt het te kloppen..
    Zo wist ze me een keer te vertellen ( was ze een jaar of 4) dat mijn vriend zat te huilen (terwijl we bij mijn moeder waren) en ze wou per se naar huis...
    Ik zei nee dat kan toch niet hij is aan het werk...neeee zei ze hij huilt en is niet aan het werk ik wil naar huis...!
    Thuis gekomen had hij me dus al tig keer gebeld ik dus terug bellen bleek dat ie bij zijn oma zat en z'n opa was overleden...brrr kippevel als ik er aan terug denk...
    Zo weet ze ook vaak dingen te vertellen van toen ze er nog niet eens was en waar ik nooit over heb geproken...heel erg vreemd....
    Heb zelf ook weleens heel sterk het gevoel dat er "iets" bij me is...denk zelf dat het mijn opa is die me beschermd...hij is overleden toen ik een jaar of 8 was en had een hele sterke band met hem...
    Ik heb nog nooit iets gezien en wil dat ook niet dus stel me er absoluut niet voor open ben bang dat het dan wel gebeurd... :(

5. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

bianca: heb je haar al eens gevraagd of jij er toen was en in welk verband jullie elkaar kende. zo kom je er achter wie ze is.

6. Bianca79

Bianca79 Actief lid

4 nov 2007
    142
    0
    0
    Ik moet haar vragen als ze weer een uitspraak of verhaal heeft van voor ze er was of ik er toen was..?
    Ik schenk er eigenlijk nooit zoveel aandacht aan en laat haar gewoon vertellen en uitpraten en begin dan ergens anders over...
    Vine het altijd wel een beetje eng en ben bang als ik er op inga dat het dan "erger" wordt....

7. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Je hoef niet bang te zijn, kinderen kunnen nog heel moeilijk het onderscheid maken tussen realiteit en paranormaal..hun zijn daar heel nuchter onder.
    Mijn zoontje heeft het vaak met mijn vader, ik was een tijd geleden de was aan het doen en kwam terug de woonkamer binnen. Eerste instantie had ik het niet door, maar ik liep door de woonkamer en hoorde Duitse stemmen..zat hij Duitse tekenfilms te kijken. Dus vroeg aan hem: Björn, dat snap jij toch nog niet. Toen kreeg ik als antwoord: Jawel, dat is Duits en opa heeft hem hierop gezet voor mij.
    En toen keek hij weer geboeid naar de TV zonder te blikken of te blozen, mijn vader was toen een jaar overleden en hij was rond de 4 jaar..

Kinderen zijn hier gevoelig voor omdat zij nog niet de onderscheid kunnen maken tussen, 'dit is normaal' en 'dit kan niet, want ik zie niemand'.

8. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    :) als jullie een paar honderd jaar geleden zouden leven dan zouden jullie op de brandstapel gezet worden voor ketterij :) , niet echt plezierig, nee. :) :)

9. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

bianca: net wat ze heir al zeggen er is niets engs aan. ik debnk dat het zelf een openbaring kan zijn. vraag bijvoorbeeld als ze een verhaal verteld: en was ik daar ook bij? en hoe oud was jij toen? dat soort vragen. als je witl natuurlijk he

10. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Ik heb het wel eens dat ik ‘s nachts iets voel en dat er dan iemand in de kamer zit of staat. Vaak gebeurd het als de deur open staat. Zodra ik met mijn ogen knipper zijn ze vaak weg. Ze bewegen ook niet. Ik heb het de laatste tijd wel minder maar ik kan me alle personen nog herinneren. Van kind tot kale man met oorbel en hoofddoek, haha.
    Wat ik er mee moet weet ik niet ik vind het altijd best eng.

Vroeger wist ik vaak dingen voor het gebeurde. Dan zei ik tegen mijn moeder als die iets vertelde dat ik dat allang wist. Van uitnodigingen tot het buurhuis dat afbrandde.
    Vaak kon ik het niet weten omdat het net was gebeurd.

Ook voelde ik het dat mijn oma 's nachts overleed. Het was heel onverwacht. Maar ik droomde het. Toen ik huilend naar mijn moeder ging stond ze te huilen in de badkamer...

Ook kan ik dobbelstenen beïnvloeden, echt heel cool. Ik denk aan een nummer en ik gooi het 9 van de tien keer. Heel handig met spelletjes. Mijn vriend kan niet winnen. Soms is het ineens weg en dan maakt hij me compleet in...

Ik heb geprobeerd om te beginnen met pendelen. Volgens mij heb ik hier geen gevoel voor want het ding beweegt gewoon niet....

11. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    @ rahella ketterij is toch dat bijvoorbeeld matrozen ofzo niet meer naar hun kaptijn willen luisteren, ik denk dat je hekserij bedoeld

en ik denk ook dat je ongelijk hebt, vroeger waren mensen veel meer open voor hun overleden familileden. er waren zelfs hele ceremonies voor voorouders e.d

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee hoor, ketterij was het vervolgen van mensen die niet volgens het christendom/de normen leefden (heksen en mensen met bijzondere gaven). Jij bedoelt muiterij!

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

high sensitive person

14. juist ja hihi

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    en dan eigenlijk nog Highly Sensitive Person .... ;)

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoog Sensitief Persoon toch gewoon?

17. kan ook, tis maar net welke taal je spreekt ;)

18. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    als we elkaar maar begrijpen toch..

19. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    sjaak jij bent niet alleen helder horend en helder voelend, jij bent ook helder denkend zo te zien. :) :) :)

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmm...hier ook een bijzonder verhaal...

Mijn zwager heeft een voorspellende droom gehad over mijn bevalling, het zal een keizersnede moeten worden, maar alles komt goed! Het wordt een jongetje!

Ik geloof heel erg in zijn dromen, hij heeft al veel bevallingen voorspeld(mijn zus 2keer vroeggeboorte) en heeft ook altijd het geslacht goed!

Wel beetje eng dus om me te moeten voorbereiden op eventuele keizersnede... Maar wie weet, verandert er nog iets?

Deel Deze Pagina