doen wij iets fout??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door amy17122009, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy17122009

8 feb 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje over onze kleine.
    Maak me een beetje ongerust en wordt er gefustreerd van. Amy slaapt overdag heel slecht of helemaal niet. Let goed om wanneer ze moe begint te worden en leg er dan ook in bed. Maar dan wordt ze weer wakker en wil graag dan weer drinken. Zo gaat dat de hele dag door. Heb het idee dat ze telkens in de vicieuze cirkel terecht komt (te moe om haar flesje leeg te drinken maar slapen lukt ook niet want ze heeft honger) en heb alles al geprobeerd om die te doorbreken.Badje, inbakeren,draagdoek enz En regelmaat(slapen, voeden, wakker, slapen enz.) probeer ik ook maar dat lukt dus niet. Overgens slaap ze 's nacht wel redelijk goed. Gelukkig want ben na de hele dag bezig wel doodop. Wie heeft er tips/adviezen??

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar baby en dreumes.
    Elmo

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    welke speen gebruik je op de fles, en hoe lang doet ze er over om die leeg te maken?
    mijn zoontje raakte in het begin ook moe van het drinken omdat het te lang duurde en hij te hard moest zuigen.. dus ging de fles niet leeg.
    andere tip heb ik nog niet voor je.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wij hebben dat probleem ook gehad, idd te moe om goed te drinken en niet goed slapen ivm snel honger. Op een gegeven moment hem een tijd laten huilen (heel zielig, heb zelf lekker mee kunnen doen) tot er echt 4 uur tussen de voeding zat, toen had hij genoeg honger om goed te drinken en daarna lekker te slapen. Sindsdien een lekker ritme gekregen en hij komt echt op de klok om de 4 uur. Nu begint hij 's nachts een beetje door te slapen en komt dan overdag iets vaker (3,5 uur) om de gemiste voeding van 's nachts in te halen..
    Ik hoop voor je dat je snel een oplossing heb, want het breekt je idd echt op de hele dag te voeden en niet te weten waar je aan toe bent, sterkte

5. amy17122009

8 feb 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    gebruik nu de speen voor 1 maand stand 2. 'snachts doet ze er 15 minuten over en overdag wel heel lang 45 tot 60 minuten. heb al een andere speen stand 3 geprobeerd maar dan huilt ze heel fles tijdens het drinken.

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Oei, dat is wel heel erg lang! Staat er niet max 20 tot 30 minuten voor een fles?
    Heb je al een hele andere fles en speen geprobeerd? Misschien dat daar toch het probleem in zit?
    Nu ben je ook verschrikkelijk veel tijd kwijt aan het voeden, en je kleintje moet dan wel bekaf zijn, terwijl het eigenlijk "speel en knuffel-tijd" is!
    Moeilijk hoor. Ik zou een heel andere speen proberen denk ik. Die 3 standen speen vind ik ook erg groot. Misschien een difrx m-speen?

Succes!

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk indeedaad dat je kindje te lang doet over de fles.
    Ik zou echt een andere fles/speen proberen.
    Volgens mij is een standenspeen toch voor latere leeftijd ( als ik mij niet vergis hoor)

8. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou ook aan voor een andere fles gaan. Drinkt ze wel echt?Is het geen zuigbehoefte ?

9. jonibra

jonibra Niet meer actief

Heb je de tommee tippee weleens geprobeerd.
    Deze fles was bij mn dochtertje toen ze nog heel klein was echt DE oplossing ( ze had veel buikpijn, dronk de ene fles te snel en de andere te langzaam leeg etc)
    Wat betreft het weinig slapen: ik zeg niks:) Mn dochtertje is geen slaper en nooit geweest ook. Ze valt nu weleens in slaap na de fles tegen mama aan overdag maar verder echt helemaal niet.
    Na de fles van rond 18:00 uur valt ze wel in slaap en kunnen we haar in de box leggen.
    Dan geven we dr nog een fles als we naar bed gaan en slaapt ze met soms een flesje tussendoor wel heel de nacht door.
    We hebben eigenlijk alles geprobeerd: even op bed laten huilen, mee naar bed, pas in bed leggen als ze al slaapt etc etc etc maar het werkt allemaal helemaal niet.

Liefs mij

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hoe het met de fles zit weet ik niet. Maar ik weet wel dat ons kindje ook absoluut geen (overdag)slaper is. Eerst heb ik van alles geprobeerd maar sinds ik heb geaccepteerd dat dat gewoon zijn karakter is kan ik het heel makkelijk loslaten. Na de borstvoeding valt ie bij me in slaap en laat ik hem bij me liggen (hij is toch na 30/45 minuten wakker). En slaapt hij niet is het ook goed. Hij is verder heel tevreden en vrolijk en heeft het gewoon niet in zich om overdag te slapen. De nacht gaat wel weer goed.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Komt vanzelf goed, ik heb er ook zo een hahaha.
    Behalve dan dat ik ook vind dat die fles overdag wel heel erg lang duurt.
    Ik zou ook ook eens kijken voor een andere fles want een uur is echt te lang om goed te eten.
    Dan is ze inderdaad weer moe en dan na een half uur heeft ze toch honger want ja die fles is niet leeg gegaan.
    Ik heb er sinds een maand een beetje ritme in en ook overdag gaat het slapen veel beter.

Ik heb in het begin inderdaad haar wel bij me op de borst genomen om te slapen en dan hield ze het ook heel lang vol.
    Probleem is alleen dat ik gebonden zat aan de bank en daar had ik op den duur wel genoeg van.
    Ik ben er nu achter dat mijn dochter een zij slaapster is en dat ze voor het middag slapen even een slokje water ofzo nodig heeft.

Afijn dat is mijn verhaal maar goed ik zou eens kijken naar een andere fles/speen want dit kost duidelijk teveel energie.

12. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Ik gebruik ook de flessen van Tommy Tippee en ben er heel tevreden over. Jenno dronk al aan zijn 2 maanden uit de nummer 2.
    De vorm van de speen benaderd het meest de vorm van de borst en is zo gemakkelijker voor de baby om te zuigen.
    Ik zou het zeker proberen want tot bijna 60min voor een fles is echt veeeeeel te lang.

Succes.

13. amy17122009

8 feb 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie"s. Moet zeggen dat ik er al heel veel aan heb. Heb gisteren een andere fles geprobeerd (De S fles van difrax) en om de 4 uur voeden. Dit werkt super goed. Ze drinkt hem met 15 tot 20 minuten leeg. En 's nachts nog sneller. Het slapen overdag gaat nog niet echt maar heb me erbij neergelegd. Haar vader heeft na 6 uurtjes slaap ook genoeg. Dus dat zal ze wel geerfd hebben. ;)

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Kijk dat is een mooie tijd voor een fles.

Dat slapen was hier de eerste maanden ook erg weinig maar dat gaat de laatste tijd heel erg goed.
    In de middag slaapt ze 2 uurtjes en dan is ze wakker tot een uur of 19.00.
    Ik doe haar dan in bad en geef haar eten en dan gaat ze slapen.
    Om 23.00 uur maak ik haar half wakker om nog te drinken en dan slaapt ze tot 9 a 9.30 de volgende morgen.

Die eerste 4 maanden was het hooguit een half uurtje per keer dat ze sliep dus dit is echt een hele verbetering.
    Komt vanzelf hahahaha

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb dit ook gehad met mijn zoon, maar ik kwam er achter dat het een buik/zij slaper is. Op de rug kon hij niet in slaap vallen en ik heb hem toen eens op de zij gelegd in de wieg en sindsdien was het probleem verholpen. Nu is het nog een buik en rugslaper hij slaapt nooit op de rug. Ik had een handdoek opgerold achter zijn rugje langs onder zijn kontje door en zo voor zijn buikje langs tegen het doorrollen.

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
  17. lavendelay

lavendelay Niet meer actief

Aww wat goed om te lezen want de drifrax zou ik ook aanbevelen
    Die slaat niet vaccuum
    Is de beste van nederland :D

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier was het slapen overdag de eerste 5/6 maanden ook drama. Eva kwam moeilijk in slaap en als ze dan sliep, sliep ze maar 3 kwartier. Als ik met haar buiten ging wandelen sliep ze vaak wel langer, dus dat deed ik redelijk vaak. Ook als ze aan de borst in slaap viel, liet ik haar vaak lekker bij me slapen, dan sliep ze namelijk wel goed, vaak zelfs van voeding tot voeding. Allebei even lekker bijtanken ;) (zij lekker slapen, ik lekker forummen ;)).
    Met 5 maanden ging het een stuk beter omdat ze ging duimen (speen bracht veel onrust, maar zonder werkte al helemaal niet). Met 6 maanden ging ze op haar buik slapen en ging ze echt super slapen (daarvoor draaide ze wel op haar buik, maar legde haar hoofd nooit neer, dus slapen lukte dan niet). Ze ging toen opeens zo'n 2 uur achter elkaar slapen en toen ze 9/10 maanden was zat ze op 1 slaapje van 2 a 3 uur. Nu nog steeds trouwens over het algemeen :)

Deel Deze Pagina