Gaviscon

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door red, 16 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Hoi!

Ik heb de laatste tijd erg veel last van brandend maagzuur. Rennies heb ik al geprobeerd, maar daar word ik erg misselijk van. Nu heeft mijn verloskundige ook aangegeven dat ik Gaviscon mag gebruiken. Dit is in tabletten en in suspentie. Heeft iemand ervaring met de suspentie? Is het erg smerig of valt het wel mee?

Bedankt alvast!

Groet van Red

2. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb bij mijn dochter ook ieds gehad voor brandend maagzuur, maar weet niet meer hoe het heette...
    Was inid witkrijtachtig spul.
    Maar je kan ook pepermuntjes eten, een tip van mijn oma ;)

jessica

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik vond het niet vies hoor.

Kwebbel

4. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Jessica, bedoel je Antagel? Dat heb ik ook gehad. Ik vond het goed te drinken, maar anderen vonden het niets.

5. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Jessica, bedoel je Antagel? Dat heb ik ook gehad. Ik vond het goed te drinken, maar anderen vonden het niets.

@kan ;) weet het echt niet meer, bijna 2 jaar geleden...

jessica

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Pas als je het proeft weet je of het lekker is. Smaak is heel persoonlijk. Als alternatief kan je de kauwtabletten nemen.

7. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Ik gebruik ook Gaviscon, vind het niet lekker, maar goed, dat is maar even en het werkt direct!Begonnen met de kauwtabletten, maar daar ging ik bijna van over mijn nek, dus nu heb ik het drankje..goed te doen hoor.

Enne...pepermuntjes helpen wel, maar op een gegeven moment kunnen ze zelfs brandend maagzuur veroorzaken :(

Succes ;)

8. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Ik had ook Gaviscon (drankje) maar vond het echt heel erg smerig.....

9. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Gaviscon drankje is heel vies vind ik zelf, maar ik gebruik nu gewoon de kauwtabeletjes en die zijn niet vies!
    En inderdaad Gaviscon werk ook onmiddelijk.
    Veel water drinken helpt ook goed zodra ik het weer voel branden want wil eigenlijk zo weinig mogelijk van die dingen slikken, maar voordat ik naar bed ga ontkom ik gewoon nu niet meer aan om zo,n kauwtabeletje op te eten.

Ik kreeg eerder Gaviscon al op recept geschreven omdat ik een chronisch maagdarmpatient ben, maar het is een zefzorgmiddel geworden en word dan ook niet meer vergoed.

10. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb toen ook veel vla en droge koekjes gegeten, hielp ook wel goed.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Praat me er niet van.. 2 flessen per week, o o o o .. maar.. te hielp wel.. voor even. Vergeleken rennies 10x beter! maar ook duurder. TIP. Bewaar je aankoopbewijzen, ikzelf heb ong 12 flesjes gekocht en had t via de belasting terug kunnen vragen, dom maar heb t niet gedaan.. :oops:

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik vond het drankje ook niet echt te pruimen
    dus als ik er dit keer last van krijg ga ik ook voor de kauwtabletten

13. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    gaviscon helpt bij mij weinig tot niks meer en vond het ook niet lekker....al moet ik zeggen dat ik de smaak minder erg vond dat het zuur op zich
    heb nu maalox gekregen, in drank smaakt naar pepermunt en werkt meteen, ben er erg blij mee
    rennie is leuk in het begin maar op een gegeven moment werden het voor mij meer snoepjes :confused: niet de bedoeling pfff

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb ook Gaviscon gebruikt. Vond het echt vreselijk smerig, maar al het andere hielp helemaal niet en dit gaf toch wel de meeste verlichting..

15. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    Heb ook eerst Gaviscon gebruikt maar toen ik in de vitaminstore mijn vitaminetabletjes haalde en er naar vroeg, werd mij geadviseerd de kauwtabletjes Frutin (van Optimax) te gebruiken. Dit zijn tabletten op natuurlijke basis. Smaken ook nog eens naar pepermunt en werken perfect.

16. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Ook ik heb de Gaviscon gekregen van de VK, anijs smaak.... bleghhhh. Ga echt gewoon kokhalzen, zo vies! Nu hou ik ook nog is niet van anijs, dus dat is dubbelop smerig.
    Weet van mijn vorige zwangerschap nog wel het drankje ReglaPH. Dat hielp ook goed, en zover ik mij kan herinneren niet zó vies als dit (alhoewel smaken uiteraard verschillen ;)).
    Weet iemand of dit nog bestaat?
    Anders ga ik toch om die vragen bij volgende afspraak.

17. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Vervelend idd dat brandend maagzuur; bij m'n 2 vorige zwangerschappen heb ik er ook zo veel last van gehad en nu weer en al vanaf week 16!

Het maakt bij mij ook niets uit of ik gekruid eet of niet; koffie drink ik zowieso nooit.
    Soms krijg ik het al van een boterham of een glas water.

Ik gebruikte bij mijn vorige zwangerschappen Regla ph tabletten/drankje (lekker is anders, maar het helpt).

Maar waar ik momenteel bij zweer is het middel Bijzuur wat ik kreeg van mijn schoonzus die verloskundige is.

Het zijn groene tabletten op natuurlijke basis en zijn gruwelijk smerig, maar als ik maar een halfje kauw en doorslik met water, is het zuur binnen een mum van tijd voor lange tijd verdwenen.

Rennies helpen niet echt bij mij, en ik probeer zowieso zo min mogelijk iets in te nemen. Als het echt niet meer gaat dan neem ik meestal een tablet van Bijzuur wat speciaal voor zwangeren is ontwikkeld.

Deel Deze Pagina