gazelle bloom met yepp maxi

Discussie in 'De lounge' gestart door bumpie, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bumpie

bumpie Niet meer actief

Ik weet niet of ik het hier goed plaats.

Ik heb een gazelle bloom fiets. Vanmorgen een zitje voor achterop gekocht. De yepp maxi. Maar ze zit zo dicht tegen het zadel aan dat ik op haar knietjes ga zitten. Tenminste zo lijkt het.

Ik heb de yepp maxi met easyfit. Dit easyfit systeem zit ook standaart op mijn bagagedrager.

Herkend iemand dit? En heeft iemand een oplossing?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb de bloom met de bobike zitjes en herken het probleem niet.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb ook een bloom en yepp zitjes.
    Maar ik heb wel de zadelbuisbevestiging, omdat mijn vriend geen easyfit heeft.
    Dus beter 2 'aansluitingen' als 2 stoeltjes.. ;)
    Maar ik vind hem ook wel vrij dicht op het zadel zitten, maar zit lang niet op zijn knietjes.
    Mijn vriend heeft een gewone gazelle fiets en is hetzelfde..
    Misschien even langs de fietsenmaker?

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

De fietsenmaker heeft hem erop gezet. Ik had het daar ook niet geprobeerd. Bij thuiskomst kwam ik daar achter.

De bagagedrager kon nog wel verder naar achter. Nu is het al wel wat beter. Anders dinsdag maar ff terug.

Ik vindt het zelf ook erg raar.

Hebben jullie misschien een foto hoever hij van het zadel af zit? Dan kan ik ff vergelijken

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier zelfde, ik voel de knietjes van Sven. Het hielp al wel door de voetensteuntjes omlaag te zetten.

Ik zit ook te denken om nog terug te gaan, wil t zitje toch iets naar achter hebben.

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    hmm ik zou terug gaan, dat kan niet lekker fietsen...

ik heb ook de gazelle bloom maar dan met de bobike zitjes en heb daar geen problemen mee.

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb hem ook met het yepp zitje, maar niet echt ergens last van!
    Ja, als mijn dochter wilt etteren lukt dat altijd, maar niet dat ik het gevoel heb bij haar op schoot te zitten (zelfs nu niet!).

Misschien is hij te ver naar voren geplaatst of moeten de voetsteuntjes naar beneden?! Hij is door de fietsenmaker voor me geinstalleerd dus heb geen idee hoe en wat die van mij zit.

Ik heb ook de bijpassende fietsentassen maar die heb ik eraf gehaald, zodra je er iets in doet komen ze tussen de spaken omdat ze iets scheef gaan hangen en er niks is dat de tas tegenhoudt (omdat die nog achter het stoeltje hangt).

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik heb ook een gazelle bloom en de Yepp maxi.
    Ik vind ook dat het zitje erg dicht op het zadel zit, iets waar ik nog wel eens van denk of het niet anders kan.
    Dan zou de bagagedrager naar achteren moeten, verlengd worden, maar ik heb ook fietstassen en dan wordt het van achteren wel erg zwaar.
    Nu was het bij ons zo dat het een actie was, fiets met gratis fietszitje, dus als ik hier lees van bobike, zouden wij dit nog kunnen doen.

Toch... echt last van de knietjes heb ik niet. Ik duw altijd even de knietjes aan de kant en dan gaat het prima.
    Wel is het zo dat mijn dochter altijd naar links of rechts moet kijken. Of ze hangt lekker tegen mij aan, dat doet ze vaak, dat vinden we beiden fijn! :-D

9. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik zag op internet dat het een bekend probleem is bij de yepp maxi en de gazelle bloom. Ik heb yepp ff een mailtje gestuurd hoe dit op te lossen.

Deze stoeltjes passen in kleuren combinatie ook bij mijn fiets. Yepp heeft ze daarvoor speciaal gemaakt dus er moet een oplossing zijn lijkt me.

Mochten ze mij die geven dan laat ik het ff weten

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O, dat zou fijn zijn! Ik ben heel benieuwd!
    Ook bij mij is het zo dat de kleurencombi helemaal past bij de fiets en het is ook echt leuk. Misschien op te lossen met zo'n ding waarmee je het aan de stang bevestigd ipv aan de bagagedrager?
    Ik hou het hier in de gaten, wacht je post af!

11. bumpie

bumpie Niet meer actief

Gisteravond kwamen we er al achter dat de bagagedrager een stuk naar achter kan. Net even geprobeerd en zo is het probleem zo goed als over.

Aan de voorkant bij het zadel kun je de bagagedrager verstellen als het goed is kan hij nog 2 gaatjes verder naar achter. Dit scheeld zo 4a 5 cm. We dachten eerst dat hij dan heel erg scheef kwam te staan maar dit is niet het geval. Het valt haast niet op. Net even rondje gefiets en merk niet dat ze achterop zit.

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik zal eens kijken of dit bij de mijne ook kan!

Deel Deze Pagina