We hebben een redelijk dure autostoel voor de auto van mn vriend, waar we ook lange(re) tripjes mee maken met zoonlief, nu dacht ik het is misschien toch handig om een stoel voor erbij te hebben voor mijn auto. Dit is dan alleen voor korte ritjes, naar het dorp etc. Ik vind de stoelen echt heel erg duur en dacht aan een stoel van bijv. Prenatal eigenmerk, zie op internet dat deze aanzienlijk goedkoper is. Het gaat me natuurlijk vooral om de veiligheid van zoontje en als blijkt dat een duurdere stoel beter is kopen we die gewoon. Heeft er iemand ervaring met een prenatal stoel? Ze zijn allemaal veilig volgens die europese norm getest etc. Maar waar zit dan dat prijsverschil in?
Er zit absoluut een verschil in kwaliteit en veiligheid. Ja de stoelen zijn getest, maar met absolute minimale. Verdiep je maar eens in de testen en je zal geschokt zijn wat er nog goed gekeurd wordt!!! Je betaalt niet voor de naam van een merk, een merkstoel is simpelweg duurder omdat ze veel meer onderzoeken naar de meest veilige opties, en materialen. Testen kost erg veel geld en ja dit zit in de verkoopprijs verwerkt. Prenatal eigenmerk stoelen zijn hetzelfde als oa Nania/Hema en deze komen erg beroerd uit de testen.
O dat wist ik dus echt niet (schaam). Dan toch maar ff verder kijken. Iemand nog ervaring met de maxi cosi priori?