interieur tips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

    emje Niet meer actief

    hoi meiden.

    wij hebben eindelijk de bevestiging van de gemeente voor een wmo verklaring en urgentie. dus hopelijk zit er snel een verhuis aan te komen :D

    nu ben ik al erg aan het rondkijken naar wat we graag in het huis willen hebben. tot nu toe zijn we alleen uit over de vloer.

    de vloer word een donkere tegellaminaat (zie foto). de meubels worden erg licht hout of wit.

    wat zouden jullie doen kwa kleur muren? misschien 1 muur met behang? en wat voor kleur bank?
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik heb het zwart, wit, grijs ( alle tinten bijna) en roze ( een bepaalde tint)

    Meubels zwart en wit. Bank is zwart en de kasten wit (met zwarte tv en zwarte laden)
    Vloer grijzig,
    Muren wit,
    Gordijnen wit en grijs ( paneelgordijnen)
    Accessoires: roze, wit grijs en zwart

    Als je een muur wilt behangen zou ik voor een knalkleur gaan.
     
  3. zeeuwtje

    zeeuwtje Lid

    31 mei 2011
    41
    0
    0
    Leuk zeg! Het ligt denk ik een beetje aan de ruimte en licht inval van je toekomstige woning. De vloer is al donker, heb je veel lichtinval, dan kun je kiezen voor een kleur/behang wat jij mooi vindt. Grijs past mooi bij aardekleuren (taupe, mokka, lichtgrijs, zwart) en dan in combinatie met een wat fellere kleur voor accent, te denken aan bv lime, roze, antraciet oid. En een kleur bank is heel smaakgevoelig en hoelang je er mee wilt doen. (witte bank met kinderen is een risico) Kies je voor duurzaam, overweeg dan een bank van goed materiaal/stof (bv leder) en kleur die niet snel verveeld (zwart/grijs) Beter dat je de bank dan opfleurt met leuke gekleurde kussentjes. Dit laatste geldt eigenlijk voor heel je woonkamer. Door kleur accenten aan te brengen in accesoires kun je regelmatig je kamer veranderen van kleur, voor weinig geld. Houd de wanden, bank, gordijnen dan eenvoudig.

    Als ik deze vloer zie en het zelf zou mogen combineren zou ik kiezen voor witte muren, witte gordijnen. Een mooie donkergrijze bank en lichte meubels en dan alles combineren met een fellere kleur wat terug komt in de woonkamer en dat zou bv antraciet zijn. Aan de muur een vezelplaat die behangen is met een mooi behang (ornament patroon oid) en die of ophangen of bv eetafel tegen de muur en het daar op plaatsen. Die kun je immers sneller vervangen dan een hele muur met zulk behang, kleur verf oid.

    Succes met het maken van je keuze en je komende verhuis
     
  4. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    #4 FairyLaughs, 19 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2011
    wij hebben ongeveer zo'n zelfde vloer..
    ook mooie donker grijze laminaat tegels met diepte erin en zonder die witte voeg (laminaat tegel van de hornbach)..

    wij hebben ook behang van de hornbach, zwarte achtergrond met om de 20 cm een knalroze bloem en beige blaadjes.. de rest van de muren hebben we de kleur van de blaadjes geverfd...

    ik vind het er wel gezellig uitzien... :)

    dit zijn de laminaat tegels..
     
  5. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    en dit is het behang.. in het echt is het roze een stuk feller..

    (let niet op de rest... we zitten nog half in een bouwval omdat we net verhuisd zijn.. en er moet nog veel afgewerkt worden.. nieuwe meubels etc.. )
     
  6. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Ik heb veel houtsoorten in mijn huis dat vind ik persoonlijk heel warm staan (houten tv meubel,dressoir,boekenkast,salontafel,eettafel) daarnaast een zwarte tv zwarte hoekbank en zwarte eettafels.
    Mijn keuken is wit dus om die kleur er ook een beetje in te houden zijn mijn muren gewoon wit gebleven, een witte speelgoed kast en nog een klein wit kastje.
    Assoisares: voornamelijk veel roze tinten en zwarte en grijsachtige spulletjes
     
  7. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik zou de bank neutraal houden. Licht/midden grijs ofzo. En dan op de muur inderdaad iets wat meer knalt.

    (Wat betekent WMO trouwens? Ik kwam het gister toevallig ook tegen.)
     
  8. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Mijn interieur is trouwens heel anders (laminaat vloer, houten of witte meubels, taupe kleur bank, veel bruintinten en rood). Dus daar heb je niet zoveel aan. ;)
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Wet maatschappelijke ondersteuning.
     
  10. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zou voor lichtgrijze muren (of in ieder geval 1 grote muur) gaan met witte plinten ,deuren etc.
    gecombineerd met zilver en/of roze accenten.

    Ik hoop dat je snel ene huis hebt.
     
  11. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    persoonlijk zou ik geen donkere vloer mee nemen, we hebben hele mooie zwarte leisteentegels, je ziet er echt alles op, voetstappen, kruimels echt alles.
    Ik zou deze keus niet meer maken, misschien een stukje in huis halen en kijen hoe het bevalt.



    gr brenda
     
  12. fenneke80

    fenneke80 Niet meer actief

    Bij mij ziet het er ook heel anders uit: houten vloer, donderbruine bank, 1 groene muur (rustige natuurlijke kleur groen) en spierwitte kast, kozijnen en deuren. Maar ik ga binnenkort verhuizen, dus ik denk wel na over iets nieuws.

    Als ik jou was zou ik het zwart-wit-grijs houden met accessoires 1 accentkleur, zoals hierboven ook al staat. Roze of groen ofzo. Ik zou bij zo'n donkere vloer niet veel kleur op de muren doen, dan wordt het snel donker en erg druk, maar je kan het wel opleuken met muurstickers of heel rustig fotobehang. Dat je 1 grote lichtbeige of grijze boom hebt bijvoorbeeld.

    Veel plezier!
     
  13. MamavanF

    MamavanF Actief lid

    4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn interieur is ook zwart, grijs en wit. Als accessoire kleur, dus lampjes, kaarsen, kussens heb ik paars.
    Vind het zelf erg mooi die combinatie
     
  14. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    dat zegt iedereen, met welke vloer dan ook haha..
    als ik bij mensen kom met licht laminaat zeggen ze het, met donker laminaat, met witte tegels.. Etc... dus volgens mij zie je gewoon op iedere vloer alles en moet je daar niet je besluit van laten afhangen..
     
  15. emje

    emje Niet meer actief

    wow wat een reacties. ik had al even niet meer gekeken dus wist niet dat er al veel reacties waren. erg bedankt meiden het helpt me enorm.

    op dit moment denk ik aan witte muren en een donker grijze bank (mijn vriend wil graag een stoffen bank die laten we wel behandelen zodat er minder snel vlekken op komen. iemand ervaring mee? ). boven de bank wil ik graag een grote canvas doek met de foto van onze kleine meid in zwart/wit/grijs met misschien een klein kleur accentje.
    ik zit te denken om achter de tv een paar stroken behang te doen bijvoorbeeld een lichte kleur barok behang. maar ik twijfel nog erg.
    en we hebben besloten te gaan voor licht houten meubels.
    de kussens en andere spulletjes in bijvoorbeeld aqua
     
  16. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mooie laminaat! Zo iets willen wij ook in het volgende huis hebben. De vloer is bij ons beige wat een miskoop was (hebben plavuizen) en de bank is antraciet van kleur. Maar vind antraciet met een donkere vloer één of ander manier mooier het steekt anders zo af vind ik wat wij dan nu hebben. Op de bank hebben wij roze kussentjes, de meubels zijn wit behalve onze keuken tafel is van hout (weet even niet wat voor soort kleur) geen beuken in ieder geval. De muur is pastel heel licht paars/roze achtig. Spulletjes roze, paars, zilver, grijs en wit.
     
  17. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij hebben een leistenen vloer, antraciet. Lijkt op die van het plaatje.
    Ik wil ook heel graag nieuwe meubels. We hebben nu zwarte/antracietkleurige banken, een witte hoogglans tvmeubel en dezelfde soort kast. De muren zijn wit, dat houden we ook zo. Maar we hebben nog een soort afgetimmerd stuk in huis waar de voordeur achter zit en dat is van hout, breekt het 'strakke' een beetje en geeft warmte. De tafel is nu van teakhout maar ik heb een nieuwe tafel besteld van steigerhout, greywash.

    Ik ben zelf niet zo van de (felle) kleuren, hou erg van neutraal. Helemaal met al dat speelgoed in huis;) Wel heb ik een vaasje met gele nepbloemen op de kast staan en ik vind sowieso bloemen een mooi kleuraccent in huis geven, met name van tulpen:)
     
  18. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zal ff wat foto's maken zo.
     
  19. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ja! :D En ook van de kinderkamers. :p
     
  20. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik heb de reacties niet gelezen.... Maar volgens mij hebben mijn ouders precies dezelfde tegellaminaat als deze. Ik weet niet of je heel netjes bent, maar als je deze neemt bedenk wel dat je alles, maar dan ook echt alles erop ziet. Elk kruimeltje etc. Zou eerder kiezen voor een iets gemêleerde tegel. Anders loop je de hele dag met de stofzuiger in de hand;). Het is misschien heel mooi maar praktisch vind ik het niet.
    Verder zou ik kiezen voor een lichtgrijs bankstel en de muren zou ik wit houden met misschien een fel gekleurde muur of 1 grijze muur. Qua kasten/tafels zou ik voor een lichte kleur hout gaan. Met accesoires kun je mooie kleuraccenten aanbrengen die je bijv. in de muur weer terugziet.
    Succes ermee!
     

Deel Deze Pagina