opmaken dreamy quinny

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door iertje86, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Wij hebben van de week onze quinny speedy binnen gekregen. Helemaal geweldige wagen. Alleen zit even met het opmaken van de dreamy.
    Ons kindje wordt in november geboren, dus heb denk ik niet genoeg aan het ene fleecedekentje dat erbij zit. Wat kan ik er nog meer bij doen, nog een wiegdeken of iets van een wikkeldeken? Hoe deden jullie dit?

Bij de dreamy zit ook een matrasje, hoorde dat je het beste een waskussenhoes of een hoeslaken van een wiegje erom heen kan doen. Alleen deze zijn veel te groot kwam ik net achter. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Het matrasje zit in een 'hoes' die los te halen is en te wassen, maar wilde er toch graag wat overheen doen.

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Om het matrasje heb ik een waskussenhoes zitten lijkt groot maar als je de hoeken wat naar binnen vouwt zit het perfect.

In de meeste gevallen is een dekentje+lakentje voldoende. Dekentjes zijn vaak best wel groot dus worden meestal dubbel gevouwen. Je kunt ook een wrapper gebruiken. Is een wikkeldeken die meestal van een dikker matriaal wordt gemaakt.

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik gebruikte de voetenzak van de maxicosi icm het fleece dekentje bij onze dochter van december...

Ik gebruikte hydrofielluiers om bij t hoofdeind het matrasje bedekt te hebben. En de grote spuuglap van Nutricia volgens mij (iig eentje die uit zo'n gratis doos kwam).

4. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Heb vandaag een omslagdoek bij de Hema gekocht die ook nog in de Maxi Cosy te gebruiken is. Er zitten zelfs sleuven in voor de gordels en handig met klitteband te sluiten. Geoefend met een knuffelbeer haha.:)

5. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hadden een lodgerbunker en toen het warmer werd de lodger wrapper in de kinderwagen super makkelijk en heerlijk warm ....

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Een waskussenhoes of wieghoeslakentje lijkt groot ja, maar je vouwt de rest van de stof gewoon onder het matrasje :)
    Maar je bedoelt opmaken om mee te wandelen, neem ik aan? Dan kun je evt. een tweede dekentje gebruiken (wiegdekentje, handdoek) of een wikkeldoek. En het dekje van de dreami natuurlijk. Voor opmaken om in te slapen (dus niet aan de wandel) zou ik het fleecedekentje niet gebruiken, maar een katoenen dekentje (of twee) of slaapzakje. Een slaapzakje kun je overigens ook gebruiken tijdens het wandelen, als extra laagje.

7. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    hihi, die ga ik vanmiddag ook halen, vriendin heeft hem ook, lijkt me ideaal. Ik heb nu nog niks voor de maxi-cosi, dus komt goed uit.

Ik bedoel inderdaad om te wandelen. Heb net nog even geprobeerd met een waskussenhoes, als ik hem wat omvouw komt het wel uit. Dat fleecedekentje gebruik ik alleen voor buiten denk ik. Lijkt me een beetje te benauwd in huis. Mijn ouders en schoonouders wonen in de buurt en we hebben 1 auto, dus als ik ga werken zal ik de kleine vaak lopend naar hun toe moeten brengen.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn is in juni geboren dus was het niet zo koud als november...maar wij hebben niet over het matrasje gedaan...wel een hydrofiel onder zn hoofdje. Het is eigenlijk nooit erg vies geworden.

Ik zou wel een ander dekentje of iets halen. Want Finn zweette heel erg onder dat fleece (als het al nodig was!)

Als het wat kouder was legden we hem in de Lodger Wrapper die we hebben...was ook ideaal!

Als je dat niet wil zou ik een dekentje halen en een lakentje.

9. RenskeW

RenskeW Lid

15 jan 2007
    28
    0
    0
    Leerkracht groep 4
    Helmond
    hier een september kindje en floor heeft er gewoon met jas aan onder de fleecedeken gelegen, was warm genoeg in de wintermaanden, op de bank zat ook dat gedeelte nog voor het tegenhouden van de wind en ze heeft het nooit koud gehad

10. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Mijn Dreami heb ik net als de wieg opgemaakt.

Over het matrasje een flanellen luier, hoeslakentje en op het hoofdeind een hydrofiele luier.
    Dan een lakentje en als het koud is een wiegdeken. Als het heel erg koud doe ik de wiegdeken dubbel dus niet helemaal onder het matrasje en heb ook geen 2 dekens nodig. Dan nog het winddekje en ons kindje ligt lekker warm :D

11. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik heb gisteren ook maar de dreami opgemaakt:D
    Heb een wikkeldeken van de hema om het matrasje gedaan en dan bij het hoofd een hydrofiel luier.

Het ligt een beetje aan het weer, maar als het zulk weer blijft buiten dan heeft hij waarschijnlijk de eerste tijd niet eens een dekentje nodig;)

Deel Deze Pagina