gazen/ netbroekjes voor na bevalling..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door riniti, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    goedemorgen meiden,

ik heb even een vraagje... ik ben zwanger van de 2e en weet me nog goed te herinneren dat ik na de bevalling van de 1e die soort van gazen broekjes ( soort onderbroekjes) heel erg fijn vond...
    ik ben niet in het ziekenhuis bevallen de vorige keer en heb toen ook alleen het kraampakket van prenatal aangeschaft ( ik krijg die niet van mijn zorgverzekering) ik meende dus dat die vorige keer in dat kraampakket zaten, maar ik haalde vorige week het kraampakket bij prenatal en ze zitten er niet ( meer) in... toen ik het vroeg bij prenatal werd ik nogal wazig aangekeken en zei ze dat die er nooit in hadden gezeten.. ze verkochten de broekjes ook niet los! ze zei dat ik in de war moest zijn en dat ik ze waarschijnlijk vorige keer in het ziekenhuis had gekregen ( maar ik ben dus helemaal niet in het ziekenhuis geweest bij mijn vorige bevalling!) mijn zus werkt in het ziekenhuis, dus nog aan haar gevraagd of zij er voor mij niet aan kon komen... maar vanwege de bezuinigingen hebben zij ze ook niet meer :( weet iemand misschien waar ik deze broekjes kan kopen/ halen, of ze uberhaubt nog bestaan?? alvast bedankt,

groetjes riniti

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    je zou eens de apotheek kunnen proberen of zij er aan kunnen komen.
    Of een oproepje plaatsen in gezocht, wellicht is er iemand die ze wel in haar pakket had zitten en er geen gebruik van heeft gemaakt.

3. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    goeie tip, thanks!!

4. Sherie

Sherie Lid

8 okt 2011
    10
    0
    0
    Den Haag
  5. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Wat handig die link, ik schaf ze ook meteen aan! Ze zitten namelijk heel fijn na de bevalling. In mijn kraampakket die ik van de verzekering krijg, zit er één. Vreemd dat de prenetal ze niet kent.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oei ik vond die dingen zo strak zitten!
    En dan heb ik maat 38/40 (dikke kont, haha).
    Ik was wel flink aangekomen tijdens de zwangerschap, misschien dat ik maat 42 had toen. Zou dat dan te dik zijn voor die broekjes?

7. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Lekker beeld schetsen ze in die link! Een ultra platte buik met een netbroekje en kraamverband :D

De apotheek heeft ze ook! Volgens mij zelfs in meerdere maten

8. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hahaha, echt grappig! geweldig, meiden bedankt voor de info, ik kan hier in ieder geval mee verder! was zo blij met mijn broekjes wil ze echt weer graag hebben!

groetjes riniti

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nou zo wil ik er ook wel uitzien NA m'n bevalling dat is beter dan ervoor gelijk maar veel broekjes kopen:D

10. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Hahaha, dat heeft ze goed gefikst :D

11. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik lees ook dat ze wasbaar zijn. Ik heb ze allemaal na een keer gebruiken weggegooid, ha ha.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik ga ze ook weer halen, zitten fijner dan een gewone onderbroek zeker na de ks dan ;)

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier hebben ze ze ook bij de thuiszorgwinkel... :)

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja wilde ik ook zeggen.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Pas als ze vies zijn! Of even met de hand uitspoelen is zo droog. Wegggooien na 1 dag is zonde. Ik heb ze toen gewoon van het ziekenhuis aan gehad.

16. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, ik had ze ook van het ziekenhuis. Maar ze zijn idd vrij duur. Toen mijn catheter eruit ging moest ik gewoon mijn eigen ondergoed gebruiken omdat ze te duur zijn. Nou zal het zkh ze wel iets goedkoper kunnen inkopen lijkt me. Ik weet nog dat ik het gek vond dat ze het te duur vonden omdat ik drie dagen in het zkh lag en ik een zo'n broekje per dag me de kosten niet echt leken.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ze zaten wel lekker, alleen voor het kraamverband vond ik ze echt minder. De eerste 2 dagen vloeide ik heeeel hvis, en dan gingen die kraamverbanden in dat nebroekje schuiven, nou je raad het al, het bloed zat overal. Bah.

In een gewone onderbroek bleef het wel allemaal op zijn plaats zitten ( wel onderbroek ala oma model)

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je kunt ze in ieder geval bij de apotheek bestellen. Ze hebben ze in verschillende maten, en een xl-maat is voor ongeveer maatje 44, dus koop ze niet te klein! Ik vond het bij de eerste ook zo fijn, dat ik ze bij de 2de extra heb gehaald (nu werk ik in een verpleeghuis, dus lees meegenomen :)schaam schaam)

19. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er de vorige keer wat gegapt uit het ziekenhuis...! ;)
    En ik heb onderbroeken van de hema. Zo'n setje van 3 voor 3 euro. Iets aan de grote kant gekocht, ging ook prima!

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb alleen de eerste dag in het ziekenhuis zo'n ding aan gehad, uiteindelijk vond ik de boxershorts van m'n man veel lekkerder zitten :D (en nog goedkoper ook!)

Deel Deze Pagina