huurhuis in Utrecht

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Mijn vriend en ik gaan op zoek naar een huis in Utrecht, hij werkt daar sinds kort en ik studeer daar aan de uni. We willen denk ik nog gaan huren, omdat de huizenprijzen daar natuurlijk erg hoog liggen. We gaan natuurlijk inschrijven bij woningstichtingen, maar wie heeft er nog tips? zijn er bijv woningstichtingen die loten ipv toewijzen op inschrijftijd, of zijn er andere manieren om aan een huis te komen? en hoe bevalt wonen in utrecht eigenlijk?

groetjes Marieke

2. Ik vind Utrecht erg leuk (wij huren ook) maar het hangt er erg vanaf waar je in Utrecht woont denk ik.
    Er zijn wijken waar ik liever niet zou willen wonen.
    als je nu nog gaat inschrijven moet je wel een paar jaartjes wachten denk ik voordat je terecht kan.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Misschien kan je eens kijken bij direct wonen?
    Of in de particuliere sector?

Als je een woning wil huren bij een woningstichting moet je meestal een lange tijd wachten. In de kleine plaats waar ik woon is de wachttijd zelfs al 2 jaren.
    Dus misschien is het voor Utrecht wel 3 of 4 jaren of zelf langer.

In iedergeval veel succes en hopelijk hebben jullie snel een woning!

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi Marieke,
    In Utrecht is de wachttijd héél lang voor de woningbouw (afhankelijk van hoe "picky" je bent 4-10 jaar). Je kan wel zelf gaan zoeken (broer van een vriendin heeft gewoon een advertentie geplaatst in de krant en zo een huisje gevonden) of particulier huren. DirectWonen heeft regelmatig leuke huizen, of WPM-groep. Dit is wel een heel stuk duurder, maar dan kan je wel binnen een paar maanden een huis vinden.
    DirectWonen vraagt wel 1 of 2 maanden huur als "vergoeding"; bij WPM-groep moet je een vast inkomen van minimaal 3x de huurprijs hebben, zodat ze er zeker van zijn dat je het kan betalen.

Je zou ook nog op Funda kunnen zoeken, daar staan ook huurwoningen op. Net buiten Utrecht (Nieuwegein, Houten, Vleuten, De Meern) ben je een stuk goedkoper uit dan in Utrecht-stad.

Heel veel succes!

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Je kan je inschrijven bij Woningnet maar dan kan je heel lang wachten. ik had in 3 maanden serieus reageren een huisje. ik kreeg de tip om op flats te reageren, zo hoog mogelijke etages.

Wil je voor een eengezinswoning gaan moet je heel lang wachten hier hoor

6. Marieke1983

we schrijven ons via woningnet in op de hele regio zeg maar. weet iemand of ik de huisvestingverklaring (die je nodig hebt om binding met de regio aan te tonen) kan aanvragen zodra je een woning aangeboden krijgt, of moet dat al eerder? dan moeten we namelijk voor elke gemeente doen geloof ik.

7. ProudMum

Dat moet je dacht ik direct bij de inschrijving doen

8. Marieke1983

tis wel een rot site zeg! [-(

heel onoverzichtelijk! ik moet mijn inschrijving bevestigen maar ik heb nog geen ww gekregen.. heb hem opnieuw laten versturen maar die komt ook niet binnen....

ben al zo'n geduldig tiep.. :rolleyes:

9. ProudMum

gebruik je hotmail? dan moet je bij je ongewenste berichten kijken dacht ik

10. maar willen jullie echt binnenkort al in Utrecht gaan wonen?

11. Marieke1983

we wonen nu in een sloopwoning, en daar moeten we 22 januari uit. dus we hebben nog bijna 10 maanden. en ik zit met mijn afstuderen, hoe langer het duurt, hoe drukker ik het krijg. dus hoe sneller hoe beter ja.

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    beetje domme vraag maar is kopen geen optie?
    wij wonen zelf in nieuwegein en ik vind het heerlijk 12 min met de sneltram en ik sta in hartje van de stad en op mijn werkutrecht zelf zou ik niet graag willen wonen maar dat komt oa doordat ik nu tegenover een park woon met 3 grote honden

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Voor kopen moet je rond Utrecht wel een flinke sloot geld meenemen (al is particulier huren ook niet goedkoop) :(

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    je hebt hier appartementjes in nieuwegein rond 160 duizend
    ons huis is een eengezins woning en die was 219 duizend

15. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    indd moet je lang wachten in utrecht

weet hoe dat zit wij hebben ook superlang 8jaar moeten wachten

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, volgens mij kun je inderdaad beter kijken naar iets in Nieuwegein, Lunetten, Houten of wat dan ook, vooral als je op korte termijn iets zoekt.

17. ProudMum

Lunetten is ook duur hoor!

18. Marieke1983

we hebben ons zoekgebied al uitgebreid naar regio Utrecht!

en we zijn idd aan het denken aan kopen, mijn vriend heeft gelijk een vast contract gekregen, moet alleen nog door zijn proeftijd heen. met een aflossingsvrije hypotheek kunnen we alleen op zijn inkomen 2,5 ton krijgen :confused:
    moeten nog wel heel goed kijken naar de nadelen van zijn hypotheek, maar mijn oom en tante hebben er ook een en die zijn er heel tevreden over.

19. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij waren ook erg gefikseerd om in utrecht te komen wonen!

Alleen is dat nooit gelukt jammer genoeg.
    Opgeven moment ben ik buiten de regio gaan kijken en dinsdag om de 2 weken sluit de site om te regeren en op maandag ging ik kijken waar de minste reactie's op waren en daar ging wij op regeren.

We stonden 1 jaar ingeschreven maar 9 maanden alleen in utrecht geregeerd dus kregen we niks!
    Maar na een jaar kregen we een 4 kamer flat in zeist! Waar we super blij mee zijn en zou hier niet meer weg willen!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik zou wel even goed kijken naar waar jullie werk straks van allebei is, want je bent al bijna afgestudeerd. Als je in de verkeerde hoek van Utrecht zit, kun je met alle verkeerdrukte er namelijk gerust nog een uur over doen voor je thuis bent. Ik werkte op de Uithof en eigenlijk was het in vakanties een stukje van 20 minuten, maar het grootste deel van de tijd deed ik er gerust een uur over op op mijn werk te komen.

Deel Deze Pagina