GBP een hype?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vond het ook niet erg om dik te zijn maar dat kan jij niet geloven.

Als ik dmv deze operatie puur en alleen van de medicijnen had afgekomen voor mijn hart ritme stoornis dan had ik het ook gedaan, ik heb het niet gedaan puur en alleen voor het afvallen.

Ik was een ziels gelukkig mens toen ik dik was en ik had geen moeite met leuke kleding te vinden zoals jij. Ik genoot gewoon van de dingen die ik had en deed alle dingen die ik leuk vind. Snap nog steeds jouw beredenering niet dat je dan niet gelukkig kan zijn omdat je maat 50 hebt. Daar zit het geluk toch niet in?

Niet iedereen is ( godzijdank ) precies zoals jij :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja lees het net... persoonlijk ben ik niet blij met mijn dik zijn. Zit gewoon ook echt in de weg, snap niet zo goed hoe dat dan bij anderen zit. Ik ben 'maar' 25 kilo te zwaar en het zit al in de weg en beperkt me, snap niet hoe je met 150 kg lekker in je vel kan zitten.

Geluk zit op zich niet in je gewicht maar het belemmert je wel en in mijn achterhoofd heb ik wel de gezondheidsrisico's. Dat maakt mij bang en zorgt er dus wel voor dat ik me ongelukkiger voel dan als ik slank zou zijn.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    dus er goed en gezond uitzien en voelen is sneu....

Ik vind het eerder sneu dat je niet in het stoeltje van de achtbaan past of de stoel op het terrasje met je meegaat wanneer je opstaat.
    Dat je na wordt gekeken wanneer je buik onder je shirt vandaan komt.

Dat vind ik sneu.

4. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik geef alleen antwoord op de vraag:

Een hype? Nee, natuurlijk niet. Het is niet zo dat je er 'zomaar' voor in aanmerking voor komt. Je klimt niet in de stoel van: hee, doe mij maar .... Zoals bij de cosmetisch arts voor wat botox-prikjes (over hypes gesproken).

Ik weet niet wat de eisen zijn om in aanmerking te komen voor een GBP. Het zal wel niet alleen met kilo's te maken hebben. Een kennis van mij is superdik (120 kilo) mankeert niks en pumpt 3x per week. Zij is heel tevreden met zichzelf, schaamt zich nergens voor, heeft een goede conditie en laat niks. Maar zodra je last krijgt van je hart, suiker, cholesterol of gewrichten, heb je wsl geen keus.

Waarom mensen het wel 'opeens' kunnen na een GBP? Euhm, dat is toch de bedoeling van die hele GBP? Afvallen, en nu echt!
    Het is helemaal niet makkelijk om veel af te vallen! Ik heb ook meermaals een terugval gehad en dacht: stik er maar in, geen zin om te sporten, ik neem 'gewoon' dit of dat, want het is zo lekker! Ik kon eerst helemaal niet goed sporten ivm met aandoeningen en blessures en toen heb ik een PT in de arm genomen. Afgebeuld werd ik, kon de trap niet af komen. Je kan niet hardlopen? Echt wel, vooruit met de geit! En als sporten lekker gaat en je ziet je lichaam veranderen, dan wil je niet anders meer! Bij mij zit mijn figuur voor 80% in het sporten. Als ik normaal gezond zou eten, dat wat ik nu doe, en er niet bij zou sporten, zou dat funest voor mij zijn. Het heeft mij in totaal een aantal jaar gekost om te komen waar ik nu ben.

Over emotie-eten: ik neem aan dat mensen eerst gescreend worden daarop alvorens ze een GBP krijgen. Ik ken ook iemand met een GBP die teveel en te ongezond bleef eten na de GBP en ze had pijn, maar vrat gewoon door. Ja sorry, maar zo was het echt: die stond 's nachts op om plakjes leverworst en koude diepvriesfriet naar binnen te werken. Dan heb je dus een groot probleem.

Ik heb ook weleens gedacht: waarom nu een GBP, waaarom niet zelf doen? Maar het gaat om het resultaat: een slank en fit lichaam!

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Had een heel verhaal hier getypt maar ik heb het weggehaald. Ik kan niemand van mening doen veranderen en dat wil ik ook niet.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.223
    35.999
    113
    Wat een zielige reactie zeg, dit is pas sneu. Ik denk helemaal iet dat ze bedoelde dat het sneu is om er goed en gezond uit te zien, maar wel dat het sneu is als het daarvan afhangt of je gelukkig bent of niet.

7. Cathelijne1986

Denk het ook mamasuus

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ik ga een beetje in herhaling vallen maar oke.
    ik zeg nergens dat niemand een gbp mag hebben, er zijn altijd idd mensen die serieus problemen hebben door problemen of weet ik wat. ik zou de laatste zijn die zegt dat ze dan geen groot gelijk hebben het te laten doen. maar het gaat er over of een gbp een hype is. en ja daar kan ik het ergens wel mee eens zijn. omdat ik dus mensen ken die het niet om goede redenen laten doen. of idd voor de makkelijkste weg kiezen ( de risicos vinden ze dan minder boeiend)

en nee ik hoef verder geen schouderklopjes omdat het mij gewoon op een normale manier gelukt is. vind dat eigenlijk als je verder geen problemen hebt niet meer dan normaal dat je iets aan je dikke kont wil doen en zuinig wilt zijn op je lijf:)

9. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0

Precies dit.

10. Cathelijne1986

Ja ik heb m weggehaald want ik viel ook in herhaling haha!

En ik vind het oprecht fijn dat het je zelf is gelukt :)

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ;)

over mij wordt gezegd dat het sneu is dat ik mijzelf niet neem zoals ik ben.
    Nee, ik voel mij beter als er nog wat kilo's af zijn.

Ik ben dan dus wel gelukkiger.

12. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Stiekem zijn we het dan toch allemaal eens met elkaar :$
    -er zijn mensen die de GBP echt nodig hebben
    -dik zijn is ongezond dus op welke manier er iets aan doen is juist goed
    - degenen die er misbruik van maken, maken gebruik van een hype zonder zich goed voor te bereiden en vallen naar zeer grote waarschijnlijkheid weer terug..

13. Cathelijne1986

Ja hee!!! Nou moet ik mijn popcorn weer terugzetten :x

(bij wijze van, ik eet geen popcorn :p)

14. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Wat ik echt heel erg vind, is dat er vrouwen zijn die ongelukkig zijn met hun uiterlijk. Toen ik 140 kilo woog had ik meer zelfvertrouwen dan menig kennisje of vriendin. Ongelukkig zijn met je uiterlijk is toch verschrikkelijk?
    Dat je je beter, of gelukkigER voelt lijkt me logisch. Maar niet alles hangt er vanaf.
    En toch is het in de maatschappij zo dat er van echt dikke mensen verwacht wordt dat ze ongelukkig zijn OMDAT ze dik zijn... Vreemd toch?

15. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Sorrie :D

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    en dus kunnen we nu allemaal iets nuttigs gaan doen zoals ons huishouden ofzo... weet je hoeveel kcal je verbruikt met dweilen?;)

17. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Jaaa zal t de schoonmaakster vertellen :p

18. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Misschien dwaal ik nu af hoor.. Maar 140 of 75 kilo... Ik heb sporten altijd verschrikkelijk gevonden.. Door mijn superzelfkennis een hond aangeschaft, dan moet ik namelijk wandelen :D
    Maar hoe komt het dat mensen sporten leuk vinden... :$

19. Cathelijne1986

ik denk dat dat ook een kwestie is van vinden wat bij je past, er is zo veel! Ik heb jaren step aerobic gedaan en ga binnenkort starten met klassiek ballet (Ja echt, zooooo gaaf)
    Krachttraining vind ik afschuwelijk maar heb het braaf gedaan, omdat ik met ballet start hoeft het nu niet meer van de fysio.

Ik heb mijn sportschool wel heel zorgvuldig gekozen toen. Ben er meerdere gaan bekijken en heb ook de begeleiders gesproken. Uiteindelijk voor een sportschool gekozen met weinig body builder types maar vooral gewone mensen. Heb ook 10x toen één op één begeleiding gehad om erin te komen en ze een schema konden maken, dat zat bi de prijs inbegrepen.
    En er was een uitgebreide welness ruimte. dat was mijn beloning na het sporten. Als je ergens heengaat waar je je niet prettig voelt werkt het niet.

20. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen

klopt , maar mensen lezen wat ze willen lezen

Deel Deze Pagina