ok dat is een duidelijke uitleg snap heel goed dat je veel vooroordelen krijgt en dat dat dus echt niet leuk is. ik bedoel je maakt mij niet wijs dat een dik iemand gelukkig is en niemand voor zijn lol dik is. ik ben gelukkig altijd redelijk slank geweest, tot 3 zwangerschappen en een antidepressie medicijn en bam ik was bijna 100 kilo. gelukkig maar een jaar of 3-4 zo geweest en nu ben ik dan inmiddels slanker dan ooit tevoren. ik moet zeggen ondanks dat ik een ijzersterkte discipline heb en het bij mij ook soms moeilijk was viel ik toch redelijk gemakkelijk af en heb verder ook nooit last gehad van jojo effect.
zo dan een hoop mensen die het hier grandioos goed weten van een afstandje. Petje af...... Welk staatslot is het winnende ik hoor het graag heb het hard nodig. Makkelijke weg uit nou allesbehalve, er worden risico's genomen die niet te onderschatten zijn. Mensen doen dit echt niet voor de lol of omdat ze lui zijn. Zo kortzichtig. Beter denk je eerst 10 keer na voordat je zoiets schrijft. Ja ieder pondje is door het mondje gegaan bij de meeste. Dit heeft vaak ook een oorzaak maar bij enig vermoeden wordt over het algemeen ook eerst de oorzaak aangepakt. Wat Cathelijne zegt heeft het ziekenhuis waar ik in het traject zit op een gegeven moment probeert je lichaam het gewicht vast te houden of gekker lijf is kapot gedieeet dat er weinig meer gebeurt.
Of het een hype is weet ik niet, je hoort het inderdaad wel steeds vaker. Ik heb zelf de Sleeve versie ( minder rigoureuze versie van de GBP ) laten doen. Waarom? Omdat ik mee wilde doen met een Hype? Absoluut niet. Dit was voor mij een laatste redmiddel. Na alles te hebben geprobeerd en niets bij mij werkte heb ik er voor gekozen om de screening in te gaan. Bij mij heeft het een jaar geduurd voor ik daadwerkelijk werd geholpen. Ben helemaal binnenste buiten gekeerd en heb verschillende artsen gezien. Is het de makkelijke weg om zo af te vallen? Nee absoluut niet, het is alles behalve makkelijk. Je moet nog steeds zelf het werk doen, dit is net zo goed een hulpmiddel als dat voor iemand anders de Weight Watchers een hulpmiddel is. Is het gemakkelijker? Ja dat wel. Ik heb nu een stop er op zitten, ik kan niet meer dan bijvoorbeeld een kinder portie avond eten. Wat veel mensen vergeten is dat je ook met deze operatie gewoon je levenstijl moet veranderen. In mijn geval is dit godzijdank gelukt. Ik had die stop nodig die mij vertelde dat ik niet verder kon eten. In het verleden werd ik zo down als ik weer eens niet afviel en at dan uit frustratie een heel pak ( bijvoorbeeld ) koekies op. Nu kan dat gewoon niet want als je net een hapje teveel eet dan hang je al kotsend boven de WC. Ik had dus die stop echt nodig en dank dagelijks god op mijn knieƫtjes dat ik deze keuze heb gekregen. Ik ben geholpen in maart 2014 en ben inmiddels 54kg, mijn levenstijl is veranderd, ik sport wekelijks 1 a 2x per week en voel mij als herboren. Na 1,5 jaar merk ik dat ik weer meer kan eten MAAR de knop is hier zo om dat ik absoluut niet meer terug wil naar wat ik was en ik dus nu heel gemakkelijk tegen dat poppetje in mijn kop kan zeggen dat het niet meer hoeft te zijn. Ik persoonlijk heb het dus niet gedaan omdat het een Hype was, ik moet eerlijk zeggen dat ik 1,5 jaar geleden niemand persoonlijk kon die dit had gedaan dus ben daar qua persoonlijke ervaringen blanco in gegaan. Mensen zullen altijd hun oordeel klaar hebben en dat moet iedereen voor zichzelf weten. Voor mij heeft dit gewerkt en ben er ieder moment van de dag nog trots op dat ik het gered heb en zal er de rest van mijn leven nog trots op blijven. Wat andere mensen daar van denken? I dont give a f u c k
Dat klopt niet helemaal. Ik was een zielsgelukkig mens met mijn 126kg en mijn gewicht heeft mij nooit in de weg gezeten. Het was bij mij puur vanwege medische redenen dat ik deze weg heb gekozen. Dus dat een dik persoon niet gelukkig kan zijn vind ik eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht.
Je moet zo te lezen een traject door, heel logisch. Maar ik kom ook verhalen tegen waarbij mensen met een bmi van 39 nog even gaan vreten om zo wel een bmi van 40 te hebben om zo in aanmerking te komen voor een gbp. Dat is toch de omgekeerde wereld?
Dat is inderdaad de omgekeerde wereld en dit zijn juist vaak de personen waarbij het dus niet werkt en die dus op latere termijn weer gewoon dik worden.
Even een vraag, je zegt dat de knop nu om is en je eet gezond en je sport. Maar zou je dat , zonder een gbp, ook niet gekunt hebben? Vraag dit gewoon uit belangstelling, niet aanvallend
Ik zie het ook niet aanvallend Nee dit was mij niet gelukt. Ik had juist die stop nodig die ik nu heb. Kan het moeilijk uitleggen maar toen ik het wel eens probeerde met een ander dieet en ik viel niet af dan dacht ik fock it, vreet gewoon een extra zak chips. Als ik dat nu zou doen ( doe ik niet ) dan ben ik de hele middag ziek, en dan bedoel ik echt ziek. Dat heb ik er nu gewoon niet meer voor over. In het begin moet je nog je weg vinden in hoeveel je wel en niet kunt eten dus in het begin heb je wel eens dat als je dus teveel eet de hele middag ziek bent. Dat wil je op een gegeven moment echt niet meer dus ik had echt die stop nodig die tegen mij zei dat het nu echt niet meer kon. En ik heb echt moeilijke momenten gehad en die heb ik ook echt nog steeds hoor maar ik ben nu wel op een punt dat ik er 200% van overtuigd ben dat ik absoluut niet meer terug wil naar wat ik was en ik weet 100% zeker dat ik dat persoonlijk niet had gekund met een ander dieet. Voor andere klinkt het misschien als de makkelijke weg kiezen maar het is alles behalve makkelijk.
Ok, fijn dat het voor jou goed heeft uitgepakt dat je zo dus ook je levensstijl hebt aangepast. Ik heb mijn levensstijl ook aangepast door intermittent fasting te doen. Ik begin dan later op de dag met eten. Hierdoor eet ik 's avonds ook een kinderportie. Als ik 6 x per dag zou eten heb ik alleen maar honger en eet ik s avonds veel te veel. En nu niet meer. Maar ik eet toch nog genoeg en gezond.
Wat enorm knap! Ik lees vooral veel dat mensen enorm dik zijn en niks meer kunnen etc. Maar uhm, dat komt toch door teveel eten? Ik bedoel je kunt zelf toch ook aan jezelf werken ipv operatie? Kijk bijv dus maar meisje dat ik quote!
ik persoonlijk kan me daar niets bij voorstellen. ik kon nooit in de leuke kleding die ik wilde. was altijd een legging met een tuniek of kleding is heel erg duur. bij een h&m kon ik nooit wat aan. en niets stond echt leuk. nee ik werd daar niet gelukkig van en kan me niet voorstellen dat een dik persoon dan denkt. ooh boeiend hoe ik eruit zie
Ik ben er ook heel blij mee. Ook ik verbaas mij soms als ik mensen zie die dan bijvoorbeeld trots zijn ( geloof mij dat was laatst in zo'n speciaal groepje op facebook ) dat ze weer een hele pizza op kunnen 2 maanden na de operatie. Dan valt mijn mond ook open, dan denk ik dan krijg je zo'n kans en dan verziek je het. Voor mij doet dat zelfs best pijn, ik heb namelijk echt een jaar lang moeten aan kunnen tonen dat ik het echt wilde en dat mijn lichaam het echt aan kon, zulke mensen verzieken het dus voor de mensen die het wel echt willen en die dus wel echt de knop om kunnen zetten. Ik las een stuk terug dat mensen vonden dat ze een regel in moesten dienen dat je na een x aantal jaar je operatie zou moeten terug betalen als je weer terug bij af bent, ik vind dat een zeer goede regel. Als je namelijk trots bent op jezelf dat je 2 maanden na de operatie weer een hele pizza op kan dan zit er iets niet goed.
Tja ik was echt zo. Ik kocht gewoon een leuke tankini en lag gewoon zomers heerlijk op het strand met vriendinnen te genieten Maar misschien is dat voor iedereen anders. Ik had altijd gewoon leuke kleding aan of kleding aan waarin ik mij goed voelde. Wat andere er van vonden wat ik aantrok dat boeide mij echt niet en dat boeit mij nog steeds niet. Ik lig met mijn hangbuikje nog steeds lekker op het strand in mijn tankini en trek nog steeds de kleding aan die ik leuk vind. Ik ben nog steeds gelukkig alleen voel ik mij nu vele malen gezonder als wanneer ik 126kg woog.
idd niemand komt van de lucht aan. ik destijds ook niet ik ontbeet met drie boterhammen met kaas, lunch 2 sauzijcenbroodjes en een glas cola, tussendoor een halve zak chips en twee gehaktballen bij het avondeten. tja... eigen schuld. ik ben er inmiddels achter dat ik ook gewoon leef op een twee boterhammen met kipfilet, een salade met tonijn en bak kwark, fruit, groente en savonds een stuk vis met groente en aardappels. maar aan jezelf werken is het moeilijkste wat er is denk ik
Maar wat voor de een werkt hoeft niet te werken voor de ander Ik had gewoon niet kracht om het met een ander dieet te doen.
Zo'n regel zou idd niet verkeerd zijn. Zulke mensen schetsen een verkeerd beeld voor de serieuze mensen en dat is zonde.
Dat zeg ik niet hoor. Maar ik krijg daar vaak commentaar op zonder dat mensen weten wat het precies is en doet met je lichaam. Maar voor mij werkt het, dus laat mij .
Debaky, jij zegt precies wat het is waar ik me aan stoor. Mensen die na een gbp snel weer gaan proberen wat ze nog allemaal kunnen eten aan ongezonde dingen. Dan denk ik, je verdient die kans gewoon niet.