GBP een hype?

Discussie in 'De lounge' gestart door luca75, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    jij hoeft je ook echt niet te verdedigen vrouwke;) maar wat ik al eerder zei.. de goeie moeten het met de kwaaie bekopen.

2. Johanna1986

Johanna1986 Niet meer actief

Wit ik toch jungske:D

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    inderdaad, jij hebt echt al heel wat tegenslagen mee gemaakt.

denk dat als mensen in jouw schoenen hadden gestaan ze wel anders hadden gepiept.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    kijk en dat is eerlijk. nogmaals bij mijn buurman ruik ik de vetbak alweer. serieus, die heeft een maagverkleining gehad. al een keer iets aan zn hart maar gewoon doorkanen. en dan bij mij staan en maar vragen hoe het kan dat ik toch afval. tja ik sta niet heel de dag boven de frietpan kroketten uit het vet te happen. zulke zouden van mij dan echt verplicht psygische hulp moeten gaan zoeken voor hun eetgedrag

5. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38

Ik als (in jullie woorden, maar wat niet zo is) anti-gbp muts durf de weddenschap aan te gaan dat ik een van jullie met voeding en sport ook op gewicht kan krijgen..... ja, het zal een lang en zwaar en tijdverslindend traject zijn.... maar ik weet 100% zeker dat het me lukt.. MITS de inzet van de kandidaat ernaar is!!!
    En aub.... hou srs op met de excuusjes.... kijk bvb "obese"... wat deze mensen in relatief korte termijn voorelkaar krijgen...

En srs huppel trutten op de sportschool???? Really? Die mensen werken dag in, dag uit kneiterhard om hun lichaam in shape te krijgen!!!
    Geen ruggegraat? Echt???
    Nja... ergens heb je gedeeltelijk gelijk, want hun kunnen rekenen op diepe respect en waardering van iedereen.... iets waar ze geen ruggegraat voor nodig hebben om te aanvaarden.

6. Johanna1986

Weet je he, sommige zien niet in wat voor stap het is om een de bel te trekken dat je TE zwaar bent en het zelf gewoon niet meer eraf kunt krijgen! Die stap vond ik het zwaarst! Toegeven dat ik gefaald heb omdat ik het er niet meer zelf af kreeg! Het is in mijn ogen bijv hetzelfde als toegeven dat je bijvoorbeeld een drugsverslaving etc hebt.. En tegelijkertijd als ik er op terug kijk is het zo KNAP dat we toe durven te geven dat we het zelf niet kunnen! Maar we gaan ook niet bij de pakkeneer zitten om het verder op zn beloop te laten gaan!

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    terwijl ik net mn verantwoorde salade met gerookte kip klaar stond te maken schoot obese ook door mn hoofd. en idd die mensen zijn echt echt echt dik en die lukt het ook. ok sommigen hebben een terugval. dat die dan uiteindelijk voor een gbp kiezen kanik me dan geheel voorstellen. maar ze hebben het dan iig geprobeerd op eigen kracht. ( en dan heb ik het echt die 50 kilo of meer zijn afgevallen in eerste instantie)

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    oja en imensa@ bij jou is die body toch zo aankomen waaien zeker? dacht altijd dat de ooievaar jou zo gebracht had :)

9. Johanna1986

Iedereen mag trots op zichzelf zijn! De meiden die dag in dag uit naar de sportschool gaan, maar ook de mensen die kiezen voor een GBP ( omdat het echt noodzaak is ). Je maakt beide toch een keuze om je eigen leven te beteren en gezonder verder te gaan! Denk dat we in de topic moet stoppen met elkaar te verwijten! Want aan het eind van de dag hebben we toch allemaal t zelfde doel voor ogen.. een GEZOND lijf en leven! Dus zet m op meiden!!

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#150 Niekepiek, 14 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2015
    Ik ben het wel met Imensa eens, als je het echt wilt dan lukt het je ook zonder een GBP. Maar niet iedereen heeft er de kracht, het uithoudingsvermogen en de middelen voor. Ik zie een GBP niet als falen, ik vind het soms juist ontzettend moedig dat mensen toe durven te geven dat het ze zelf niet lukt. Ik weet wel dat een eetverslaving ontzettend heftig kan zijn, daarom is dit ook zo'n gevoelig onderwerp. Ik ben zelf inmiddels 30 kilo afgevallen en heb er nog wat te gaan, dmv gezond eten en sporten. Ik heb echt een knop omgezet en met mezelf afgesproken dat ik dit ga doen voor mezelf en mijn kinderen, dit was mijn laatste poging na jaren struggelen. Als dit mij niet zou lukken dan zou ik mezelf ook gaan verdiepen in een GBP, maar ik zie dit echt als een laatste redmiddel en ik kijk er met angst tegenaan, het lijkt me zo heftig.

11. misa

misa Niet meer actief

Dit ja. Ik denk dat het niet alleen met een diëtiste maar met een psycholoog aangepakt moet worden.
    Wat natuurlijk niet betekend dat gbp een makkelijk iets is. Het is naar mijn mening symptoombestrijding ipv het echte probleem aanpakken.

12. Johanna1986

Knap gedaan meid!

13. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant

In het ziekenhuis waar ik geopereerd ben hebben ze allemaal het eerst op eigen kracht moeten proberen. Niet van ik ben 3x op dieet geweest maar het lukt niet.

Nee bewijzen dat je hulp hebt gehad van dieetisten en psychologen. Bewijzen dat je sport en dat soort dingen. Zo niet krijg je geen groen licht.
    Je gaat dan eerst samen met hun uitzoeken waar het fout gaat. En sommige worden uit eindelijk ook niet geholpen omdat ze er niet klaar voor zijn of niet in aanmerking komen.

14. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik hoor en zie het ook overal om me heen ineens..
    een meid die ik ken, 22 jaar, die was net 1 bmi te laag, volgevreten om dat te halen en toen een operatie, paar weken terug! halloooo waar ben je dan mee bezig?? Alsof daar helemaal geen risicos aan zitten😲

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dankjewel. Geldt voor jou ook!;)

16. Johanna1986

Erg he! Kan daar zo pissig om worden! Ik tijdens mijn operatie kantje boord gelegen en de dagen erna waren ook een hel! En nog elke dag worstel ik met die complicaties!

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja want ieder persoon is het zelfde en ieder verhaal achter de beslissing om voor een GBP te gaan is het zelfde ;)

Een psycholoog is dus niet in ieder geval de oplossing.

18. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    #158 juf1987, 14 sep 2015
    Laatst bewerkt: 14 sep 2015
    Hier een GBP'er- wel al geleden van 2008. En ja ik ben aardig wat afgevallen, en ja ik ben ondertussen ook wel wat terug bijgekomen. (en terug afgevallen en terug bijgekomen) Ik ben vorig jaar met dank aan weight watchers 15 kilo afgevallen. Ik ging ook opnieuw naar de sportschool. En ja die 15 kilo hebben mij eerlijk waar meer moeite gekocht dan de 50 kilo die ik afgevallen ben het eerste jaar na GBP.
    Maar wat sommigen vergeten: ik ben psychologisch ook echt wel door een hel gegaan na GBP. Het is echt heel lastig om op zo korte tijd lichamelijk zo fel te veranderen, iedereen benadert je ook anders: van die "luie dikke" naar "toffe minder dikke". Dus een gemakkelijke oplossing vind ik het niet... Een goed hulpmiddel wel, ... En jammer genoeg zijn er teveel die inderdaad lood in de schoenen steken om toch maar aan een BMI van 40 te komen. Dat is gewoon fraude!! En er zijn spijtig genoeg ook artsen die sjoemelen, die mogen ze wat mij betreft het licentie afnemen! Die regels zijn er niet voor niets, maar vooral voor de gezondheid van jou als patiënt. Mijn chirurg behandelde geen eigen betalende patiënten, hij opereerde niet onder BMI 40 wegens te veel risico op ondergewicht. Er zijn echt chirurgen die opereren vanaf BMI 28 of 30. Die mogen er wat mij betreft echt uit gegooid worden.

Als GBP'er heb ik PERSOONLIJK ook meer respect voor mensen die het op eigen houtje kunnen dan met GBP... Ik kon het niet blijvend, en wat heb ik mezelf daarvoor gehaat, maar op mijn 21ste was de GBP voor mij DE oplossing, het was een hulpmiddel... En het blijft een hulpmiddel. Ik ben nog steeds 30 kilo lichter dan voor mijn operatie, dus "even dik" als daarvoor is dat niet, gelukkig ;)

op mijn 12de ging ik voor het eerst naar de weight watchers, ik had van kinds af aan toch wel de aanleg om zwaar te zijn MAAR ik was ook een ongelofelijke snoeper.. En ik werd pas echt te zwaar toen ik niet meer voetbalde, niet meer tenniste en niet meer zwom... Op mijn 16de plots met alles gestopt. Daarna ging ik op kot en toen op mijn 21ste woog ik 135 kilo...

Maar ik vind het niet leuk om die vooroordelen te zien, het is een gemakkelijkere oplossing dan diëten maar gemakkelijk wordt het nooit. Ik moet echt op letten dat mijn prutske voldoende voedingsstoffen en vitaminen binnenkrijgt. Ben 2 kilo afgevallen sinds de zwangerschap, omdat ik niet voldoende kan eten voor ons allebei... En ik ben ook nog steeds elke dag misselijk... Dus zelfs nu 7 jaar na de operatie word ik elke dag geconfronteerd met de "nadelen" van een GBP.

19. misa

misa Niet meer actief

Wanneer dik zijn door teveel of slecht eten komt, is het niet medisch, maar psychisch. Dus of het nou een psycholoog of een andere vorm is, maakt niet uit. Je moet natuurlijk iets vinden wat bij je past.
    Wanneer het medisch is, is het vast een ander verhaal.

20. lietjuh

lietjuh Bekend lid

9 mrt 2015
    903
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een maagband gehad. Een vreselijk onding waar ik wel 40 kilo mee afgevallen ben. Vorige jaar wilde ik de band eruit laten halen en ook voor een gbp gaan.
    Bij de voorlichting schrok ik toch wel van de mensen die er zaten en vooral de reden waarom sommigen een gbp wilde hebben.
    Ik vind dat als jij echt medische problemen hebt dat je dan voor een gbp in aanmerking kan komen. Als je het om cosmetische redenen doet mag het wel maar ik vind niet dat de verzekeraar het dan moet gaan vergoeden.
    Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om het niet te doen. Mijn eetpatroon is in die jaren zo veranderd dat ik het zonder een operatie wel kan redden. Toen ik dit aangaf tijdens de screening schudde een paar artsen zelfs hun hoofd. Ze raadde met het zelfs af om alleen de band te laten verwijderen en zonder gbp door het leven te gaan.
    Ik ben daar toch erg van geschrokken hoor! Ik ben ongeveer 10 kilo te zwaar en een arts probeert me een gbp aan te praten.
    Uiteindelijk heb ik alleen de band laten verwijderen en ga nu dus door het leven zonder hulp en het bevalt me prima!
    Ik ben erg blij dat ik me niet heb laten beïnvloeden.
    Dus ja ik vind de gbp een hype dat in sommige gevallen echt onterecht wordt vergoed door verzekeraars. En die screenings is echt een lachertje het stelt niks voor hoor!! Als je een beetje dramatisch gaat zitten doen zeggen ze al snel ja hoor!

Deel Deze Pagina