zwangerschapssuiker zelf curve prikken?

Discussion in 'Gezondheid' started by chantal02, Dec 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal02

chantal02 Bekend lid

Sep 19, 2011
    635
    9
    18
    hallo dames

ik heb een vraagje. ik heb voor de tweede keer suiker tijdens mijn zs. nu vroeg ik me af waarom moet je steeds prikken op het zh hiervoor? alle tijd die daarin gaat zitten plus niet kunnen werken etc vind ik best vervelend. heb het er wel voor over daar gaat het niet om maar het leek me eigenlijk net zo handig om gewoon zelf te kunnen prikken. ik snap dat dit misschien niet mogelijk is met lange termijn gemiddelde.

weten jullie of dit mogelijk is en zo nee waarom mag dit niet?

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Aug 17, 2014
    1,245
    413
    83
    Female
    Bij mijn Iieve zoontje en dito man
    Begrijp ik goed dat jij zwangerschapssuiker hebt en dat je naar het ziekenhuis moet voor curves? Bij mijn weten is dat alleen om zwdiabetes vast te stellen (dat doen ze met bloed via je arm, niet uit je vinger). Als je het eenmaal blijkt te hebben prik je voor zover ik weet gewoon thuis hoor. Zou wat zijn zeg, moest ik elke dag 5x naar het ziekenhuis :$

3. chantal02

chantal02 Bekend lid

Sep 19, 2011
    635
    9
    18
    ja dat begrijp je goed. de vorige zs moest ik ook om de haverklap naar het zh voor zo'n dagcurve. ik schaf me dan liever zelf een apparaatje aan nl;)

het is al vastgesteld dat ik het heb daar is het niet voor. ik ga het eens overleggen met de gyn

4. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Aug 17, 2014
    1,245
    413
    83
    Female
    Bij mijn Iieve zoontje en dito man
    Da's echt onzin zeg. Ik moet 5x per dag prikken en zie me al 5 keer per dag naar het ziekenhuis hobbelen. Ik kreeg zo'n apparaatje via het diabetesspreekuur. Zou er gewoon om vragen als ik jou was.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,634
    5,661
    113
    Wat gek ik kreeg een apparaatje om thuis te meten.

6. chantal02

chantal02 Bekend lid

Sep 19, 2011
    635
    9
    18
    bedankt voor de reacties! ja ik ga morgen nog wel een keer naar het zh en vraag of ik daarna zo'n apparaatje mag het beinvloed je hele dag zo bah

Share This Page