GBS bacterie gevonden in kweek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Spikkeltje, 25 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Dat begrijp ik! Ik kan je niet geruststellen, maar wel vertellen dat ik ooit als tiener een zeer hardnekkige blaasontsteking had die iedere keer opnieuw de kop opstak, ik heb toen echt een paar maanden lang een AB moeten slikken. Dat hielp uiteindelijk en de bacterie is dus niet resistent geworden. Hopelijk legt jouw bacterie binnenkort ook het loodje, sterkte gewenst!
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  2. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Ik had bij de eerste gbs en ons kindje helaas ook en werd erg ziek geboren, assistent vond ab tijdens bevalling niet nodig :( We hebben toen twee weken op de neonatologie in het ziekenhuis doorgebracht, was geen leuke start. Bij de volgende wel ab gehad tijdens bevalling maar weer gbs verdenking, gelukkig bleek dat na drie a vier dagen vals alarm en mochten we toen naar huis. Mijn idee is het kan zo verkeerd aflopen dus neem geen risico en probeer idd die twee giften te krijgen bij je bevalling.
     
  3. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Hier straks ondertussen naar kuur 6 :(. Blijft overkolonisatie aanwezig van gbs. Wel infuus proberen... Baal wel ik wil echt dat die overkolonisatie eruit gaat voor de bevalling maar heb er een hard hoofd in na 5 niet werkend ekuren. Ook gene vertrouwen ondertussen meer in 't infuus, waarom zou die ab nog wel werken. Aan de andere kant weten ze wat ik heb.. Als 't kindje ziek word hopen dat de ab wel aanslaat bij haar
     
  4. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Hoi

    Hier 3 x bevallen met infuus ab door dat ik hbs draagster ben
    Dus als je iets wilt weten..
     
  5. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Hier met 12 weken erachter gekomen dmv een blaasontsteking dat ik gbs draagster ben. Ik heb een antibiotica kuur gehad waarna de blaasontsteking weg was.

    Volgens de verloskundige hoef ik mij nog geen Zorgen te maken omdat de gbs bacterie ook ineens niet actief hoeft te zijn. Ik zou dan met 35 weken een nieuwe kweek krijgen of deze nog steeds actief is en zo ja dan krijg ik antibiotica infuus tijdens mijn bevalling. Aangezien ik met 35 weken 2 keer mijn vorige bevallingen heb gehad krijg ik de kweek met 33 weken.

    Daarnaast vertelde ze dat heel veel vrouwen drager zijn van het streptokokken bacterie zonder dat ze het weten.

    Bij mijn vorige zwangerschappen was ik geen draagster.
    Daar waren we ook bang voor omdat mijn kindjes te vroeg waren maar ze bij beide geen oorzaak hebben kunnen vinden. Kweek was negatief.

    Voor nu heb ik dus nog geen stress en wacht ik de kweek met 33 weken af of ik een ab infuus ga krijgen.
     
  6. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Oo hier even een persoonlijke update! Na 6 ab kuren achter elkaar heb ik gisteren te horen gekregen dat de gbs nu in normale hoeveelheid aanwezig is :D. Geloofde er zelf niet meer in. Krijg zelf geen kweek met 34 weken want ze willen sowieso aan ab infuus! Voor nu wel opgelucht
     

Deel Deze Pagina