Hallo allemaal, Ik weet net een weekje dat ik zwanger ben !!!! Helemaal happy! Echter, morgenavond heb ik een etentje met een vriendin en partner en mijn partner, en zie er een beetje tegenop: ik weet niet wat ze gaan koken, ik drink altijd wijn bij het eten, en de vermoeidheid begint nu toe te slaan. Ik vind het allemaal moeilijk gedoe om met glazen te gaan wisselen en moeilijk te doen over het eten, eveneens ben ik 's avonds gewoon doodop... Wat zouden jullie doen/doen jullie? Hebben jullie de eerste weken veel afspraken afgezegd? Het voelt ook zo als een spelbreker als ik zo op korte termijn nog afzeg.
Ik zou gewoon lekker gaan, zeggen dat je je niet helemaal fit voelt, daardoor niet drinkt en het misschien niet al te laat maakt... Geen speld tussen te krijgen, toch? En al zouden ze daardoor misschien gaan denken dat je zwanger zou kunnen zijn: lekker belangrijk, toch? Dan zijn ze iets minder verrast als je het over een paar weken vertelt Oh en dat eten: weet je een beetje hoe ze normaal gesproken eten? Dan kun je daar vast een beetje van uit gaan. En zo vreselijk veel is er nu ook weer niet dat je echt niet mag, toch..? Hooguit balen als ze je een biefstuk voorzetten
Herkenbaar Gewoon heen gaan, maar van te voren zeggen dat je maag en darmen een beetje van streek waren en dat je dus het wijntje overslaat
Ik zou erheen gaan en nog voor ik goed en wel binnen was verteld hebben dat ik zwanger ben! Geweldig toch?
Ja, had zelf ook al bedacht gewoon te gaan. Hopen op toetjes zonder rauw ei dan maar! En ratatosk, dat is voor mij geen optie, het nu al vertellen. We willen eerst onze ouders vertellen, pas na de echo. Andersom zou ik een beetje raar vinden
lijkt mij dan ook beste optie om te zeggen dat je niet erg lekker bent en daardoor geen wijn drinkt. Als het toetje met rauw ei word heb je gewoon al meer dan genoeg gegeten...
Ik zou ook gewoon gaan en zeggen dat ik moe ben/niet helemaal fit ben. Je bobt en daarom laat je de wijn staan (ook omdat je moe/niet fit bent). Probeer van te voren anders te ontfutselen wat ze eten... kan je vast wat smoezen incalculeren. En anders gewoon datgene laten staan. Een tijdje geleden kookte ik ook voor vrienden en zij was ook zwanger, wisten we toen nog niet. Achteraf heeft ze wel wat dingen laten staan, maar wij hebben dat écht niet gemerkt!
Wij hadden laatst dorpsfeest hier, net erachter dat ik zwanger was, normaal een gezellige wijndrinker... dus moest idd ook een smoesje verzinnen haha... Ik heb der maar van gemaakt dat ik aan een kuur was voor blaasontsteking,, die werkt ook alleen over 3 week weer een feestje, en kan niet weer aankomen met de blaasontsteking smoes, en het is te dichtbij om met de auto te gaan, haha
Mijn vriendin wist vanaf de dag dat wij het wisten dat ik zwanger was. Kon echt mijn mond niet houden, was zo blij !
O ik heb de ultieme smoes bedacht! Kleintje moet naar oppas, (oppas is eigenlijk bij ons thuis) daarvoor moet gereden, en dat doe ik!!!
Ik zou net zo twijfelen, want ik was ook nogal een bourgondier voor mijn zwangerschap. Het is niet alleen de wijn, voor hetzelfde geld wordt er gerookte zalm (uit vacuum), rauwmelkse kaasjes, carpaccio en biefstuk geserveerd. Voor het skippen van de wijntjes kan je nog wel een plausibele verklaring geven, maar als je al dat eten overslaat dan hebben ze het volgens mij zo door. En de vraag is of je dat (nu) al wilt. De kans is klein dat je al die verboden etenswaren geserveerd krijgt, maar toch.
Tja, het kan, dat dat allemaal op het menu staat, maar hoe groot is die kans nou echt...? Daarbij: rauwmelkse kaas kun je hier in NL nauwelijks krijgen (moet je heeeeel goed naar zoeken), dus dat risico is nauwelijks het vermelden waard. De brie e.d. die men hier eet is gewoon gemaakt van gepasteuriseerde melk, dus niks aan de hand. En nou ja, als het wel zo mocht zijn dat dat net allemaal op het menu staat: dan ben je eerlijk en zeg je dat je heeeel pril zwanger bent. Echte vrienden houden hun mond wel een paar weken, lijkt me
de kans is, zoals ik eerder aangaf, inderdaad heel klein, maar stel dat het alleen de biefstuk of de carpaccio is..is toch lullig voor de gastvrouw/heer die het gerecht met bloed, zweet en tranen heeft staan bereiden (en jezelf, want je moet daarna gelijk even langs de Mac om je lege maag te vullen )
ja joh gewoon gaan, als je nu al dingen af moet zeggen vanwege je zwangerschap, is dat gewoon zonde. Ik zou ook gaan voor de niet fit/moe smoes maar vind eigelijk de blaasontsteking een beter idee. Daar kan je geen wijn bij drinken vanwege de antibiotica en dan hoef je in ieder geval niet te doen alsof je niet fit of moe bent, want dat is ook vervelend. Je wilt toch een gezellige avond hebben! veel plezier!