gbs bacterie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door willow23, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willow23

willow23 Niet meer actief

hoi allemaal,

ik heb vandaag gehoord dat ik die bacterie bij me draag en dat ik tijdens de bevalling aan het infuus moet.

wie heeft dit nog meer meegemaakt, en hoe ging het toen met de baby moesten jullie nog in het ziekenhuis blijven voor observatie?

groetjes willow

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Fijn dat ze er nu achter gekomen zijn Willow!! Lees er best vervelende verhalen over als ze t pas na de bevalling ontdekken.

Ik weet er weinig van verder...

..hoe is t verder met je meis?

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Heb dit gehad,

stelt niets voor: je krijgt gewoon een infuus en dan wordt de baby geboren. Wel beetje vervelend als je weeen hebt en dat ding steekt in je hand, maar ja.
    Ook achteraf hebben mijn 2 niets van gehad;
    ook mijn zus moest aan t infuus en mijn nichtje mankeert ook niets

4. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik ken het helemaal niet meid. Maar fijn dat het nu ontdenkt is, en niet pas na de bevalling. Hopelijk valt t allemaal mee. :)

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    o,

wel iets raars. Bij mijn tweede was de infuuszak bijna leeg tijdens het persen en toen zeiden ze dat ik maar eens harder moest gaan persen want als ze een nieuwe zak moesten hangen die ook volledig moest doorlopen voor ik van het infuus mocht (zou dan nog een paar uur met die naald in mijn hand moeten zitten hebben).
    Blijkbaar moet je dat middel dus wel gans de bevalling krijgen

6. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Je krijgt een lading zodra je in het ziekenhuis bent en het meest ideaal is 4 uur later weer. Dus 2 keer antibiotica. Duurt de bevalling langer, dan krijg je er na 4 uur weer eentje.

Mijn beide kindjes mochten niet meteen naar huis, het minimale is ook 1 dag ter observatie blijven. (Ligt ook aan het ziekenhuis waarschijnlijk)

7. willow23

willow23 Niet meer actief

bedankt meiden,

uk het gaat.....heel veel spanning en stress helaas.....en nu dit weer....
    Twan* is bij 35 weken overleden en daardoor nu veel spanning helaas.
    gelukkig wordt ik met 38 weken ingeleid dus kan gaan afstrepen...

knuff will

8. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Fijn dat ze het vooraf weten. Dan krijg je inderdaad antibiotica. En wordt je kindje goed in de gaten gehouden om te kijken of hij/zij niet ziek wordt en krijgt hij eventueel ook antibiotica.

Het kan echt een heel gevaarlijke bacterie zijn voor je pasgeboren baby als je dit niet vooraf weet en er dus niet voor behandeld wordt.

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier ook ervaring mee, heb ook aan infuus gelegen en die 2e keer 4 uur haalden we niet hehe. Maar verder niets raars gebeurd hier gelukkig.

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ff kleine tip, voor je infuus. ik zou hem in de zijkant van je pols laten zetten. heb ik bij mijn vorige bevalling ook laten doen en heb tijdens de bevalling helemaal niet gemerkt dat hij er zat. is een veel fijnere plek dan je hand.

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik was zo druk met bevallen dat ik er geen last van heb gehad verder :p

12. Lentes

Lentes Niet meer actief

Fijn dat je weet dat je de bacterie bij je draagt!
    Bij een 2e kindje zal ik ook aan een infuus moeten bevallen want ons eerste kindje was besmet met de gbs bacterie, ze is er heel ziek door geweest!

Ik begreep dat het risico op besmetting bij een bevalling aan het infuus heel erg klein is, mocht je bevalling heel snel gaan waardoor het infuus zijn werk nog niet goed heeft kunnen doen dan wordt het kindje goed onderzocht.

Liever zo dan er pas na enige tijd achter komen.. :(

Deel Deze Pagina