Mijn eerste is geboren middels een ks en was voor mijn doen een groot kindje 3865 kg. Nu ligt deze weer in stuit alleen in volkomen stuit en heb begrepen dat een onvolkomen stuit beter is bij een natuurlijke bevalling. Dit kindje wordt echter alleen een stuk kleiner geschat dan de eerste. Zijn er meiden die een stuitbevalling hebben gedaan? Zijn er ook meiden die de eerste een ks hebben gehad en bij de tweede natuurlijk zijn bevallen van een stuitligger? Wat is jullie ervaring?
hallo, ik ben bevallen van een kindje in onvolkomen stuit,dus aan mijn ervaring heb je niks! al moxa geprobeerd,ben even vergeten te kijken hoe ver je bent heb het zelf geprobeerd maar ik was al te ver,weet iemand waar het wel bij is gelukt op 36 weken! iig heel veel succes,weet hoe lastig het is om een keus te maken! groetjes anne
Ja bij de vorige wel geprobeerd maar vond het zo stinken en toen kon ik het buiten doen dus ga het nu niet weer proberen
Hoi, Ik ben 2 keer bevallen met een stuitbevalling, de eerste onvolkomen en nu volkomen. De eerste bevalling verliep goed alleen alles eromheen was erg moeizaam. Mijn placenta bleef vastzitten waardoor ik meteen door moest naar de OK en ze mijn placenta manueel moesten verwijderen. Helaas kreeg ik daarna thuis een baarmoederontsteking waardoor ik weer naar het ziekenhuis moest en weer gecurriteerd moest worden. Dat was dus niet echt een leuke kraamtijd en een leuke eerste ervaring. Daarom dacht ik, toen ik wist dat deze ook in een stuit lag, nu niet voor een stuitbevalling te gaan maar voor een ks. We hadden hem al gepland op afgelopen dinsdag. Maar het verliep allemaal anders. Want in de nacht van zaterdag op zondag kreeg ik ineens weeen. Deze waren echt al serieus en we mochten dan ook meteen naar het zh toe. Omdat ik al 5 cm ontsluiting had en alles heel snel ging overlegde ze met mij of ik alsnog een ks wilde of dat ik het toch vaginaal wilde proberen. Op dat moment had ik echt zoiets van: ik ga er weer voor! En het ging allemaal hartstikke goed! De voetjes kwamen eerst en toen de rest. Mijn placenta kwam ook meteen daarna! Ik heb er totaal geen spijt van dat ik het weer heb gedaan. En volkomen of onvolkmen, het maakt niet zo heel veel uit. Het enige wat ik nu heb ervaren is dat je sneller persdrang krijgt omdat de voetjes snel indalen. Maar het ging allemaal heel snel en ook vrij gemakkelijk en ons kindje was ook klein: 3380 gram Ik heb dus geen ervaring met een eerdere ks maar wel met 2 stuitbevallingen!
Hoi, ik heb een onvolkomen stuitbevalling gehad. Dochter kwam 11 dagen te vroeg en woog 3475 gram. M'n vliezen waren de avond ervoor gebroken en werd die ochtend aan de wee-opwekkers gezet omdat ik genoeg ontsluiting had. Nog geen 7 uur later is ze geboren! Alles liep erg voorspoedig, het was een betere bevalling dan bij de eerste!