Hoiii allemaal ik was benieuwd hoe jullie dat doen met schoonmaken?? Ik ben nu 28 weken zwanger en schoonmaken word steeds lastiger. Vanmorgen stond ik op met heel veel zin om schoon te gaan maken maar moet elke keer moet ik even gaan zitten omdat ik dan moe ben en last heb van me rug Duss t wil niet echt opshieten hoe doen jullie dat???
hey meis, Probeer gewoon elke dag iets te doen en niet alles op één dag te plannen. En vraag of je man/vriend je wilt helpen . Ramen zemen doet mijn mams nu gelukkig, omdat ik niet al te veel kan ivm BI. Maar doe lekker rustig aan, en neem gewoon je tijd overal voor.
ik heb bi en kan weinig maar toch probeer ik elke dag schoon te maken omdat ik gewoonweg niet tegen rommel kan en katten heb dus moet wel...maar begin altijd zo vroeg mogelijk omdat het dan nog te doen is..en in het weekend doet mijn vriend het. en als het echt niet meer gaat...moet ik maar hulp inschakelen van mijn moeder...maar hoop dat dat niet hoeft..haat het om afhankelijk te zijn..maarja als het moet moet het.. en idd tussen het stofzuigen door af en toe gaan zitten..dan doe ik er maar een uur over ipv 10 minuten..
Ik doe ook alles in een slakkentempo hoor! Elke dag een klein beetje.. dan valt het makkelijk bij te houden.. Heb zelf 2 vogels dus ook ik moet wel blijven schoonmaken..
Opruimen doe ik zelf, stofzuigen laat ik vriend doen. Was doe ik in principe zelf maar al die tripjes naar de zolder red ik niet meer 10x op een dag (dus geen wasdag meer) Ramen lappen? Ehh.. ik doe de gordijnen dicht Maar dat laatste heeft niets met mijn zwangerschap te maken haha.
Leuk dat jullie even reageren ik maak meestal 3 keer per week schoon en dan 1 keer per week uitgebreid zeg maar. Maar ik ben iemand die niet gauw toegeeft en vind het dus heel moeilijk om rusig aan te doen.... Maarja het zal toch echt moeten, ik moet nu alleen nog stofzuigen en dweilen en dan ben ik klaar en ga ik op de bank liggen een filmpje kijken denk ik
Ik zou toch ook proberen iets makkelijker te worden.... 3 keer per week schoonmaken en 1 keer goed.... Je woont toch niet in een showroom?! Wat doe je dan 3 keer per week en dan nog een 4e keer? Maak jij 3 keer per week je hele huis schoon?? Laat de boel wat meer de boel en verplicht jezelf niet tot allerlei klusjes! Ik zeg niet dat je alles moet laten verslonzen, maar 1 keer per week schoonmaken is toch ook voldoende? En vraag hulp! Bij mij komt er eens per 2 weken een schoonmaakster, m'n man helpt wat meer en m'n moeder doet ook vaak als ze hier is wel een klein klusje....
3 keer per week schoonmaken en nog een keer een uitgebreide?! Zo he Ik stofzuig wel elke dag (ivm de vogels) maar dweilen doe ik echt max 1 keer in de week.. En elke dag wat anders meepakken.. En tsjah de ramen.. Pfff.. Eerst hingen er dikke spinnen voor en durfde ik niet... Mannetje kan het niet dus zou het alleen maar erger maken En nu zie ik het ook niet echt meer voor me hoor Heb de gordijnen half naar beneden en daaronder zit plakfolie.. Dus zie er niet zoveel van
Ik probeer elke dag een beetje te doen. De ene keer wat stoffen in de huiskamer, dan wat opruimen op de zolder. Heb BI dus kan ook niet veel meer. Stofzuigen/dweilen doet manlief. Verder helpt m'n moeder 1x per week met poetsen en die pakt dan flink aan haha! Ik merk wel dat nu ik veel thuiszit echt niet tegen rommel kan..en dus eigenlijk ook wel iedere dag 'n beetje aan 't opruimen ben. Tis niet perfect, maar wel toonbaar hier
Nee joh jullie begrijpen t verkeerd haha ik maak 2 keer per week schoon even stofzuigen wc en etc en dan nog 1 keer goed met dweilen enzo... Zo overdreven is t nou ook weer niet hoor ik denk dat ik t inderdaad ook moet gaan verdelen over meerdere dagen maarja ik werk er ook nog bij. Het is en blijft een feit dat schoonmaken niet het leukste is wat je kan bedenken om te doen helaas
Okee, dat is dan 3 keer.... dat vind ik nog veel Denk dat je iets minder streng voor jezelf moet zijn. En dat je man ook best kan helpen. Elke dag iets kleins doen scheelt ook, doe bijv. 1 keer in de week de wc, op een vaste dag, 1 keer in de week de keuken grondig, op een vaste dag... zo maak je er voor jezelf al niet zo'n KARWEI van.
Ik doe wat ik kan en dat is praktisch niets op het moment. Dus tussendoor doet m'n man ook aardig wat en op donderdag komt een schoonmaakster die het hele huis van top tot teen doet.
joh same here!! stond vanochtend op en had een heel schema in mn hoofd. dit schoonmaken dat schoonmaken... pff ik heb boodschappen gedaan, de keuken aan kant gemaakt en een kwarktaart gemaakt.. nu zit ik met een stevige rugpijn op de bank. naja als het niet gaat dan niet toch? het is niet smerig of rommelig ik moet alleen later wat kleren opruimen uit de droger. ik heb een enorme nesteldrang maar ik merk het ook echt aan elk botje in mn lichaam als ik het overdreven heb, ik krijg dan ook harde buiken. nu heb ik zoiets van ja jammer dan als ik dit vandaag niet afkrijg. dan maar morgen.
Ik ben ook een stuk makkelijker geworden... Stofzuigen doe ik nog wel regelmatig en een doekje overal over gebeurt ook nog wel 1 of 2x in de week maar dweilen sla ik gerust een keertje over. De wc zet ik me wel toe en de badkamer gebeurt natuurlijk ook. Ramen zemen heb ik vorige week gedaan en dan gebeurt het ws pas volgend jaar weer ( Ben over 10 dagen uitgerekend... ) De was vind ik vrij zwaar, ik laat nu meestal mn man de wasmand de trap op en af sjouwen, strijken doe ik als ik last van mn rug heb zittend op een krukje. Tsja, het gaat allemaal wat langzamer, voorheen deed ik bv op maandag het hele huis en dan op donderdag/vrijdag nog een keer voor het weekend. Nu begin ik op maandag en is het op vrijdag rond zeg maar
pfoe ik heb dat ook.. en dan ook nog dat ik in mn hoofd alles wel tegelijk wil doen. Helaas kan dat niet.. Ik heb nu echt steeds schoonmaakdrang, maar ben bij de kleinste dingen helemaal buiten adem. Bed verschonen ben ik wel een halfuur mee bezig haha! Ik probeer nu elke dag iets te doen, en gelukkig doet mijn man ook veel.
Ik heb op zich geen hekel aan schoonmaken en ook nu het wat moeizamer gaat, kan ik me nog steeds goed redden, maar doe het wel in een iets ander tempo. We hebben een hond en 2 katten, dus dat vergt wel het nodige werk hier en daar. Naast het beheren van m'n webwinkeltje (ligt nu overigens een tijdje stil) werk ik ook nog 3 ochtenden in de week in de thuiszorg als alphahulp, dus schoonmaken is een dagelijks terugkomend ritueel voor me. Als ik dan thuiskom zit ik echt niet te springen om thuis nog eens aan de slag te gaan, maar als ik dan wat heb gegeten en de hond heb uitgelaten, ga ik vaak even een uurtje tot anderhalf uur bezig en zit het er weer op. Rond een uur of 2 is het dan gebeurd en kan ik de rest van de dag zo indelen als ik wil. Ik doe in elk geval geen giga klussen meer alleen zoals kasten leeghalen en soppen enzo, als ik vind dat dat moet gebeuren doen mijn vriend en ik dat samen of in etappes. M'n vriend helpt trouwens zowiezo regelmatig met stofzuigen enzo, vooral de trappen naar boven en de zolder begin ik niet meer aan. Ik heb 't liever maar achter de rug dan dat ik er steeds nog tegenop zit te kijken.
Gewoon lekker rustig aan! Ik heb een hele lage bloeddruk en als ik te hard wil, val ik flauw. Dus geleerd om alles op m'n gemak te doen en even te gaan zitten als ik voel dat het niet gaat. Tja, dan kan je ineens zomaar een uur aan het zuigen zijn Verder niet teveel achter elkaar, maar afwisselen met andere bezigheden. Wat ik vaak doe is zuigen, daarna was opvouwen en strijken (kan zittend) en dan even dweilen bijvoorbeeld. Gewoon accepteren dat je wat minder snel kan dus