Bang voor zwangerschapsvergiftiging

Discussion in 'Zwangerschap' started by sharonchayenne, Oct 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sharonchayenne

Jul 2, 2014
    56
    3
    8
    Hoi dames,

Hier even mijn verhaal.

Vrijdag ben ik 30 weken zwanger joeppiee helemaal blij natuurlijk want nu duurt het niet meer zolang voor me gevoel.
    Maar vandaag tegen een uur of 3 werd ik een beetje licht in me hoofd, duizelig, warm alsof alles een beetje langs me heen ging.
    Dus ik een extra broodje gegeten maar het ging niet weg dacht ik kijk het wel even aan, rond een uur of 5 ga ik na de wc en alles begint te draaien zo erg dat ik zo snel mogelijk opgestaan ben en na me bed ben gelopen om even te gaan liggen.

De hele tijd bleef het aanhouden erg vervelend maar zocht er niks achter, tot ik rond een uur of 7 na weer wat te hebben gegeten me nog beroerder voelde worden.
    Ik de HA post gebeld om advies te vragen, die wouden me toch wel even zien om me bloeddruk te meten.
    Ze dacht een te lage bloeddruk.

Dus om 20:10 een afspraak om even me bloeddruk te laten meten.
    Maar daar kwam even iets heel anders uit hij was namelijk te hoog 137/87.

Moest urine opvangen om te kijken of er eiwitten in me urine aanwezig zou zijn, en ja hoor het was niet veel zeiden ze maar het zit er wel.

Contact gehad met de vk en die wilt me morgen zien om weer me bloeddruk te meten en me urine weer na te kijken, fijn dat ze zo allert zijn maar begin me toch wel een beetje zorgen te maken nu.

de klachten op dit moment zijn: wazig zien, licht in me hoofd als of alles langs je heen gaat, hoofdpijn, eiwitten in me urine, te hoge bloeddruk.

Zijn er dames die dit herkennen???

Zal me vast zorgen maken om niks (hoop ik)

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Hopelijk is het geen zwangerschapsvergiftiging. Sterkte!

3. sharonchayenne

Jul 2, 2014
    56
    3
    8
    hoop het ook niet, dank je

4. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Dat zijn wel hele typische klachten hoor die je beschrijft, en natuurlijk helemaal als er al eiwit in je urine wordt gevonden.
    Alleen maar goed dat je morgen weer een controle krijgt, lijkt mij noodzakelijk. Sterkte!

5. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

O jee, dat is schrikken. Fijn dat ze je goed in de gaten houden. Sterkte, ik hoop dat het mee valt.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Het kan beginnende zwangerschaps vergiftiging zijn maar dat kan soms nog best lang gerekt worden als je er op tijd bent. Neem je rust en eet zo gezond mogelijk. En loop iedere dag een half uur buiten rustig maar wel een frisse neus en beweging.

Hoop dat het allemaal meevalt voor je.

Succes

7. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Ik heb afgelopen zondag een gelijksoortige ervaring gehad. Ik had heftige steken in mijn bovenbuik, hoofdpijn, afwezig. Mijn vriend heeft de vk gebeld omdat hij het niet vertrouwde. Toen ze kwam, bleek mijn bloeddruk 140/100 te zijn, dus moest naar het zkh.

In het zkh aan de CTG gelegen, bloed en urine onderzocht en wederom bloeddruk gemeten. Daar bleken alle waardes weer normaal te zijn.

Maandag terug naar vk geweest om bloeddruk opnieuw te controleren en die was weer stabiel en gezakt naar normaal niveau. Maar omdat ik nog steeds klachten had, dan toch maar urine controleren op eventuele blaasontsteking.

Dinsdagochtend bij de HA mijn urine ingeleverd en daarin was mijn eiwit verhoogd. Dus weer naar het zkh voor nader onderzoek. Alle uitslagen waren normaal op de eiwit in urine na.

Toch loop ik nog steeds thuis en moet het gewoon in de gaten houden, omdat ik nog steeds klachten heb. Alleen zolang er geen andere waarden veranderen, kunnen ze niet zoveel doen. Ik heb begrepen dat eiwit in de urine niet de belangrijkste graadmeter is. Dit kan namelijk al komen door afscheiding. Dan hadden ze bijvoorbeeld via een katheter moeten afnemen om een echt schone plas te hebben.

Ik maak me verder niet zo'n zorgen en houd in de gaten dat mijn klachten niet nog erger worden. Zodra ik merk dat het wel het geval is, dan trek ik weer aan de bel.

8. sharonchayenne

Jul 2, 2014
    56
    3
    8

wat zijn verder je klachten als ik vragen mag?

9. sharonchayenne

Jul 2, 2014
    56
    3
    8
    hoop ook dat het meevalt nog steeds niet bij de vk geweest die zit vast in een bevalling dus moest ik wachten tot ze me belt en me kan zien.... afwachten dus, lopen doe ik iedere dag wel buiten om mijn dochter naar school te brengen en op te halen

10. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Nu ben ik nog steeds afwezig (raar licht gevoel in mijn hoofd), duizelig, hoofdpijn, misselijk en weinig energie om wat te doen.

11. sharonchayenne

Jul 2, 2014
    56
    3
    8

heel herkenbaar op dit moment

Share This Page