Medicatie bij opstipatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Victoria25, Feb 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Victoria25

Feb 1, 2011
    47
    0
    0
    Hallo,

Ik heb vaak al last van (lichte) obstipatie, maar gebruik eigenlijk geen medicatie daarvoor.
    Nu ik probeer zwanger te raken, ben ik bang dat deze obstipatie erger wordt. Welke medicatie raden jullie aan om te gaan gebruiken tegen obstipatie?

Ik vind het fijn om eindelijk eens een site te vinden, waarbij je al je vragen en onduidelijkheden kwijt kunt en die beantwoord worden door professionals! Echt super wat jullie doen!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Victoria25.

Het kan inderdaad dat de klachten verergerd worden in de zwangerschap.
    Gebruik pas iets als je er last van krijgt, want het kan namelijk ook in de zwangerschap dat ontlasting beter gaat.
    Let op je voeding: veel drinken, fruit, vezelrijke voeding bruinbrood e.d, geen bananen.
    Evt. kun je roosvicee laxo gebruiken

Groetjes Ineke.

3. Victoria25

Feb 1, 2011
    47
    0
    0
    Hallo,

Ik heb vandaag bij de kruidvat en de AH gezocht naar Roosvicee Laxo, maar kan het niet vinden.
    Waar kan ik dit kopen? (Zit het ook gewoon in een fles, als de andere Roosvicee sappen...?)

Groeten

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Victoria25.

Het zit inderdaad gewoon in een fles.
    Dan heeft niet elke AH en kruidvat het in het schap staan. Informeer dan even bij de apotheek.

Groetjes Ineke.

Share This Page