Gbs (streptokokken b)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liz, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Jeetje dat is schrikken, gelukkig is alles alsnog goed afgelopen. Liep jij ook met langdurige gebroken vliezen?

2. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi meiden,
    Dit is mijn eerste kindje en heb ook een GBS bacterie. Ik heb de indruk dat de medici zich bij mij niet zo druk maken. Ik moet bij om en nabij 36 weken mijn urine laten controleren. Ze gaan dan kijken of de bacterie in mijn blaas aanwezig is. Mocht dit niet het geval zijn,dan krijg ik geen antibiotica toegediend tijdens de bevalling. Zit het er wel dan zal ik een "antibiotica-scherm" krijgen.
    Mocht ik bevallen zonder antibiotica,houden ze je kindje dan wel extra in de gaten na de geboorte? Ook lees ik hier over vroeggeboorte bij GBS. Is dit echt een verschijnsel daarvan? Nu ik dit topic zo lees vind ik het jammer dat ik niet beter ben voorgelicht....

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik ben ook draagster van de GBS bacterie. Niet in de urine, maar vaginaal. Bij mijn vorige bevalling hebben ze niets ermee gedaan, is overigens ook allemaal goed verlopen. Ze zullen deze bevalling ook wel niets doen.

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Om vroeggeboorte moet je je ook niet druk maken...het kan voorkomen...maar hoeft helemaal niet...mijn eerste zwangerschap heb ik ook gewoon helemaal voldragen..ik wist niet dat ik draagster van de gbs bacterie was..
    Bij mij hebben ze met 16 weken een urine test gedaan en daaruit bleek dat de bacterie bij mij actief is en met 36 weken moet ik idd ook nog een keer een test doen maar ik moet sowieso met antibiotica bevallen omdat ik onder risicogroep behoor vanwege de eerste bevalling (langdurige gebroken vliezen). Ik weet niet of ze jou kindje nog extra in de gaten houden na de bevalling, ik zou dat nog wel ff aan je vk vragen..

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Word je verder er niet op getest dan met 36 weken? Ik zou toch voor alle zekerheid vragen aan de vk hoe of wat..

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Nee ,ik merkte sinds de ochtend dat ik vruchtwater verloor. Verloskundige is toen geweest en die constateerde idd een scheur in de vliezen. Vrijwel direct begon toen ook de bevalling. Dus de bacterie heeft heel snel kunnen toeslaan.

7. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Overigens is er nadien tegen mij gezegd, gezien de scheur in de vliezen en de actieve bacterie. Dat ik evt bij een 3e sowieso preventief met AB zou moeten bevallen. Ongeacht of de bacterie actief of niet zal zijn.
    Inmiddels kan ik helaas geen kinderen meer krijgen, maar weet ook niet of ik dan nog wel zo onbezorgd in de zwangerschap zou kunnen zijn.

Deel Deze Pagina