kans op zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kleine22, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine22

kleine22 Lid

11 jun 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 kleine22, 17 sep 2014
    Laatst bewerkt: 17 sep 2014
    Hallo!

Ik heb een vraagje. Ik ben niet bezig om zwanger te worden, maar maak me toch beetje zorgen. Ik slik de pil heel erg trouw, en had hem nu 1x doorgeslikt. De 4e week dat ik de pil slikte begon ik 8 dagen heel licht te bloeden, ik werd er gek van en heb dus die 5e week een stopweek van 4 dagen gehouden. Ben toen beetje ongesteld geweest. Na die 4 dagen stoppen ben ik weer gaan slikken, maar bleef nog zeker 5 dagen licht bloeden. In die periode met licht bloedverlies heb ik seks gehad. Het bloedde stopte na die 5 dagen. Daarna 2 dagen geen bloed en toen 1 dag weer wel. Na die dag weer 6 dagen niet. En nu... bloed ik weer! Terwijl ik over 6 dagen dus pas mijn stopweek heb.
    Waar ik mij erg zorgen om maak is of de pil misschien al die tijd niet gewerkt heeft, ondanks het trouwe slikken, en dat ik misschien zwanger ben geworden en dat de laatste bloeding van de bevruchting kan zijn?
    En kan ik na 2 weken slikken ook een stopweek houden of kan ik beter trouw de strip afmaken? En hoe kan het sowieso dat ik ineens zoveel tussentijdse bloedingen heb? En.. door al die bloedingen zou ik niet weten wanneer ik een zwangerschapstest kan doen? Heb ook vlagen van misselijkheid, dat begon de dag na de seks al.
    Ik hoop dat ik dit mocht vragen, ik weet niet waar ik anders snel terecht kan. Door verhuizing is mijn huisarts te ver, en heb nog geen nieuwe. Vandaar.., bedankt alvast

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kleine22,

tuurlijk mag je hier je vraag stellen! Ik kan je er helaas alleen geen heel duidelijk antwoord op geven.
    Maar wel dat je bij doorslikken altijd doorbraakbloedingen kunt hebben. Wil niet zeggen dat de pil meteen minder goed werkt. Als ik meereken heb je gemeenschap gehad in de 9 dagen na het begin van je zelf ingebouwde stopweek. Als je toch een eisprong hebt gehad, denk ik dat die later is geweest dan die 9 dagen. Het bloedverlies is denk ik niet zo relevant, maar wel irritant en afleidend.
    Misselijk van een zwangerschap word je eigenlijk nooit op de dag van bevruchting, dus misschien is dat meer spanning nu?
    Als je wilt testen, dan moet je dat doen vanaf 14 dagen na de gemeenschap waarvan jij denkt dat dat wel eens tot een bevruchting heeft kunnen leiden.
    Precies kan ik je ook niet helpen, maar hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina