Hallo, ik maak me een beetje zorgen over mijn bloeduitslagen. ten eerste is gebleken dat ik rhesus d negatief ben. De verloskundige heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken zolang mijn lichaam maar geen antistoffen aan maakt. aangezien ze nogal wat dingetjes vergeten heb ik daar mijn twijfels over. ik zou gister een vingerprik krijgen om te kijken of mijn ijzervoorraden op peil zijn. Ook vergeten. Nou heb ik mijn bloeduitslagen zelf zitten doorlezen en er staat in dat mijn rubella 24 is. dat resultaat is afwijkend. De verloskundige heeft daar niets over gezegd. Moet ik me zorgen maken, of kan dat geen kwaad?
hoi ik kan je gerust stellen hoor, er is inderdaad niets aan de hand. Rubella 24 is prima, je bent voldoende beschermd tegen rode hond. Rhesus negatief is ook niet erg. Er zal worden onderzocht of je kindje pos of neg is en als het pos is dan zul jij een injectie krijgen die voorkomt datje antistoffen gaat maken. Waarschijnlijk is je ijzergehalte al mee geprikt in het algehele bloedonderzoek. Mirjam