Hoihoi! Ik ben op het moment 21 weken zwanger, en zoals vele heeft de griep me gevonden . Sinds 2 dagen heb ik koorts/verhoging, en dat vind ik een beetje eng. In hoeverre kan dit kwaad voor de baby? Ons meisje is nog met zo bewegelijk als anders, en heb naar mijn idee ook geen harde buiken o.i.d. Alleen als ik me heel akelig voel slik ik paracetamol, om mijn temperatuur te verlaten en hoofdpijn te verminderen. Zó frustrerend.. ik ben nooit ziek, en net nu ik zwanger ben sinds jaren weer koorts.. Iemand tips / advies / ervaring ?
Hier ook verkouden / griep. Zit niet zoveel anders op dan uitzieken.. af en toe paracetamol en rustig aan doen helaas!
Ik ben nooit ziek echt nooit en heb nu sinds ik zwanger ben 2x buikgriep gehad incl. Koorts en een keer de gewone griep met koorts. Ik baal zo enorm, dit net nu alles in aanleg is. Maar ook hier verander ik niks aan. Uitzieken en idd temp laag houden met paracetamol.
Mijn gyn vertelde me dat griep niet gevaarlijk is voor de baby, maar dat je als zwangere wel een stuk zieker wordt en dus echt moet opletten voor te hoge koorts/uitdroging etc. Beterschap!
Ik ben ook echt nooit ziek maar vanaf 6 weken zwangerschap mega verkouden en koorts en tot overmaat van ramp kreeg ik woensdag nacht buikgriep. De hele nacht moeten spugen. Dacht eerst dat het een kwaaltje was ofzo schrok me rot, de dagen/weken daarvoor was ik ook misselijk maar na die nacht ben ik niet misselijk meer geweest en voel ik me best goed alsof ik er gewoon al een week tegen aan zat te hikken ofzo Als het goed is kan het allemaal geen kwaad zolang je rustig aan doet en blijft eten en drinken.
Hier ook buikgriep gehad, dat heb ik echt nooit! En als ik het heb, 1x spugen en klaar... Nu kon ik de hele nacht om t half uur gaan rennen Bizar dat we dan ineens zo vatbaar zijn als we zwanger zijn
Hier met 34 weken terrorgriep gehad, heb ook nierstuwing (buscopan infuus gekregen) dus dat kwam er ook bij. Maar ben ook opgenomen vanwege hoge (40 graden) koorts en heb preventief antibiotica gehad en virusremmers. Uiteindelijk bleek na kweek idd influenza A (dus griepvirus). Met echt hoge koorts en heel ziek voelen zou ik wel even aan de bel trekken.
Ik ben op een griepje na ook nooit ziek. Nu 2 antibioticakuren verder omdat ik een luchtweginfectie had met ook hoge koorts. Had het liever op eigen kracht uitgeziekt maar had helaas geen keus.