Ons schema voor onze keine meid is 7:00 10:00 13:00 16:00 19:00 22:30 Nacht Alleen ik moet haar vaak echt wakker maken om te voeden en dan vertikt ze het soms om te eten want ze valt dan weer in slaap hihi. Dus verschuiven de uren.. Wat zouden jullie doen gewoon laten slapen of wakker maken. Ze zit nu op 80 cc per voeding dus 7 x 80 cc 560 cc Met 6 voedingen zit ze op 6x 80 480 cc dus dat is op zich ook wel genoeg.
Ik vind haar persoonlijk nog te jong hiervoor. Als je nu merkt dat ze die fles weinig drinkt, dán zou ik t gaan overwegen..
Jeetje, wat een slaapkop, dat ze nu al doorslaapt zeg! Verder, tja lastig. Ik weet niet hoe zwaar je kleine is? Mijn meiden zaten toen ze overgingen op flesvoeding gelijk al op 6 flessen (waren toen 2,5 week) en waren vrij licht, nog onder de 3 kilo... en dat was toen prima.
Vind het echt moeilijk ze weegt nu 3420 gr.. Ben allemaal zo bang dat ze iets te kort komt dus alle advies is welkom!
denk dat je het gewoon even moet houden zo...ze moet het ritme(schema) ook nog even erin krijgen. Ik ben hier met 3 weken over gegaan op 5 flessen overdag en 1 snachts en met 4/5 weken de nachtfles eraf. ik kon het hier merken doordat kya steeds langer na de fles wakker bleef en dus uiteindelijk net een uurtje/halfuurtje voor de fles in slaap viel....en als ik haar dan weer wakker maakte was het huilen geblasen...
Je kunt ook eens proberen haar zelf te laten komen voor een fles. Ze is nog erg jong zie ik in je banner. Ik heb zelf ook met onze dochter in het begin een "ritme" van vaste tijden geprobeerd erin te krijgen, was ook erg bezorgt en zat alles op te schrijven van iedere fles. Hoeveel ze kreeg, hoeveel ze daarvan over hield en altijd maar rekenen. Maar uiteindelijk bepaalde zij zelf haar ritme en verschilde de voedingstijden zeker tot ze een week of 4 was. Ik probeerde overdag er niet langer dan 4uur tussen te laten zitten. Meestal als het dan weer bijna 4uur later was dan zat ik al op de klok te kijken maar ze kwam uiteindelijk zelf. Nu sinds een week of 2 heeft ze een vast ritme gekregen, kan wel eens een uurtje verschil in zitten maar ze gaat ook vlot weer terug naar de oude tijden. Zolang ze maar niet meer dan een liter kunstvoeding krijgen is alles prima. Groetjes Hammy
mijn kraamhulp vertelde me dat babies die eerste maand niet langer dan 7 uur tussen de laatste en de eerste voeding mogen hebben zitten. Dit voor de suikerspiegel in het bloed. Doordat die te laag kan zijn dan, word je kindje ook suf (kan hè hoeft niet) Als je je uk toch moet wakker maken voor een voeding zou ik proberen om haar savonds de voeding wat later te geven of smorgen eerder wakker te maken. Voor de rest regelt t eigenlijk allemaal vanzelf
hoi meiden. ik merk ook dat tara om 22.30/23.00 erg moeilijk wakker te maken is,uiteindelijk lukt het wel,en drinkt ze ook wel.maar nu is het zo dat ze toch weer 3/4 uurtjes later komt.zou ik haar nu is proberen om te laten slapen vanavond en dan kijken wanneer ze komt?of zou ik haar toch echt wakker maken,ook al komt ze 4 uurtjes later weer? liefs linda
Ze vertelde mij dat je binnen zes uur voeding moest geven dus als ze bij 4 uur komt moet dat goed zijn lijk mij.. Moeilijk allemaal he je wilt toch het beste voor je kleintje..