De ongeïnteresseerden mogen mijn namentopics wegklikken! Ik plaats hem even in een nieuw topic. Bij mini O hadden we ook nog Moby als uniseks naam op de lijst staan in het begin. Vind ik ook nog steeds niet verkeerd en dit kan voor beiden. Ik hoorde het ooit in Londen voor een meisje en dat was echt een heel leuk persoon qua voorkomen. Ik heb daar dus geen associaties mee verder qua boek, film of zanger. Als ik zo moet denken dan is mijn oudste een roltrap, lift of zanger. De middelste een Russisch kunstenaar of een Haagse fotograaf. De jongste een Britse zanger of Finse ex-F1 coureur Wat vinden jullie daarvan? Probeer het even los te zien van andere personen Ik vind het leuk dat de M en de O erin terug komt!
Ik moet ook denken aan Moby Dick. Vind de naam ook alleen passen bij een kind. Voor een volwassene vind ik ‘m te kinderlijk.
Haha laatst zei iemand dit ook over de naam van mini O. Ik kan me dat ergens ook voorstellen omdat ik bij die naam nu natuurlijk ook een kind zie. Maar je groeit natuurlijk ook met een naam mee!
Ik voel me aangesproken Maar ik zeg niet doen. O.tis en M.ika zijn voor mij gewoon voornamen welke daarnaast ook iets anders zijn (een merk liften en een beroemde zanger). Maar Moby is echt alleen Moby Dick voor mij.
Mag hoor, verschillende meningen daar vraag ik ook om en helpt alleen maar in de komende 8 maanden min een beetje.
Volgens mij ben ik een van de weinigen die die associatie níet per se heeft. Dus dat anderen dit wel hebben vind ik geen reden om m van de lijst te knallen
Ik ken een man die Moby heet en had niet meteen de associatie met Moby Dick vreemd genoeg. Het went vanzelf. Voor een meisje vind ik het niets.
Dit. Maar als dit voor jullie de naam is: gewoon doen. Al zou ik het zelf al helemáál niet aan een meisje geven. Gefeliciteerd met je zwangerschap @Nina Sanders !
Ik heb gelijk de associatie met de zanger. Ik kan denk ik wel wennen aan de naam bij een jongetje, bij een meisje wordt het al wat lastiger.
Ik ken geen zanger net de naam Moby? En aan Moby Dick denk ik helemaal niet. Ik vind het wel een normale naam, maar ik zie er geen meisje bij. Ik zou een jongetje verwachten. Ik vind hem prima passen in jullie rijtje bij boy nummer 4. Ook de combi O1 en M1 hoor je vaker, O2 en M2 zijn bijzondere namen. Maar bij girl 1 zou ik een andere namen kiezen ik heb leukere namen voorbij zien komen in je lijstjes.
Eerste associatie is Moby Dick. Daarna denk ik inderdaad aan de zanger, maar dat is niet heel verkeerd wat mij betreft. Voor een jongen zou ik er wel aan kunnen wennen. En voor een meisje uiteindelijk ook wel natuurlijk, maar daar zou ik wel van opkijken. Vind je Lody misschien nog wat?
Ik vind het helemaal niks.. Maar wij hebben zo ie zo een hele andere smaak qua namen dus weet niet of mijn mening dan representatief is.. Ik associeer hem dan niet meteen met Moby Dick.. wel met die zanger maar dat vind ik geen reden om hem niet te geven. verder vind ik het een jongensnaam.. maar altijd gaan bij een naam die voor jullie wauw is natuurlijk! Maar je hebt nog even zie ik! Gefeliciteerd trouwens