Geïrriteerd door partner

Discussie in 'De lounge' gestart door love22, 4 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wat zijn mannen toch erg, haha. Ik moet hier ook alles doen voor verjaardagen en feestdagen.

    Drinken halen moest ik er inderdaad ook aanleren met grapjes. "Dankjewel" (als ik niks kreeg). Nu vraagt ie het meestal wel.

    Ik kan nu heel veel niet meer, dus hij moet veel doen. Dat gaat echt met gezucht en gemok van zijn kant. Hij presteerde het laatst om tegen mij te zeggen toen we op de bank zaten "anders sta je zelf een keer op?". Uhm... ik loop 2 babies met een zooi vruchtwater mee te sjouwen met bekkeninstabiliteit. Maar is goed joh. :rolleyes: Die bedankjes nodig hebben herken ik ook. Hij gaat gerust chagrijnig doen als ik het een keer niet zeg. Terwijl ik zelden een dankjewel hoor. Achja.

    Hij doet wel veel hoor (voor zijn doen dan). Elke dag kind uit bed halen, in bad doen en naar bed brengen. Kattenbakken schoonmaken. Vuilnisbakken legen. Was doen. Maar soms....haha. Maar blijft mijn vent en ben gek op hem.

    Wat anderen ook al zeiden: je bent toch ooit verliefd op hem geworden. Dus zeg hem wat je dwars zit en probeer het ergeren niet te laten overheersen.
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.982
    18.681
    113
    Wij vragen dat ook nooit aan elkaar. Zou ook niet weten waarom dat zou moeten eigenlijk? Dat hij dorst heeft wil niet zeggen dat ik dat ook heb (en vice versa). Kinderen net zo, het is hier in huis in principe gewoon zelfbediening.

    Als je je druk maakt om zoiets is er m.i meer aan de hand in je relatie.
     
    Zonnestralen, Neuzeke en heidiane vinden dit leuk.
  3. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    6.984
    7.023
    113
    Mijn man behandelt mij als een koningin en ik hem als koning. Hij heeft nu al 10 cadeautjes onder de boom liggen voor mij en ik voor hem.
    Hij verzorgt mij al weken in verband met extreme misselijkheid zwangerschap. Hij doet het volledige huishouden. En hij doet alles met een glimlach omdat hij het voor mij over heeft.
    Hij bedankt mij elke avond voor het koken en ik hem als hij het doet.

    Wij zien elkaar en onze relatie niet als vanzelfsprekend. We waarderen elkaar en spreken dat elke dag uit.
    Hoe het op mij overkomt, vind je man het allemaal wel gemakkelijk. Alsof hij geen moeite hoeft te doen om jou bij zich te houden. En waarschijnlijk klopt het, want je pikt het en bent nog steeds bij hem.
     
    Kat1981, Zeebra, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. love22

    love22 Lid

    18 apr 2007
    44
    2
    8
    Bedankt voor jullie reacties. Ja ik ben nog steeds bij hem. Er is hier helaas niks veranderd, het is al jaren zo. Erover praten helpt niet, hints niet, humor niet. Hij vindt het gewoon normaal om mij zo te behandelen. En ik steeds minder. Het is niet alleen Sint of drinken inschenken, hij doet gewoon helemaal niks met en voor de kids. Trekt altijd zijn eigen plan. Wel achteraf zeggen wat allemaal niet goed is. En verder nog steeds workaholic. Ik trek het gewoon steeds minder. Ook omdat ik zorgen heb om mijn ernstig zieke moeder. Ik vind weggaan een te grote stap. Wat ik al zei ik wou het even kwijt en twijfel soms aan wat wel of niet normaal is.
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Wat is jou rol in deze dynamiek?
     
    Neuzeke, Zeebra en wishfulthinking vinden dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Wat normaal is maakt niet uit, niks is ‘normaal’. Wat is jouw behoefte, daar gaat het om.
    Want zoals je ziet is het klinkt het mij niet abnormaal in de oren, want ik heb een soortgelijke man (en ik heb dus geaccepteerd dat ie bepaalde dingen niet doet)
    Maar een ander vind het niet normaal, die doen veel meer samen.
    Mijn behoefte aan ‘samen’ is (kennelijk net als die van jou) niet groot genoeg om het gebrek eraan in de relatie een dealbreaker te vinden. Want mijn man heeft heel veel andere positieve dingen.
    Dus daarom vroeg ik ook aan je: waarom ben je nog bij hem? Wat zijn zijn positieve kanten? Soms helpt het mij namelijk om over de teleurstelling heen te komen om te kijken naar wat ik zo aantrekkelijk in hem vind.
    Want dat je af en toe teleurgesteld bent, of op een andere reactie gehoopt had, snap ik helemaal.

    Heel veel sterkte met je moeder.
     
  7. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Hier regel ik ook alles voor de feestdagen. Maar wanneer ik vraag of man iets wil doen dan doet hij dat wel. Ik moet hem gewoon duidelijke instructies geven. En niet omdat hij het niet kan maar hij weet niet wat ik in mijn hoofd heb zitten qua planning en ideeën natuurlijk.

    Dat terzijde lees ik je laatste post nu en is het duidelijk dat dit om veel meer gaat. Tegelijk lees ik ook dat jij het misschien niet duidelijk genoeg aangeeft, hij misschien niet wil veranderen en je ook geen verdere stappen wilt ondernemen.
    Tsja dan ben ik hard. Suck up and endure it.
    Heel naar om te lezen misschien maar als jij er niets van zegt of er wat aan doet zal er nooit iets veranderen. Het kan misschien nu even opluchten dat je hier van je af kunt schrijven maar ook dat houd een keer op.
    Ik hoop voor jou dat je er ooit je schouders onder kunt zetten en hem een figuurlijke schop onder zijn kont kan geven.
     
  8. love22

    love22 Lid

    18 apr 2007
    44
    2
    8
    Mijn rol is voor mijn gezin zorgen inclusief voor mijn man. Proberen uit te leggen wat me dwars zit, telkens weer opnieuw. Ik probeer ook alles te overleggen hier en zo goed mogelijk te regelen. Oh ja en ik doe ook wel eens wat fout. Dit in contrast met een man die vooral voor zichzelf leeft. Dus ja ik weet niet wat ik dan nog anders moet doen.
     
  9. love22

    love22 Lid

    18 apr 2007
    44
    2
    8
    Ik snap je reactie wel, ik moet er mee dealen. Ik doe er juist wel vanalles aan. Maar niets helpt. Hij leeft voor zichzelf en is totaal niet betrokken bij zijn gezin. En soms zit me dat meer dwars dan anders dus.
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Werk je inmiddels al wel of ben je nog steeds tbm? Je gaf destijds aan dat je het behoorlijk zwaar vond met de kids 24/7 en geen ruimte om iets te doen.

    Ergens zal het toch wel werken, aangezien dit probleem al jaren speelt. Iets wat zo door gewoonte erin is gesleten is lastig te doorbreken wanneer er niets veranderd. En nu kun je denken. Hij moet veranderen vind je, maar je kunt beter kijken naar de dingen wat je anders wil en hoe jij daar iets in kan veranderen. Sowieso moet ik heel eerlijk zeggen dat elkaar veranderen in een relatie ik daar echt tegen ben. Je aanpassen, natuurlijk. Maar iemand is wel zoals die is en dat geldt voor beide.
     
    Zonnestralen en Eppo82 vinden dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Hij zal niet veranderen, het is dus aan jou of jij dit allemaal wil accepteren voor de rest van je leven.
    Ik had allang mijn koffers gepakt want ik zou met zo'n man niet kunnen en willen leven. Ik snap dat het moeilijk is want je hebt een leven samen, en kinderen samen. Maar wat is dat waard als je zo ongelukkig bent? Je moet je leven doorbrengen met mensen die goed voor je zijn, die je respecteren, waar je gelukkig en blij van wordt. Je man is daar niet (meer) één van, en - gebasseerd op zijn gedrag en houding van de afgelopen jaren - zal dat ook niet gebeuren.

    Sterkte
     
    liefkleintje, Philou, Shay25 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Met de dynamiek bedoel ik iets anders, heb je al eens gekeken wat jouw aandeel in dit geheel is? Want je man zorgt bij jou voor een gevoel van ongezien voelen, maar jij hebt daar ook je eigen aandeel in. Jij houd dingen ook instant je kan niet van hem verwachten dat hij veranderd als jij ook niet kritisch naar jezelf kijkt.
    Ik weet niet hoe je zo’n gesprek voert maar als jij vertelt wat jij allemaal doet en wat hij allemaal niet doet heb je geen gelijkwaardig gesprek maar een monoloog met jezelf.
     
    Roanna, Philou, Iertje81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    Hier heb ik alles voor 4/5dec gehaald maar dat is niet dat ik dat moet maar gewoon omdat ik dat op mij neem. Daarentegen heeft hij wel voor beide kids zelf wat gekocht en voor kerst al iets voor mij heeft gehaald terwijl dat niet zo gecommuniceerd is maar uit zichzelf komt. Super lief. Hij doet overigens in het huishouden ook genoeg. Beide werken is beide het huishouden.

    Kijk je kan dingen verwachten van je man maar
    1. Weet hij ervan(is er samen over gecommuniceerd of doe jij dit al jaren regelen)?
    2. Zit het in hem of ben jij er beter in?

    In een relatie is het geven en nemen en jah sommige dingen zou je moeten accepteren en je eigen plan trekken als er niet te communiceren valt en anders je conclusies trekken.

    Waar is je man wel goed in?
     
  14. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    Hier word je duidelijk niet gelukkig van. En blijkbaar komt er geen verandering in als je met hem praat.

    Dan heb je 2 keuzes. Of accepteren dat dit zo is of actie ondernemen(relatie therapie?)

    Ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten. Ik heb voor mij zelf gekozen. Samen leven met iemand waar je bepaalde verwachtingen van hebt maar dit toch niet gebeurd, het bracht alleen maat teleurstellingen en verdriet....dan liever alles alleen doen. Aan jezelf weet je tenminste wat je hebt. Beste keus geweest destijds. En uiteraard ging dit niet over 1 dag ijs, je probeert altijd het te laten werken. Maar het moet wel van 2 kanten komen!

    Sterkte!
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  15. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad denk ik maar net wat je verwacht van elkaar. En wat je belangrijk vindt. Ik doe hier zelf altijd alles eigenlijk. En ik vind dat niet erg en krijg er ook een voldaan gevoel van. Voor 5 minuten dan met 2 kids en 2 honden :roflmao:. Maar als ik hem vraag iets te doen verwacht ik wel dat dat zonder te zeuren gaat. Dus huishouden, alles regelen, boodschappen etc. Dat doe ik. Ik ben ook redelijk een control freak. Als hij eerst de vloer gaat doen en dan stoffen krijg ik gewoon echt een error. Dus laat maar. Complimentjes zijn er niet en verwacht ik niet. Waardering komt op zijn manier, een of 2 keer per jaar met een bosje bloemen. Zou ik het soms fijn vinden als hij uit zichzelf meer doet? Ja. Maar is het mij het waard dat ik me er continue aan erger en moet blijven vragen? Nee. Hij is ook gewoon super verwend opgevoed en dat speelt ook mee denk ik. Ik vind het wel prima zo. Ik pak wel drinken als ik dorst heb. Als ik hem vraag iets te pakken doet hij dat wel. Ik maak me vooral niet zo druk. Wordt het niet leuker van :p
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Wat is in grote lijnen wat je mist. Hier heb ik wel eens het gevoel onzichtbaar alles op te lossen. Dat is dan ook mijn probleem en probeer ik dan bespreekbaar te maken. Ik weet dat wat ik doe goed is en veel voor anderen en voel dan ook dat ik te weinig voor mezelf heb gedaan. Dat is dan weer waar ik zelf aan ga werken. Als ik beter in mijn vel zit kan ik de andere kant ook beter aan. Relatie is op en neer en dat hoort ook wel bij het leven al is het soms niet leuk!
     
  17. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Is dit de rol jij ook wilt hebben? Ongeacht of het noodzakelijk is.
    Wat wil jij in dit leven met jouw gezin?
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik wacht tot ie zit :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dubbelgeluk, Liana84, Anna009 en 15 anderen vinden dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Jij bent echt goed. Heb ik al vaker gezegd. Wij zoeken nog Jeugdbeschermers ;)
     
    Roanna, Chelsey88, Lies1611 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.857
    4.933
    113
    Zíet hij zelf wel wat hij (niet) doet? Mijn man dus niet, hij heeft adhd en daardoor zíet hij het gewoon echt niet. Hier regel ik dus bv ook pakjesavond, want hij vergeet het gewoon volledig - het is geen onwil, maar dat soort ‘extra’s’ zitten gewoon absoluut niet in zijn systeem. Ik regel bv ook spullen voor een feestelijk ontbijt voor mijn eigen verjaardag en voor moederdag, want dan weet ik dat ik iets krijg en het gezellig kan maken. Ik heb een keer demonstratief niks gedaan en dat ook van te voren aangegeven… dan is het eenvoudig; hij heeft het overzicht niet en ik ben teleurgesteld omdat er niks is. Ik kies er dus voor dit zelf te regelen, dat is voor mijzelf fijner (geen teleurstelling) én ik belast hem niet met iets dat hij gewoon niet kán.
    Ik heb eerder (we zijn ruim 20 jaar samen nu) echt wel eens het geprobeerd te forceren, op allerlei punten, hem proberen te laten inzien wat er moet gebeuren etc. Dan zadel ik hem op met ongelooflijk veel stress. Dan raakt hij geïrriteerd, verloopt alles alsnog chaotisch, gaan er dingen echt mis (zoals overzicht verliezen op momenten dat het noodzakelijk is, bv zichzelf per ongeluk buitensluiten thuis, allerlei dingen vergeten etc) en heeft niemand er iets aan.

    En qua bv drinken voor de ander pakken… ik denk dat ik dat juist vaak vergeet, ook geen onwil :) Hier pakken we eigenlijk altijd ons eigen drinken.
     

Deel Deze Pagina