geïrriteerd

Discussion in 'De lounge' started by ashleyp, Aug 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Sorry hoor dames maar ik moet even gal spuwen.

Ik heb vanmiddag een topic geopend over een vriendin waar e.e.a. is gebeurd. Mijn vriendin is hier erg verdrietig om en ik voel mij heel rot omdat ze zo verdrietig is. Ze is zelf niet lid van een forum en ik heb voor/met haar een verhaal gedaan. Zij wou haar verhaal ergens kwijt en ik vond het fijn om even van me af te kunnen schrijven.

Vervolgens een hele tirade dat ik privacy gegevens van andere mensen deel etc.

Zijn de dames op ZP tegenwoordig echt zo kortzichtig? Of, er word ruzie gemaakt, of er word een hoop commentaar gegeven.

Het is dus in niemand opgekomen dat ik niet zomaar privacy gegevens deel maar dit samen in overleg met die vriendin is gegaan?

Ik vind het echt jammer van het forum dat er tegenwoordig heel snel een belerende / betweterige of geiriteerde toon in een topic komt terwijl de TS alleen om raad vraagt of even van zich af wil schrijven.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Er zitten hier heel veel moraalridders op het forum. Je kunt hier bijna niks delen met anderen zonder meteen aangevallen te worden.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik heb je topic niet meegekregen, maar misschien (gewoon om enige discussie cq. verkeerde interpretatie te voorkomen) even erbij vermelden dat het in overleg met je vriendin is dat je hier een topic hebt geopend? Nogmaals, ik heb verder geen idee waar het topic over ging (behalve dan dat het iets met je vriendin was).

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Was misschien verstandiger geweest inderdaad. Heb ik helemaal niet bij stil gestaan.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Als je dat er direct bij had gezet,....

Maar goed, ik zou het nog steeds niet prettig vinden dat een vriendin over o.a. mijn sexleven dingen vertelt. Dat is zo persoonlijk.
    Je kan het ook zo zien, dat je gewaarschuwd werd of je hier overna had gedacht.
    Daarbij staan jouw gegevens wel breed uitgemeten bij je banner.

Daarbij gaf je aan dat je geen tijd had om te bellen, maar je zet wel een enorme lap tekst erop. In mijn optiek had je in de tussentijd met haar kunnen bellen ;).

Enniewee, sterkte dan maar!

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Als jij in je openingspost had aangegeven dat je vriendin op de hoogte was dat jij haar verhaal op een openbaar forum plaatst was er denk ik geen probleem geweest..

Snap zelf niet zo goed dat je nu zo gepikeerd reageert. Het had toch kunnen zijn dat je uit onnadenkendheid dat hele verhaal had geplaatst. Dit omdat je boos op haar ex-vriend bent, of omdat je er heel erg mee zit.

Mensen reageren nou eenmaal vanuit hun eigen situatie en op wat er in de openingspost staat. Ik denk dat het merendeel van de dames hier, ik ook, het niet prettig zouden vinden wanneer hun hele levensverhaal op internet staat.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Het is een anoniem forum, trek het je niet te veel aan ;)
    En tja, mensen kunnen op een forum niet verder kijken dan naar wat er geschreven staat, volgende keer dus even erbij zetten dat het in overleg is.

8. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jeetje dit had je toch ook wel in dat bewuste topic kunnen zetten??
    Ik vond jou te ver gaan in dat topic. Als je nu de info erbij had gezet wat je nu hier erbij zet (in een nieuw overbodig topic), dan had je hele andere reacties gehad. Dus niet zo ´miepen´ maar gewoon je andere topic even aan laten passen. Dat voorkomt een hoop irritaties. Bij iedereen.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Er is nog wel een verschil aan wat je verteld van het verhaal.

Als ik iets aan mijn vriendin vertel, en zij moet dat blijkbaar dringend kwijt omdat het haar zo dwars zit dat ze het op een openbaar forum kwijt moet, mag ze dat van mij doen in de trant van "mijn beste vriendin haar man gaat vreemd, ze zijn al zo lang bij elkaar en ze zouden bijna trouwen en ik vind het zo vervelend" [einde verhaal]... maar echt mijn levensgeschiedenis beschrijven tot aan wat er tussen de lakens gebeurd ... nee dat valt bij mij onder "in vertrouwen verteld" en eigenlijk volledig onnodige informatie om aan totale vreemden te delen. Het voegt helemaal niets toe aan je verhaal.

Ik vind niet dat je nu verontwaardigd moet zijn dat anderen aanstoot nemen dat je zulke prive informatie op het forum zet. Dat zij hier niet zit, betekent niet dat het niet op het internet terug te vinden is. Het is een openbaar forum hoor ... for all the world to see.

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Inderdaad, als je meteen in je opening had gezet dat je vriendin hiervan op de hoogte was dan was het anders overgekomen.
    Verder vond ik niet dat je een triade over je heenkreeg hoor, alleen deelde we allemaal de mening dat het nogal onhandig van je was om iemand zijn priveleven zo op een openbaar forum te bespreken. Vanuit dat oogpunt werd er gezegd dat je het bericht beter kan verwijderen.

11. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Nee dat gaat helaas niet omdat ik veel computerwerk doe en niet kan bellen omdat ik telefonisch constant bereikbaar moet zijn voor klanten die bellen. (ik werk op kantoor hoor voordat je andere ideeen krijgt:D)

12. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs

Dat aanvallen viel wel mee hoor.. ;)

13. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Nogmaals,

Zij wilde haar verhaal kwijt en ik wilde graag van me afschrijven. Ik heb mijn verhaal gedaan en zij heeft daar haar toevoegingen op gedaan. Ik heb gezegd dat ze zich opdirkt voor haar vriend... niets spectaculairs aan, ik zeg toch niet wel standje, wel speelgoed etc? Dat weet ik niet en hoef ik ook niet te weten en had ik dan ook zeker niet vermeld als ik het wel wist.

Ik weet ook dat wanneer iemand een topic opent dat je dan veel reacties krijgt, ook reacties die je niet wilt horen. Maar het had ook anders gezegd of gevraagd kunnen worden dat is mijn punt.

En ja, ik schiet snel in de verdediging als ik kritiek krijg.
    En ja, ik trek het mij aan omdat het op mijzelf is gericht.

Maar het enige dat ik probeer te zeggen is, is dat het tegenwoordig bij veel topics zo gaat (niet alleen de mijne) en dat is wat ik jammer vind.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik begrijp het nut van dit topic eigenlijk niet. Je hebt je eerdere topic laten sluiten omdat je de discussie wilde stoppen, maar begint de discussie hier opnieuw...? :(

Ik heb het verhaal verder niet gelezen hoor, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen, maar als je geen gezeur meer wil, helpt het niet om er zelf over door te gaan.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Valt reuze mee ... mij valt het weer op dat sommigen vinden dat wanneer de antwoorden niet in het straatje van de TS vallen, dat anderen dan meteen azijnzeikers zijn of bitchy. Of was je topic gestart met de woorden "alleen gelijkgezinden reageren svp"....

Wat jij met je vriendin afspreekt moet je zelf weten, ik persoonlijk zou het erg vinden, en anders had de vriendin lekker zelf een topic moeten openen hier ..

16. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Omdat het me hier niet uit maakt als er een discussie komt. Misschien wel een goed punt om over te discussieren, hoe men tegenwoordig de stemming op het forum vind. Alleen dat ander topic was heel persoonlijk en dat vonden we niet fijn dat daar een hele discussie op zou komen omdat dat niet de intentie van dat topic was.

17. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maar nergens heb je neergezet dat zij hiervan op de hoogte is en bijvoorbeeld naast je zit. Heel eerlijk gezegd krijg ik nu een beetje het idee dat je dit zegt om jezelf een beetje in te dekken... sorry als het niet zo is, ik vind het een beetje paniekvoetbal dit. Nogmaals excuus als het niet zo is. Jammer dat je het andere topic hebt laten sluiten, had niet gehoeven toch, ik bedoel als ze op de hoogte is?

Sterkte voor je vriendin.

18. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Arhg niet alweer hè... moet ik weer iedereen gaan lopen paaien met ijs zeker om de vrede te bewaren?

*loopt mokkend naar de vriezer*

Ok... wie wil?

19. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Jaa duuuuh! Alsof jullie echt totaaal anders hadden gereageerd als ze dat er bij zou hebben gezet... maak dat de kat wijs! Zo kan ik ook achteraf praten..

En schijnbaar vonden jullie het verhaal wel interessant genoeg om te lezen toch?
    Mensen mensen.

Je moet wat te doen hebben he..
    Zo ook ik!:p

20. Nati

Nati Niet meer actief

Ik heb je verhaal gelezen voor je het weggehaald hebt, maar het was inderdaad niet duidelijk dat je dit samen met je vriendin had geschreven. Veel van de reacties, die je kreeg over de privacy van je vriendin, snapte ik daarom wel.

Ik begreep al niet wat je met je vorige topic wou (vindt het trouwens ook ontzetten sneu voor je vriendin en heel fijn dat jij er nu bent voor haar!!) en dat gevoel heb ik nu ook weer eigenlijk... Wil je medelijden voor je vriendin, wil je je hart luchten (maar dan mag er kennelijk niet op gerageerd worden) of wil je tips hoe jij of je vriendin met deze situatie kunnen omgaan? :(

Share This Page