Geïrriteerde blaas!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tess83, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

    Ik had 1,5 week geleden ineens heel veel last van constante plasdrang. Met urine naar de HA gegaan, maar geen blaasontsteking. Nu is het af en aan, soms een ochtend last, soms dagen niet, nu weer de hele dag erg veel.

    Als ik heb geplast en ik sta op heb ik meteen weer drang, terwijl ik echt goed helemaal leeg plas. Als mijn blaas voller wordt lijkt het gevoel minder te worden, maar na het plassen is het meteen weer terug :(

    Ik word er een beetje moe van, zeker met een klas vol kleuters, waarbij je veel aan het bukken bent en ik niet steeds naar de wc kan rennen ;)

    Iemand die dit herkent of een tip heeft..?

    Alvast bedankt!!
     
  2. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ja hier ook erg irritant..
    Hier nu vierentwintig weken zwanger. Wel een paar keer tussendoor blaasontsteking gehad.

    Geen tips helaas. Ik probeer in de avond niet meer teveel te drinken anders ben ik in de nacht ook te vaak op de wc te vinden.
     
  3. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo

    Heeft de HA je urine zelf nagekeken? of is het op kweek gegaan?
    Bij zwangere vrouwen is het namelijk zo dat je vaak niet d.m.v. het strippen bacterien op spoort, maar dat er in een kweek wel degelijk iets wordt gevonden! Dus ik zou de urine weer naar de HA brengen en vragen of het op kweek mag. Ook kunnen cranberry's je wellicht helpen! is erg goed voor de blaas, en voldoende drinken! Succes!
     
  4. ijsbeer

    ijsbeer Actief lid

    14 feb 2014
    387
    0
    16
    Weet je hoe ze hebben getest? Misschien even overleggen met je huisarts? Ik heb begrepen dat protocol bij zwangerschap is dat urine zo wie zo op kweek wordt gezet maar dat niet altijd gebeurt.

    Bij mij kwam uit de dipstiscktest niets, onder de microscoop zagen ze echter bacteriën en uit de kweek bleek ik toch een blaasontsteking te hebben.
     
  5. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier ook 2x met de dipstick gedaan en 1x in het ziekenhuis op kweek.
     
  6. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het was met een dipstick inderdaad.. Ze zag wel wat bloed in mijn urine, maar geen uitslag van blaasontsteking.

    Ze gaf wel aan dat als ik na een paar dagen nog last had ik weer terug moest komen, maar dat is dus nu het gekke, ik heb bijvoorbeeld de afgelopen 3 dagen helemaal nergens last van gehad.. En soms heb ik het een paar uurtjes 's ochtend en dan niets meer..

    Kan dat ook bij blaasontsteking?
     
  7. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik heb dezelfde vraag!! Toevallig!

    Hier vanochtend ingeleverd. Uitslag geen blaasontsteking. Gewoon dipstick want had na een paar uur de uitslag al.
    Maar ik had voor de zwangerschap ook met vlagen een over actieve blaas. Zaterdag wel 20 x geweest denk ik maar zondag overdag maar 3 x ofzo.
    Heb ook wel een ander gevoel in mn blaas als daarvoor. Maar ja er is iets aan het groeien in mn buik dus das wel logisch ergens.. morgen afspraak vk. Zal het eens voorleggen.
     
  8. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh ben benieuwd wat ze zegt!!! Ik heb donderdag een afspraak, ga ik het ook even vragen ;)

    Bij mij is het nu dus ineens sinds een half uurtje weer wat minder! Pfiew..
     
  9. 1982Eva

    1982Eva Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde. Had voor ik zwanger werd wel eens blaasontsteking maar dan ook echt veel pijn. Nu geen pijn, meer een beetje irritant gevoel, en in de ochtend moet ik idd ook soms 15 x plassen... Ben nog niet naar HA gegaan want vanwege afwezigheid pijn verwacht ik eigenlijk geen blaasontsteking.....
    Ik Lees dus net jullie mee..!
     
  10. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik vraag me af of ik ook blaasontsteking heb. Dezelfde klachten als hierboven en daarnaast ook pijn in m'n onderbuik. Maar geen pijn bij het plassen wat ik van een eerdere blaasontsteking nog ken.
     
  11. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    ook ik mag me melden met deze klachten!
    Ik ben bijna elke week wel te vinden bij de ha met mn potje urine :p
    Al twee x op kweek gezet maar alles is gewoon schoon.
    Maar de klachten blijven. Maar ook weer niet 24u per dag.
    Zo raar n irritant maar zal r wel bijhoren als ik bovenstaande reacties lees...
     
  12. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja helaas zal het wel een vervelend kwaaltje zijn.. :(

    Spruitjes, ik ben nog wel benieuwd wat je vk zei hierover? Nog interessante tips gekregen?
     
  13. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Tess heb het niet super uitgevraagd eigenlijk. Wel verteld hoe en wat. Zei ook dat ik zelf dacht dat het komt door het groeien van de baarmoeder en op de echo is de kleine erg actief. Ik voel hem of niet maar hij zit natuurlijk erg dicht bij mn blaas dus klinkt wel logisch dat mn blaas anders voelt. Dat beaamde ze en gaf me gelijk. Vroeg wel of ik koorts had en dat heb ik niet.

    Maar als jij het nou ook ff vraagt... haha.
    Ben nu gewoon officieel een zeikert!
     
  14. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier morgen ook maar weer eens urine inleveren.
    ;)
     
  15. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik ga morgen even langs de huisarts en als het geen blaasontsteking is zal ik de vk om tips vragen (en deze hier plaatsen).
     
  16. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh fijn meiden, misschien krijgen we uit een of ander hoekje nog een gouden tip! :D


    Ik had zelf nu gisteren een stuk minder last, maar weg is het niet. Ik werk vlakbij mijn HA en loop nu standaard met een leeg potje in mijn tas haha ;)

    Ik voel de kleine al sinds 15 weken en nu heel duidelijk en ik voel idd ook wel dat het momenten gigantisch in mijn blaas trapt, dus dat zal ook niet echt meewerken nee.. Ik vraag het morgen ook bij de vk!
     
  17. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde verhaal. Ik heb inmiddels al drie keer een plasje ingeleverd, de laatste is op kweek gezet. Geen blaasontsteking maar wel pijn daar onder zeg maar. Ik ben ook kleuterjuf dus ik snap wat je bedoeld.
    Ik lees even mee want ik0 ben benieuwd naar de mogelijke oorzaak. Ik dacht ook nog aan bekkeninstabiliteit maar dat voelt anders (heb ik ook)
     
  18. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Inderdaad. Ik heb het voorgehad. Eerst via een gewone dipstick getest en geen infectie gevonden. 2 weken erna een kweekje gedaan en streptokokken gevonden. 1 week antibiotica kuur.
    Dring gewoon aan, ga terug. Dat heb ik ook moeten doen.
     
  19. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Uit het urineonderzoek is niets naar voren gekomen. Maar vanwege m'n klachten heeft de huisarts toch een kuur voorgeschreven. Ben benieuwd.
    De verloskundige gaf nog als advies om cranberrysap te drinken of extra vitamine c in te nemen.
     
  20. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Light, ik ben dan wel heel benieuwd of je klachten verminderen. Houdt ons op de hoogte!

    Het valt me wel op dat we allemaal redelijk in dezelfde termijn van de zwangerschap zitten.. Ik ga vanmiddag naar de vk, ben benieuwd wat zij erover zegt!

    Fluitenkruid, hartstikke leuk hè al die kleuters, maar mijn buik begint al zo groot te worden dat ie wel in de weg zit bij al die klusjes ;)
     

Deel Deze Pagina