Hallo allemaal, Ik heb hier al eerder een soortgelijk topic over geopend in de lounge, mocht het enigszins bekend voorkomen. En ik ben er nog steeds mijn hoofd over aan het breken. Maar wat vinden jullie; kan een soort inloopdag voor een verjaardag van een 2-jarige? Ik wil zoiets op de de uitnodiging zetten: Hoera! 2 jaar is het vieren zeker waard, dus op 19 oktober trakteert ..... op een stukje taart! Omdat niet iedereen tegelijk in ons huisje zal passen, kun je de jarige ergens tussen 10:00-12:00 en 15:00 en 17:00 komen verassen. Graag horen we wanneer we je mogen inplannen, zodat we je dan met een vers kopje koffie kunnen verwennen. Ik vind het zelf nogal scherp afgebakend zeg maar. Maar er zijn een aantal factoren, waardoor ik denk dat dit de beste optie is. Naast het ruimtegebrek, slaapt ze ook nog een flinke dut 's middags van minimaal 2 uur. Ik denk ook dat onze dochter door een woonkamer vol bekende en minder bekende gezichten, nogal overrompeld zal zijn op z'n zachtst gezegd.(Ze gaat die week ervoor ook al naar de peuterspeelzaal voor het eerst.) Ik wilde het daardoor eerst kleinschalig vieren, maar ik vind het erg moeilijk om mensen niet uit te nodigen. Ik hoop de aandacht op deze manier, wat beter te kunnen spreiden, zodat ze minder overrompeld is. En door het scherp af te bakenen, hoop ik dat alleen de mensen die haar echt de moeite waard vinden,gaan komen. Oftewel, dat de minder bekende gezichten op deze wijze er vanzelf uit gefilterd worden. (Ik ga natuurlijk niet letterlijk mensen de deur uit knikkeren wanneer het tijd is, of zo.) Wat vinden jullie? Of hebben jullie nog andere ideeën? Zul je natuurlijk net zien dat iedereen komt op hetzelfde tijdstip haha
Aan dat laatste dacht ik ook gelijk ...en wat dan?!? Snap je bedoeling maar kweetnie, ikzelf zou voor 10-17 uur gaan en de gastenlijst filteren....lastig.
Nou ja, iedereen is welkom en dan vat ik het op als compliment dat iedereen ook echt wil komen. En ik heb dan mijn best gedaan, niemand kan dan klagen over het tekort aan zitplaatsen. Wb mijn dochtertje; iemand anders zal de koffie moeten inschenken want die komt ws niet meer uit mijn armen. Maar ja, hoe zal ik het dan anders kunnen aanpakken?
Maar haar middagdutje dan? Filteren is echt moeilijk; bv er zijn zeer naaste familieleden die ze zelden ziet en vrienden waar ze goed bekend mee is. Ik kan het niet verkopen, om zo'n naast familielid niet uit te nodigen. Snap je wat ik bedoel.
Wij zitten een beetje met hetzelfde.. allemaal te gelijk past niet.. maar hier nog 2 slaapjes (is ook voor eerste verjaardag). Wat wij waarschijnlijk gaan doen is de 'groep' splitsen. Dus de ooms, tantes, en opa's en oma's van ons zoontje komen (met nog een enkeling) in de middag en in de ochtend nodig ik mijn vriendinnen met kinderen e.d. uit. Is dat een idee?
Ik had bij de eerste verjaardag op de uitnodiging iets in de trant gezet van 'ik hoop dat ik iedereen kan zien maar het kan zijn dat ik een slaapje doe'...denk dat ik dat dit jaar weer zo doe. Toen heeft ie geslapen van 14.30-16.30, op zo'n dag loopt alles anders...en er is vast wel iemand die je wil helpen met "bedienen". Of zelf al splitsen, wat @Marvb zegt...weet je zeker dat niet iedereen gelijk komt.
Wij hebben dit jaar exact hetzelfde gedaan qua tijden. Tussen 10 en 12 en 15 en 17.00 uur. En bij ons ging iedereen braaf op tijd naar huis en kon onze dochter tussentijd even slapen en opladen voor de volg. lading bezoek. Had ook niet het idee dat er iemand was die er geen begrip voor had, ofzo. Bij ons kwamen er 20 mensen totaal, en er passen maar 10 tegelijk in ons huis. (als je het een beetje gezellig wil houden en iedereen kan zitten) Dus 's morgens kwamen mijn vrienden, etc, en 's middags die van m'n man. Wij hadden twee uitnodigingen gestuurd, een voor/aan de groep voor 's morgens, en een voor/aan de groep voor 's middags. Dat moet je van te voren wel verdelen, denk ik. Anders komt vast iedereen 's middags en zit je met een huis vol...
Wat je ook doet, verander 'verassen' wel even in 'verrassen', want ik neem aan dat je geen crematie gepland hebt?
Doe je haar dan wel plezier met een "grote" verjaardag? Ik heb er toen trouwens voor gekozen om de groep op te delen, het ene deel kreeg een uitnodiging voor de ochtend en de andere helft een uitnodiging voor de middag.
Nu waarschijnlijk niet helemaal...behalve dan met de cadeautjes die ze krijgt. Maar ik vind het wel belangrijk om de banden te onderhouden met het oog op hun toekomst. Onze familie is niet heel erg hecht. Dus dit zijn wel de momenten om weer wat nader tot elkaar te komen. Ik hoop zo, dat mijn kinderen in een hechtere kring opgroeien dan dat ik deed.
Ik kan inderdaad ook zelf de boel al een beetje opsplitsen ja, qua uitnodigingen. Of het op z'n minst een beetje sturen, wie wanneer komt. Mijn schoonouders komen van ver, dus die willen wel 's middags komen. Een "simpele" splitsing van familie en vrienden zit er niet in ben ik bang. Pfff, waar je je allemaal niet druk om kunt maken zeg!
Je idee is goed, nu de uitvoering nog Ik zou het doen zoals chantal1985 heeft gedaan, twee uitnodigingen versturen. Als er gasten n.a.v. hun ontvangen uitnodiging bellen dat ze niet kunnen, kan je ze altijd nog de mogelijkheid bieden voor de andere groep. Uiteindelijk kan je toch niet aan iedereen zijn eisen voldoen.
Wij doen het ook zo, maar dan bepalen wij wie de uitnodiging voor de ochtend en wie voor de middag krijgt.
Ik zou een kinderverjaardag voor een kind wat daar niet op zit te wachten niet gebruiken om de banden aan te halen. En ik moet zelf ook niet denken aan een hele dag visite . Wij nodigen zoveel mensen uit als net niet in huis passen en gaan dus uit van een aantal die niet kunnen. Verjaardagen starten doorgaans tussen 14 en 15 en eindigen tegen etenstijd tenzij het met (simpel) eten is. Ik weet ook niet anders dan dat verjaardagen zo worden gevierd....
Hier de eerste verjaardag vanaf 16:00 gedaan. Geen problemen met slapen en sommige mensen kwamen s'middags en sommige s'avonds. Hier ook weinig plek dus het midden van de kamer stond vol sta tafels erg handig om extra plek te creëeren
Ik zou toch doen van 15:00 uur tot 17:30 ofzo. Lijkt me zo druk 2x daags. Misschien willen er nog mensen mee eten en daarna hupsakee weer lekker naar bed.
Wij huren gewoon een tent! Zetten we aan het huis. Filteren de "gastenlijst" niet. Dot jaar zijn er 70 man uitgenodig + kinderen. E.geniet echt van die aandacht!!
Ik vind "inplannen" een beetje gek klinken. Waarom zoveel mensen op een kinderverjaardag? Die kun je beter, voor de band, (denk ik persoonlijk) op jullie verjaardag uitnodigen. Ik zou van 15-18u doen. Zo deden wij het twer jaar op rij...