Heel af en toe had ik voor m'n zwangerschap last van geïrriteerde oogleden. Dan was het velletje onder mijn onderwimpers rood en opgezwollen. Nu is het al 4 maanden raak als ik oogmakeup draag (sinds mijn zoontje is geboren). Eigenlijk kan ik geen mascara/make-up remover meer aan, want 1 of 2 dagen erna heb ik weer last. Ik weet niet hoe het komt: 1. Nog last van hormonen? 2. Make-up receptuur is veranderd? 3. Ik wrijf misschien meer in mijn ogen door slaaptekort Echt balen, want ik heb wel wat make-up nodig om er minder moe uit te zien. Ik zorg wel voor een beetje oogpotlood en een BB cream. Hebben jullie er last van?
Ik zou eens een ander merk proberen als ik jou was. Een allergie bouw je vaak op, en kan zomaar ontstaan bij een product welke je al langer gebruikt. Invloed van hormonen doet zeker een hoop.
Dat kan heel goed met de hormonen te maken hebben. Of met de tht inderdaad. Of het merk. Ik zou een ander merk proberen. Een gewone andere of 1 van een natuurwinkels waar minder rommel in zit. Dan weet je of je lichaam daar nu op reageert
Bij mij heeft dat te maken met droge ogen. Die had ik toch al, maar dat werd versterkt door hormonen van de zwangerschap en (helaas) ook je veranderende hormoonhuishouding door je leeftijd (en ik ben 35, toch niet echt stokoud...). Mijn jongste is nu bijna 3 en ik heb nu pas het gevoel dat het langzaam weer iets beter wordt. Maar ik kan bijvoorbeeld al jarenlang geen lenzen meer in, laat staan make-up op. Ik kijk af en toe naar permanente make-up...